NEJ TAK - TIL TVUNGET-BAD I FOLKESKOLEN

Kontakt forfatteren af dette andragende

Dette debatemne er skabt automatisk af underskriftindsamlingen NEJ TAK - TIL TVUNGET-BAD I FOLKESKOLEN.

Klaus

#76 Bad

2014-07-28 14:58

Sikke noget pladder. Brug jeres energi på at give jeres børn et normalt forhold til deres krop …og til andres. Selvfølgelig skal alle i bad efter idræt. Alle jeres argumenter er jo et symptom på at der er noget helt andet galt. Hvis et bad kan give anledning til mobning er det jo ikke badet der er noget galt med eller hvis nogle føler deres blufærdighed krænket er det jo heller ikke badet der er problemet, men børnenes selvopfattelse, og opdragelse.

I satans curling forældre stram op og få styr på jeres prioriteter og lær jeres børn at elske sig selv istedet for at fratage dem muligheden for at de som små børn kan se at alle er forskellige.
svejk

#77 Tvangsbadning

2014-07-29 09:42

Det er dog den besynderligste sammenblanding af argumenter, man ser her.
1. "Børn skal lære hygiejne" - sved er ikke giftigt og bakteriefyldt, og derfor heller ikke uhygiejnisk.
2. "Børn skal lære at acceptere egne og andres kroppe" - nå, men den slags lærer man ikke gennem tvang, tværtimod, tvang har den stik modsatte effekt.
3. "Børn skal ikke lugte efter idrætstimerne" - Hvis de sarte lærere ikke kan tåle lugten af normale børn, skulle de måske finde sig et andet job.
4. Jeg kan overhovedet ikke se, hvorfor muslimske børn skal blandes ind i diskussionen. Vi hører jo netop om utallige danske børn, der stadig har traumer efter tvangsbadningen.
5. Sagen kan løses ganske simpelt ved at opsætte skillevægge og ophænge badeforhæng. Det kan på ingen måde blive dyrere end at bruge 30 milliarder på kampfly, som ingen har brug for.
6. Når visse personer alligevel vil tvinge børn i bad, må de have andre og mere skjulte hensigter end de vil indrømme.


Gæst

#78

2014-07-30 23:56

de skal satme ikke styrre vores ungers skolegang, og slet ikke med tvang - det førre jo ingen steder med sig.

den rene

#79 Hygiejne frem for alt

2014-08-01 11:13

Forældre tvinger da deres egne børn til at bade ellers var det nok de færreste der blev vasket..
Jeg personligt sætter stor pris på hygiejne.. er det nu så skadeligt at se hinanden nøgne ? vi ser jo bare vi er skabt nogenlunde ens... ;) Jeg har overlevet folkeskolens bad efter gymnastik og svømning,svømmehaller og nøgenbadning i havet uden psykiske mén... Men for pokker jeg er ren :-D jeg er sgu på toppen :)

Gæst

#80 Re: Tvunget bad

2014-08-04 17:40

Athan

#81 Okay med mig

2014-08-06 13:40

Sved består i store dele af urin, børn der sveder meget stinker og det er deres klassekammerater der tvinges til at lugte til dem. Kunne forstår, at man var imod tvunget bad hvis børnene havde en mulighed for at gå hjem i bad, men det sker kun hvis idrætstimen er den sidste på dagen. 

Problemet er at nogle skoler ligger idrætstimen som det første om dagen, eller midten. Børnene sveder og andre skal lugte til dem. Selvfølgelig kan det også ende med at deres kammerater udover selvtægt, som nogle af mine gjorde i 2002 hvorved tvang en af vores kvindelige klassekammerater under bruseren med tøj på. Fordi pigen stank meget efter idræt. 


Gæst

#82 Nej tak til klamme, svedige børn

2014-08-06 13:55

Nej tak til ulækre børn der ikke bader efter idræt.
Hvis det er et problem må forældrene fritage dem fra idræt og selv løbe en tur med dem. Curlingbørn og deres forældre.


Gæst

#83 Re:

2014-08-09 14:22

#45: -  

 Klogt skrevet

 

Dette indlæg er blevet fjernet af administratoren (Vis detaljer)

2014-08-10 20:46


Jazzy Sol Ulv

#85 Rør min unge

2014-08-11 09:36

Enhver der stemmer, direkte at rykke tøjet af børn, er sindssyg. Fakkertalt, ragende fucking ragende! Hvem har lagt dette foreslag op? HVEM. Navn tak!


Gæst

#86

2014-08-11 20:24

Det er sgu klamt at en eller anden halv psykopatisk lærer eller skole mener at have ret til at tvinge et barn i bad. Der er sgu da ikke noget barn der har lyst til sådan noget l0rt. Der er sikkert også børn der ikke deltager i idræt og bare sidder på bænken, jeg mener heller ikke at de skal tvinges i bad.

Jeg kan godt forstå hvis en forælder ser sig møgsur på en sådan lærer der gør de her ting og læreren har helt klart fortjent det. Gør det ulovligt!

Gæst

#87 Re: Bad

2014-08-11 21:00

#76: Klaus - Bad 

Det er en eventuelt befamlende og suspekt idrætslærer der er problemet.. Det er kun forældre selv der skal have ret til at give deres barn et bad.. At der samles underskrifter beviser bare at der er et problem, som du egentlig ignorerer på grund af din 'lær at kende din krop mentalitet'.

Barnet skal nok selv tage et bad på et eller andet tidspunkt, bad er ikke en absolut nødvendighed. Okay det kan også være at du er sarkastisk, men du ved så åbenbart ikke under hvilke emner sarkasme hører hjemme..

dreng 1996

#88 come on

2014-08-15 08:41

Hvor gammel er i og hvor længe siden er det i har gået i folkeskole... efter idræt er man svedig klam og lugter. Og det man har mest brug for er et dejligt bad. Om man så er i bad med en helt masse andre af samme køn (ikke værre end at tage i svømmehallen). I de 10 år jeg har haft bad efter idræt har jeg aldrig set en kvindelig lære i drengens bad og heller ikke hørt om nogle mandlige i pigernes bad.

 

 

 

Annika

#89 Re: Re:

2014-08-16 11:09

#10: Albert - Re:  

 Der er vel ikke nogle skoler hvor den mandlige idrætslærer sidder og kigger på pigerne i badet. Har DU det problem, så må du tage det om med DIN skoleleder. Dette er ikke normalt i alle landets folkeskoler! Aldrig har jeg hørt noget så fjollet!!

Og selvfølgelig skal eleverne i bad. Alt andet er da klamt! Kommer dine børn heller ikkei bad inden de går i svømmehallen? Eller er det anderledes??? 

 

BSN

#90 BSN

2014-08-17 09:52

Jeg er fuldstændig enig med indlæg 23: Stop nu med sådan en gang pis, selvfølgelig skal de i bad efter idræt.- Ellers siddeungerne svedige og stinkende resten af dagen i nogle alt for varme klasselokaler. Der er selfølgeligt spørgsmålet om hvordan det skal foregå, og man skal da selvklart respektere religiøse og kulturelle  dogmer- og indrette den fysiske virkelighed efter krav i 2015!

Christian Langkilde

#91 Re: Tvunget bad

2014-08-20 17:00

#1: - Tvunget bad 

"Tvinge tøjet af vores børn", aaaargh, hvad er det for en hyperblufærdighedsfølelse man forsøger at skabe?

Mennesker har badet sammen i tusinder af år, nøgne. Det er en del af en almindelig, sund, menneskelig udvikling at se andre - også uden tøj. Det en uholdbar løsning at give børn, der, som I siger, er bange for at blive mobbet, "at de bare kan droppe badet". Det er den lette udvej, men den giver ikke nogen sejr for nogen. Heller ikke barnet.

Just my opinion.


Gæst

#92 Re:

2014-08-23 08:31

#3: -  

Mobning opstår ikke i forbindelse med at barnet nægter at deltage i badet.
Dette er klassekammeraterne stort set ligeglade med. Denne problematik
er ofte en konflikt kun mellem den enkelte elev (dennes forældrer) og
idrætslæreren, der skal overholde reglerne fastsat for idrætsundervisningen.

Mobningen opstår i forbindelse med den efterfølgende undervisning, idet
klassekammeraterne ikke bryder sig om lugten af sved, synes det er ulækkert
og ikke ønsker at sidde sammen med eller samarbejde med den enkelte elev,
der lugter.

mvh
Idrætslæreren

Monner

#93 Jeg synes det er OK at børn skal bade ...

2014-08-23 09:43

... men da nogle er generte og andre har forbehold af religiøse grunde, må der tages hensyn til dette i form af badeforhæng m.m.

 

Med venlig hilsen
Mogens Kall

Se evt. også:
Andre underskrift-indsamlinger ...
https://sites.google.com/site/skrivunder/

Aminah

#94 Nej tak til tvang

2014-08-24 10:37

Mit barn skal ikke påtvinges badning, det er da helt sikkert..Hvis min søn til den tid i skolen ikke vil bade,ja så skal han heller ikke,så kan det gøres når han er hjemme igen.

Ja lidt svedlugt vil så forekomme,men det er det..Ingen indtil nu har taget skade af det og at tvinge et barn,hvis det er blufærdig og eller bare ikke vil vise andre sin krop,det meningsløst.

For mit barns vedkommende,så vil jeg aldrig tillade at han bliver tvungen uanset skolens eller lærernes krav..så hellere helt få ham fritaget fra gymnastik eller sport.

 

Vi er Muslimer og vi viser ikke vores krop frem til alle,så hvis der ikke er forhæng eller mulighed for et privat bad,ja så skal han ikke.

 

JAN DZUIK ANDERSEN

#95 Kære børnefamilier DANMARK HJÆLP OS!

2014-08-25 12:52

PÅ VEGNE AF MANGE ULYKKELIG BØRNEFAMILIER I DANMARK BEDER JEG DIG OM AT DELLE DENNE FLYVER SAMMEN MED DETTE INDSKREVET LINK TAK JAN 

http://www.skrivunder.net/emb/95945 http://www.skrivunder.net/bornefamiliens_rets_danmark 


Gæst

#96 Hold dog kæft!

2014-08-26 11:57

Selvfølgelig skal ungerne i bad efter idræt! Hvis det er fordi nogle af de sorte svin ikke vil, må de tvinges til det. Jeg vil skide på deres religion og deres lort! Alle andre er vel formentlig opdraget til at være "stuerene"..det kan man selv få en hund til. Så i bad med dem..det kan ikke være rigtigt andre skal gå og lugte til dem der ikke gider eller ikke må p.g.a. deres latterlige lorte religion. 

Luise Hemmer Pihl

#97 Re: Hold dog kæft!

2014-08-27 10:20

#96: - Hold dog kæft! 

 Dit ordvalg siger mest om dig selv. jeg er glad for, at jeg ikke kender dig.

Luise Hemmer Pihl


Gæst

#98

2014-08-27 20:22

Finder det faktisk direkte sygt at vores børn skal tillægges en voksen tankegang! Synes også det er ulækkert og besynderligt at bad efter fysisk aktivitet pludselig skal blive et valg, selvfølgelig skal ungerne i bad efter idræt! Det tog vi andre bestemt heller ikke skade i sin tid, men det var jo selvfølgelig også før det at tage bad kunne tillægges sygelige tanker... 

Hvad gør de i svømmehallen ?

#99 Hvad så med svømmehallen ?

2014-09-02 20:07

Hvis børnene ikke skal i bad efter idrætstimerne, skal de så heller ikke i bad før og efter de er i svømmehallen ? At være sammen med andre nøgne børn/voksen, om det er før en tur i svømmehallen eller efter idræt, er der ikke forskel på. Forestil jer en bakteriebombe det kunne være i en svømmehal, hvis et sådan foreslag gik igennem!

Hvis der er et problem med flere 1000 børn der har taget psykisk skade af at gå i bad efter idræt, må der jo også være mindst lige så mange børn der tager skade af at gå i svømmehallen.

Et godt råd

#100 Re: Kære børnefamilier DANMARK HJÆLP OS!

2014-09-02 20:13

#95: JAN DZUIK ANDERSEN - Kære børnefamilier DANMARK HJÆLP OS! 

Hvis jeg skal tage dig seriøst, må du få nogle til at gå dine tekster igennem. Der er simpelthen for mange stavefejl. Det der kommer du ikke langt med. Blot til info.