Nyt Danmark

Det er tid til forandring, politikerne på borgen bør arbejde for folket, ikke omvendt. Det er tid til at vi danskere siger stop. Det som vi kalder demokrati, er blot diktatur hvor vi selv vælger diktatoren (Se det ikke som ekstremistist, men istedet en grov sammenligning). Men hvad mener jeg med det?
Tjo, når en politiker først er valgt ind i folketinget, så bestemmer de helt selv hvordan landet skal ledes. Se f.eks. hvordan offentlighedsloven blev indført trods meget lille opbakning fra folket. Faktisk havde "folket" råbt nej, uden politikerne lyttede. Hvordan kan de folkevalgte gå imod folket så snart de er valgt ind? Er det et problem med systemet eller bare den mentalitet som hersker på borgen.
Hele problemet ligger ikke i at vi vælger hvem der skal lede landet, det er faktisk som det skal være. Det er blot det faktum at vi har nogle mennesker som er chef over sig selv. Tænk hvis vi alle kunne bestemme vores egen løn. Tænk hvis vi alle blot kunne gøre som det passede os, uden nogen kunne røre os. Det er meget tæt på virkeligheden inde på borgen, de kan/må lyve så meget de vil om diverse ting, men så snart de bliver opdaget, så bliver de smidt ud af partiet. KUN fordi det vil skade deres stemme antal og de derfor mister mandater/magt. Hvis de ikke mistede mandater ville politikerne blot fortsætte med deres løgne og bedrag til egen fordel.

Hvad vil jeg opnå med denne underskrift indsamling?
Med denne underskriftindsamling vil jeg vise folketinget at vi danskere er fået nok! Der er noget helt galt når man som folkevalgt kan lyve gang på gang overfor folket og når man kan bestemme sine egne love og regler, trods stor modstand. Men hvad kan vi gøre? Vi kan vælge at stemme på nogle andre end vi gør, men hvad er alternativet? Blot endnu et parti som blot arbejder der for pengene og ikke for at skabe et godt og velfungerende Danmark.
Vi må vise nok er nok!

Blot et par kritiske spørgsmål til evt. debat (kommer nok flere):
-Hvorfor får en politiker løn som en overlæge når en politiker blot er en offentlig ansat som ikke bør være der for pengene.
-Hvordan kan politikerne vedtage en lov der efter stor modgang begrænser folkets indsigt i arbejdet på borgen? Folket burde være politikernes chef og ikke omvendt. Og siden hvornår er den almindelige ansat kunne begrænse sin chefs indsigt i sit arbejde, blot til egen fordel? Desuden, hvor går grænsen? Hvor meget kan de begrænse den almindelige borger før der kommer stor modstand? Hvis i spørger mig, så er grænsen nået og endda overskredet. Det er også derfor denne underskriftsindsamling er lavet.

Løsninger vil kunne blive debateret inde under beskeder. Jo flere mennesker der deltager i debatten jo bedre!
Evt. løsninger vil blive skrevet op herunder :)

Forslag 1: Et system hvor der ikke er "et" overhoved. Der må simpelthen ikke være et system hvor en person eller gruppe kan bestemme hvordan de kan drage nytte af offentlige ydelser osv. Se idéen som en model hvor én gruppe leder den anden gruppe, og omvendt.

Forslag 2: Et nyt parti som går til valg på KUN at ændre på lønninger og love til borgernes fordel, f.eks. så man undgår at en minister kan blive fyret efter blot et år og stadigvæk modtage deres minister pension. (Tænk hvor mange der har/får minister pension, og hvor meget det koster os!). Derudover en større straf for at bevist lyve/bedrage. Man ville jo heller ikke have en ansat som bevist løj gang på gang overfor chefen. I dette tilfælde ville den ansatte blive fyret eller ville have fået en advarsel.

Forslag 3 (Mike): Et nyt parti:
- Bestemmer alt i 4 år (kan derefter ikke genvælges), så slipper vi for parlamentarisme, hvor man skriver under på finanslove for grænsebomme og andre åndsvage studehandler, samt at man allerede 1 år inde i perioden kun tænker på næste valg!
- Ansætter erhvervsfolk til at styre DK som en virksomhed, hvor hver eneste dansker er kunderne.
- Og så det VIGTIGSTE punkt: ALLE ministre fra Nyrup og frem får inddraget deres ministerpension omgående. En del af dem ryger også i fængsel for landsskadelig virksomhed. (Helle, Villy, Vilhelmsen, Lene Epsersen for bare at nævne et par stykker).

Del gerne på diverse sociale medier for at brede budskabet så flere kan deltage i debatten omkring den nuværende demokratiske model.

Skriv under nedenfor!

Læs evt: http://jyllands-posten.dk/politik/ECE4642844/her-er-de-brudte-valgloefter/