Nyt Danmark

Kontakt forfatteren af dette andragende

Dette debatemne er skabt automatisk af underskriftindsamlingen Nyt Danmark.

Dette indlæg er blevet fjernet af dens forfatter (Vis detaljer)

2013-12-13 16:44



Gæst

#2

2013-12-14 23:23

Danmark mistede sin status some velfærdssamfund under sidste regering, og det er desværre kun blevet helt ekstremt under den nuværende regering.., med det sagt har jeg ikke en øre til overs for mange af de nuværende kandidater til minster poster, den ene er mere korrupt en den anden, og jeg ser ingen forskel på korruption i eks Indien eller Danmark, det kan ikke gradbøjes. Forsæt stillen med at skære mere og mere af hos dem der har mindst og tro på at det ændre samfundet til det bedre.., kig evt til England eller Usa som i sikkert er forelsket i på borgen. Start med at sørge for EGEN befolkning før I begynder med jeres vamle Eu liderlighed og kaster pengene omkring jer, alle med en IQ på 12 ved jo godt det kun er et forsøg på at fremme jeres karrier til Bruxelle.
TheWolf

#3 Retorik

2013-12-15 00:49

Det er den smalleste sag i verden at stille sig op, som det gøres her, og råbe sig hæs på, hvad landets politikere gør, og især, efter forfatterens ord, ikke gør.

Det er hamrende naivt at tro, at man ændrer noget som helst, i hvilket som helst land, blot ved at smide et par ikke dokumenterede påstande rundt med en møggreb. Forfatteren latterliggør sig selv ved at demonstrere en åbenlys mangel på indsigt i parlamentarismen. Svært ord, men kender man ikke til de regler parlamentarismen bygger på, bør man afholde sig fra at kommentere magtens apparat.

Ideologiernes tid er forbi. De gamle, vel afgrænsede ideologier, hvor man kæmpede for det, man troede på, afgik ved døden sammen med Louis Pio.

Vil man ind og ændre noget som helst i den nuværende lovgivning må det være et must, at man laver ændringerne ud fra det eneste rigtige: Humanisme og empatiske tilgange til de menneskelige/sociale forhold i landet. Bygger nyskabelserne ikke på humanistiske og empatiske "problemknusninger", vil resultatet uværgligt blive status quo.

Rejser du folket bliver det ikke en storm, men en uregerlig orkan.
HOLD SÅ KÆFT! ..... IDIOTER!......LYT TIL # 3, og KUN TIL # 3.

#4 # 3 Retorik.

2013-12-15 02:49

Pyha, det lykkedes vist nok. Altså at få stavet det der politikord rigtigt. Retorik. Jeps den er god nok, det lykkedes. Nu må jeg vel anses for at have en intelligenskvotient, på højde eller højere end en lille diskret prut.
FOR HVOR ER JEG GLAD FOR, AT DER ER SSÅÅÅÅÅ KLOGE INDIVIDER I MENNESKEHEDEN, SOM #3. Dette - efter min vurdering - så belæste, så kloge, så retorisk korrekte, så helt igennem fuldstændigt fantastisk überkloge #3.

Jeg havde det ikke set komme. Ærligt, det havde jeg ikke - så LAMSLÅET TIL UKENDELIGHED var jeg naturligvis da jeg fandt ud af, at der havde sneget sig intet mindre end et aldeles overmenneskeligt ind, i denne debat. I hvert fald er tingene nu sat HELT OG SIKKERT på plads af #3, så fremdeles, til jer andre der i jeres grænsende til sindssyge naivitet tillader jer at pippe frem med meninger og sprede disse med en møggreb : HOLD KÆFT og lær af den meget kloge #3 når han siger disse gudelignende overvismandsord : "Ideologiernes tid er forbi. De gamle, vel afgrænsede ideologier, hvor man kæmpede for det, man troede på, afgik ved døden sammen med Louis Pio".

HOLD SÅ KÆFT FOR F.....
Copytwix

#5 The Wolf

2013-12-15 03:01

Den måde du argumenterer på, kan du overbevise analfabeter samt børn under 5 år. Hvis vi skal ændre den måde, hvorpå politikerne misbruger deres magt på over for folket som det skal betjene, er der ikke andet at foretage sig, end at vise sin utilfredshed på ved at demonstrere, som man gør i Thailand, Ukraine, Egypten mv.!!

Du er vel ikke så naiv og autoritetstro, at der vil ske en forandring i vort fallente ikke mindst dekadente samt depraverende demokrati, medmindre folket (pøbelen) rejser sig op fra sofaen og siger fra overfor vores korrupte politikere samt embedsfolk??

Gæst

#6

2013-12-15 08:06

At samle underskrifter er nok det eneste menigmand kan gøre overfor politikkerne, er vi tilstrækkelige mange bliver de nødt til at rette ind.
Nyt Danmark

#7 Re: Retorik

2013-12-15 10:36

#3: TheWolf - Retorik

Undskyld men det er bestemt ikke en påstand at de folkevalgte får løn som en overlæge. En almindelig minister tjente i 2012 1.166.571 kr på et år. En overlæge tjener alt imellem 850.000 kr til 1.200.000 kr. Desuden ser man gang på gang en minister som går ud og åbentlyst lyver til egen fordel.
Derfor synes jeg at det hører til sin ret at man stiller spørgsmål ved den nuværende demokratiske model. Det er simpelthen for nemt at for politikerne at snyde og bedrage folket.

Mike

#8 Diktatur er altså ikke kun negativt...

2013-12-15 11:40

Ved godt at ordet ikke har nogen speciel positiv klang.
Hvad med et nyt parti der:

- Bestemmer alt i 4 år (kan derefter ikke genvælges), så slipper vi for parlamentarisme, hvor man skriver under på finanslove for grænsebomme og andre åndsvage studehandler, samt at man allerede 1 år inde i perioden kun tænker på næste valg!
- Ansætter erhvervsfolk til at styre DK som en virksomhed, hvor hver eneste dansker er kunderne.
- Og så det VIGTIGSTE punkt: ALLE ministre fra Nyrup og frem får inddraget deres ministerpension omgående. En del af dem ryger også i fængsel for landsskadelig virksomhed. (Helle, Villy, Vilhelmsen, Lene Epsersen for bare at nævne et par stykker).

Mike

Gæst

#9

2013-12-15 11:45

Spørgsmålet er om det nogensinde vil være muligt, at genskabe det vi engang kendte som velfærdssamfundet Danmark.

Med de politikere der sidder i Folketinget ser det ikke sådan ud.

Een ting de har til fælles er nemlig at maksimere profitten til sig selv og deres venner på bekostning af Danmark og danskerne.

Gæst

#10

2013-12-15 12:20

Dejligt at nogen andre os kan se problemet med, dem der betaler de valgtes løn ikke bliver lyttet til alligevel.


Gæst

#11

2013-12-15 12:29

Forstå nu venligst folkens at hele roden til denne verdens problemer kun er kommet fordi vi som frie mennesker har fralagt os ansvaret fra vores eget liv.

Vi skal ikke systemer baseret på tvang under truslen om vold, sådan som vi har i dag. Det er et moralsk forkasteligt system som har gjort os til statsafhængige blebørn og som har ladet den politiske elite slippe af sted med mere og mere.

Vi behøver ikke herskere som mennesker. Vi behøver suveræn frihed til selvbestemmelse, så længe den selvbestemmelse ikke skader andres person eller ejendele.

Men folk i dag har ingen anelse om hvor slavebundet de er. Vores befolkning er en konformistisk fåreflok som vil gøre alt for ikke at træde uden for vores amoralske system virke af frygt for at få smæk med hyrdestokken...


Gæst

#12

2013-12-15 12:30

Mike. Et hvert system som bruger tvang over for frie mennesker er negativt.


Gæst

#13

2013-12-15 13:06

FED IDE! Jeg vil gerne være med til at starte et parti, der udelukkende går på valg til at indskrænke de nuværende politikers magtorgan og giver magten tilbage til folket!!
121

#14 penge,,

2013-12-15 13:22

i taler om et velfærdssamfund, men alligevel kommer jeres retorik ind om at ministrerne tjener flere penge end i gør. altså,, der er ikke så mange ministre i danmark så det samlede beløb løber nok ikke op i mere end 20 millioner det er mange penge men prøv at dividere det tal med 5,5 millioner så er det alligevel ikke så meget fra din egen lomme du skal betale alligevel ik?,,

det er næsten skræmmende, at der er nogen noget nær anarkistiske holdninger rundt omkring her, endda en der påstår at det ville være bedre hvis landet bliver styret af et firma? :D.. brug lige jeres fornuft engang, de vil nok kræve lige så mange penge hvis ikke mere end vores nuværende samfund gør. det vil nok blive noget kapitalistisk sludder med at pengene kommer før mennesket..

hvorfor går i så meget op i pengene i jeres debat?.. er denne side ikke lavet for humanistiske grunde?.. også debatere i om det her pjat? tænk jer nu om.. i har det fint som i har det. mere frihed vil bare skabe mere kaos.

tænk på alle de folk der lider i verden.. fek.s 800 millioner mennesker der sulter. 1000 af dem dør hver time. i burde skamme jer... sidde og tude over jeres liv selvom i får et godt måltid hver dag i jeres varme hus/lejlighed.. danmark har et af de bedste samfund hvis man ser på en borgers perspektiv. det er næsten umuligt at have et dårligt liv her.. og hvis man har et dårligt liv, er det da også helt ens egen skyld..

hvis i vil tjene flere penge,, så tag en højere uddannelse istedet for at brokke jer, den er endda gratis!...

Gæst

#15

2013-12-15 13:23

Vi skal ikke ikke være EU's kæledægge og der skal ikke være noget minister pension.
Så længe der er i den form for goder bare for at være minister, god eller dårlig, vil det tiltrække psykopater.

Psykopater er ikke nødvendigvis mordere, men folk som tænker mest på sig selv og deres "gode" ideer.

Som mange har studeret lidt psykologi så kan psykopater være charmerende og gode med ord... hvad ligner det? Siger ikke alle der er charmerende og gode med ord er psykopater, men det er ikke nemt at se forskel indtil vi ser hvad deres virkelige intentioner er.


Underskriftindsamleren

#16 Re: penge,,

2013-12-15 13:50

#14: 121 - penge,,

Det handler lige så meget om at snakke om hvor grænsen den egentlig går? Hvor meget kan politikerne gøre uden at lytte til borgerne? Er det okay at man mindsker den indsigt de almindelige borgere kan få?
Der er en masse spørgsmål. Jeg er glad for du vil deltage i debatten, en debat hvor man kun hører en mening er ikke så spændende som hvis vi hører både for og imod. Jeg godtager så ikke din holdning om at man bare skal ignorerer og lade folketinget gøre som de vil, der er jeg dybt uenig.


Gæst

#17 Politikere gør intet for os

2013-12-15 13:53

De er lige glad med dette vi er rigtig mange der kæmper for vores børns fremtid
http://www.skrivunder.net/stop_wifi_i_folkeskolen#form

Gæst

#18

2013-12-15 14:01

Politikerne lærer folket at uhæderlighed er
vejen frem
mille

#19 Re: penge,,

2013-12-15 16:05

gæst

#20 Re: Re: penge,,

2013-12-15 16:09

BGS

#21 Re: penge,,

2013-12-16 16:50


hvis i vil tjene flere penge,, så tag en højere uddannelse istedet for at brokke jer,

Og hvor er jobbene så til de ny-uddannede?
Og hvis man er tilfreds med et lavt-lønnet arbejde, men er arbejdsløs, så kan man regne med, at de er taget af underbetalte fremmedarbejdere, dder er tilfreds bare de får 5kr i timen, og knokle r*ven ud af bukserne under forhold der er umenneskelige.(ok. 5kr i timen er måske underdrevet, men stadigvæk...) Hvis man som dansker endelig får sådan et job kræver det en meget stærk mentalitet for ikke at ende med stress, der igen vil koste samfundet penge.

Penge er en stor del af det at styre et land, for der skal penge til alt. Sandt nok, minister-lønninger og pensioner, og rejseudgifter løber måske ikke op i mere end 20-30 milioner på et år, men hvis vi nu lod være med at fordele dem ligeligt til samtlige danskere/ny-danskere/indvandrere, men gav dem til nogle af de mest trængende. 20 milioner vil kunne udbetalingen til rundt regnet 200 kontanthjælpsmodtagere, der udelukkende er på grund-ydelsen. Eller det kunne give psykologhjælp eller uddannelse til nogle af dem, der har brug for det. Eller medicin, så de ikke gang på gang var nødt til at låne fra steder de ikke har mulighed for at betale tilbage, da de står uden indkomst, og uden medicin er der ingen chance for at de kan komme ud på arbejdsmarkedet. En ond spiral vi er kommet ind i.

Men "Elitens" lønninger og goder er ikke det eneste man kan/bør se på, og der er der til gengæld rigtig mange penge at hente, hvis bare man gider gøre noget ved det. Hvilket nutidens politikere ikke har i deres egen personlige interesse.

 

Der er intet der er gratis. Spørgsmålet er bare Hvordan det bliver betalt, af hvem og hvornår.


Gæst

#22

2013-12-22 15:22

godt gået jeg vil bakke fuldstændig op omkring at vore polikkere er rådne og kun meler sin egen kage. Det er nemlig på tide vi står op og siger nok er nok, så ud med dem alle og ind med noget nyt.
jack

#23 Re:

2013-12-23 23:45

#22: -

ja det gør jeg også. men der skal mange mange underskrifter til for det nytter noget.


Gæst

#24

2014-02-09 10:32

Forandringen kommer! "mark my word". Synes jeg kan fornemme en voksende modstand mod samfundsindretningen som helhed. I ved hvad jeg snakker om...Occupy, facebook-grupper og dette forum. Folk kommer af med deres frustrationer som aldrig før. Det er kun et spørgsmål om tid før vi ser store gennemgribende forandringer og forbedringer i vores samfund. Direkte demokrati via internettet er oplagt. Ingen politikker burde sidde trygt i 4 år fremover. Holder man ikke hvad man, så er det ud og andre må tage over. Man kan nå, at lave mange ulykker på 4 år. 200.000 danskere i mod et salg af 19 % af Dong til Goldman Sachs, får engang politikkerne til at ryste på hånden, sådan som det er nu. Det er godt danskere nu siger fra men reelt rykker det ikke noget lige nu. Vi skal have en kraftigere og stærkere stemme i befolkningen.