Nej tak til Gensidig Forsørgelsespligt!

Kontakt forfatteren af dette andragende

Dette debatemne er skabt automatisk af underskriftindsamlingen Nej tak til Gensidig Forsørgelsespligt!.


Gæst

#526

2013-11-26 21:02

Jeg synes det er en god ting at gøre, for at vise vores utilfredshed
snart ungkarl

#527

2013-11-26 21:08

spurgte en klog mand omkring reglerne..hvis jeg er selvstændig og skrev i forskudsopgørelsen at jeg vil tjene 180.000 så var min kæreste beretiget til fuld kontanthjælp,men jeg kommer til at tjene 360.000 alligevel.bum kæmpe skattesmæk til hende.men skriver jeg 360.000 på min forskudopgørelse er hun ikke berretiget til nogen hjælp.jeg tjener så kun 180.000 da skatteåret er omme så skylder de hende et års kontanthjælp,men nej kontanthjælp kan ikke udbetales tilbage da du har bevist du kunne overleve uden den.han var ikke klar ang.reglerne endnu. men det er jeg,180.000 og resten sort.men det har de selv bedt om.politiken lød ellers det skal kunne betale sig og arbejde.igen en bummert fra christiansborg.hilsen en der snart går ned i arbejdstimer,flytter fra kone og barn,skaffer en postbox adr. eller bare snyder med papirene når de skal udfyldes,tror sku bare jeg holder op med at arbejde..vi ses på bænken dk

Gæst

#528 Re:

2013-11-26 21:15

#5: -

at gifte sig er af egen fri vilje.jeg skal kun forsørge mig selv og mit barn


Gæst

#529

2013-11-26 21:22

Nu pga. Den latterlige lov er jeg tvunget til at flytte ud af min lejlighed finde noget mindre. Min datter er tvangsfjernet så derfor kan jeg ikke længere stå som forsøger selvom at jeg på længere sigt får hende hjem igen og derfor skal have et værelse til hende. Det kan nu ikke lade sig gøre! Fedt at folket endelig gøre noget ved det her, det kan ikke være rigtigt at det er os de svage det går ud over!

Gæst

#530

2013-11-26 21:23

Endnu et stupidt og ugennemtænkt projekt betalt af vores egne skattepenge! Aldrig i livet har jeg hørt en lov så åndssvagt og fyldt med problemer for dem, som ikke er nassere af samfundet.
Tommy L.

#531 Re:

2013-11-26 21:35

#3: -

du aner da vist ikke hvad du tale om..!


Gæst

#532

2013-11-26 22:02

Det kommer til at gå ud over alt for mange og det er ikke retfærdigt

Gæst

#533

2013-11-26 22:12

Dem der tager disse beslutninger skulle selv prøve at leve for disse beløb så kan det være at de vågner lidt op og ikke sidder derinde på deres dertil indrettede med deres store løn og pension resten af livet,men prøve hvordan det er at bære en ganske almindelig dansker på kontanthjælp og ikke kan få noget arb for det er dælmende ikke sjovt at leve for ingenting

Gæst

#534 Re:

2013-11-26 22:17

#1: -

det er en lorte regeringen


Gæst

#535 Re: Re:

2013-11-26 22:19

#534: - Re:

ja de skulle prøve at leve for 7000kr om mdr. så vil de hylle som en ståkket gris


Gæst

#536 Det har jeg gjordt i 26 år og kan ikke se nogle problemer med det. Vi er bare forkælet her i danRe:

2013-11-26 22:21

#1: -  

 


Gæst

#537

2013-11-26 22:34

Dette er en af de bedste former for initiativ jeg længe har set.
Fattigrøvs arbejder

#538 Pak da sammen

2013-11-26 22:38

Til alle jer som støtter op om forslaget
Vil jeg anbefale i finder et andet sted !! Der sidder folk der ude som er syge og så tillader i jer at sidde og sige god for at en mor og far skal splitte sin familie af !! Føj siger jeg bare ... Prøv at stå i den situation som flere tusind andre kommer til at stå i før i begynder mé jeres gode ideer blir virkelig harm over sådan noget .. Fordi i har pengene til at bo sammen jamen heldige jer men sådan ser det bare ikke ud for andre mennesker i Danmark men det er jo Self bedre kun at tænke på sig selv og ikke sine medmennesker vil skamme mig hvis jeg var jer
Kent Hartmann

#539 Re:

2013-11-26 22:52

#1: -

Ja ja...så blev det igen engang lidt mere af den blå politik, nu er det fandme snart nok, hvad er det for et land vi efterhånden lever i, det er sgu ikke her vi skal blive gammel.


Gæst

#540

2013-11-26 23:10

Bum!

Gæst

#541

2013-11-26 23:29

Utroligt at vi med børn ikke har lov at være lykkelige sammen med faderen til vores børn!! At vi skal tvinges fra hinanden er fandeme urimeligt...... Er flov over DK

Gæst

#542

2013-11-27 00:07

Stop alle GF det er for lange ud og for dyr for samfundene i længe.
Ulykkelig i systemet..

#543 Re: Njaaa

2013-11-27 00:36

#5: -

Det er jo så lige det..
Hvis man gifter sig, ved man dette kan ske, man ved man har forsørgerpligt og skal sørge for hinanden.

Vi har ikke kunne gifte os pga de regler der galdte i forvejen.
Nu ser det så absolut endnu mere sort ud og det ender nok med at vi må gå frea hinanden, for jeg vil trække min kæreste ned, pga den belastning jeg er..

Min sygdom er sjælden, den er altødelæggende og dermed er alt endnu sværre da ingen kender helt kender til noget, eller hvordan det skal vurderes.
I fremtiden vil der ikke være råd til min medicin som jeg skal tage dagligt - altså bare min mest nødvendige medicin..
Jeg burde også tage vitaminer og mineraler, gå til psykolog, kiroprakter og andre ting, med dette er der ikke penge til, de fleste er der ikke råd til nu og i fremtiden SLET ikke...

Kun fordi min kæreste har et job.. Han skal straffes fordi jeg er syg.
Det synes jeg på ingen måde er fair eller retfærdigt.. Uanset, hvordan man vender og drejer det..

Poulsen

#544 Der var engang så yndigt et land

2013-11-27 00:50

Socialdemokraterne burde skamme sig?, det velfærds samfund der har taget årtier at opbygge. Vore forfædre at slidt - dette sætter en socialdemokratisk regering nu over styr. Ved ar indføre GF bliver der desværre mange flere fattige, mindre forbrug, nogle falder sågar helt ud af systemet - for hvis man alligevel ikke kan få en krone, hvorfor så møde op ved ens sagsbehandler - vupti så er der en mindre kontanthjælpsmodtagere modtager, da man så falder ud sf systemet- men også en mere til at bo på gaden. Folketinget burde være bredt sammensat og repræsentere samtlige befolknings grupper, men alle i den nuværende regering er for velstillede og for akedimiske- og har ikke hjertet men i deres politik. Lad os nu få det folketingsvalg, og få mennesker med reale hensigter til ar styre vores engang dejlige land

Gæst

#545

2013-11-27 00:58

Utroligt at nazitidens uvæsen er tilbage i 2013 på vej til2014 I som kan og tør gør oprør.


Gæst

#546

2013-11-27 01:01

Jeg kan ikke se rimeligheden i at regeringen mener at de skal til at lege værge med den almene dansker og hermed også bestemme om man må have en samlever der er på kontanthjælp. Jeg er selv på tvungen kontanthjælp grundet et knæk i marts og måtte stoppe på pæd. semi. Den reform rammer alle og skære alle over en kam. Det kan da ikke have sin rimelighed at folk er nød til at gå fra hus og hjem eller flytte fra hinanden for at få lov til at leve et godt liv.

Gæst

#547

2013-11-27 01:25

Vi skal af med den umenneskelige gensidige forsørgelsespligt for kontanthjælpsmodtagere. Det er en social katastrofe som er under opsejling med start den 1/1-2014.

Gæst

#548

2013-11-27 04:36

Håber det virker!

Gæst

#549

2013-11-27 04:43

Jeg synes ikke man skal tage kontanthjælp for dem som virkelig ikke kan gå på arbejde af en eller anden grund, men for de unge som bare sidder derhjemme og klør røv og bare får kastet penge i nakken. De skal komme igang med noget uddannelse eller findes sig et arbejde. Vi bliver nød til her i Danmark at tage os sammen og finde ud af hvem der virkelig har brug for de penge og hvem der bare gør det fordi det er nemt også kan de være derhjemme og krydre røv i sofaen hele dagen mens nogle mennesker knokler røven ud af bukserne for at få en hverdag til at hænge sammen. Det synes jeg ikke er retfærdigt at det er blevet sådan i Danmark. Vi bliver nød til at tænke på hvem vi bare kaster penge i nakken på og det er lige så meget danskere som udlændingene...

Gæst

#550

2013-11-27 05:33

Det er oldnordisk og usolidarisk! den gensidige forsørgerpligt er på kant med om ikke i modstrid med grundloven og ødelægger enhver tanke om frihed og lighed for alle. En meget udemokratisk reform i et land, der bryster sig af demokrati, frihed og lighed for alle, og som endda har en regering, hvor disse værdier burde stå først på dagsordenen!!! Og da utrolig mange kvinder bliver de ramt ødelægger den også ligestillingen og det må være et brud på ligestillingsloven!!