Nej tak til Gensidig Forsørgelsespligt!

Kontakt forfatteren af dette andragende

Dette debatemne er skabt automatisk af underskriftindsamlingen Nej tak til Gensidig Forsørgelsespligt!.


Gæst

#476

2013-11-26 09:03

Må også gerne gælde for os på pension . Vi har ikke selv bedt om at blive syge

Gæst

#477

2013-11-26 09:07

jeg gør det på grund af et død fald,min kære sviger mor blev kun 78 år,pesonalet glemte og hun skulle have noget at drikke,men på døds attesten står der noget andet,min hendes læge har fortalt os at hun døde af simpel svigt som saftevand, hun er savnet min kone er ikke kommet over det og skal jeg være ærlig kommer nok heller aldrig til det mere, lederen på plejehjemmet er stadig ansat der.

Gæst

#478

2013-11-26 09:08

Sys det skal være som det er nu da vi er mange som par har svært nok ved af holde økonomien

Gæst

#479

2013-11-26 09:10

Hvad med at skære på flerbørnstillæg og børnepenge? Og boligsikring?
Enlige mødre skal selfølgelig have lidt hjælp men er det ikke for meget når det oftes ikke kan betale sig for dem at få et arbejde?

Gæst

#480

2013-11-26 09:29

Rigtig godt initiativ, men i glemmer alle os på førtidspension uden mulighed for at forbedre vores indtægt. Vi lider også under den gensidige forsørgerpligt - både som samboende og gifte.
Kan underskriftindsamlingen ikke også gælde os ?

Venlig hilsen
Pia

Gæst

#481

2013-11-26 09:36

Det er frygteligt med de nye regler - frygter allerede hvordan vi skal kunne overleve

Gæst

#482

2013-11-26 09:54

Håber at politikkerne snart vågner op...! Der er rigeligt med familier/gifte par der allerede har været nødsaget til at gå fra hinanden efter dagpengereformen....!!!!

Gæst

#483

2013-11-26 09:58

I en tid hvor man taler meget om ligestilling og den enkeltes ret er det ikke korrekt at man skal være forsørger for hinanden hvis man er på f.eks kontanthjælp eller syg. Det strider mod menneskerettigheder og vejfærdsprincippet. Finanskrisen er ingen undskyldning, da de meget rige kryber udenom og lader de i bunden af samfundet betale regningen.

Gæst

#484

2013-11-26 10:00

Helt ærligt. Føj!

Gæst

#485

2013-11-26 10:04

Hej. Er helt enig I det beskrevne. De må da have en skrue løs.. Og hvad sokker Er det for nogen mennesker på de høje stole Og sidder Der Og kun tænker på dem selv Og Er kolde I røven overfor Hvordan de behandler
Befolkningen. Halloo hvor vi henne. De skal ikke smadre folks tilværelse helt. Vi skal sku leve Og have lov til at leve alle sammen m et respektfuld tilværelse hvor ingen skal slitters Og gøres fattigere... støt Befolkningen Og ikke slitter den. Par Og familie skal respekteres Og holdes samlet samt børnefamilier Og skal med sin gode ret Som vi mennesker vi Er holde samlet på.. selv de fattigere skal ikke gøres fattigere

Gæst

#486 Re:

2013-11-26 10:14

#480: -

Denne underskriftindsamling gælder for ALLE der er/bliver ramt af gensidig forsørgerpligt, altså også for Jer på førtidspension, ægtepar og alle andre. Initiativtageren har ikke kun haft kontanthjælpsmodtagere i tankerne :-)


Gæst

#487

2013-11-26 10:16

Jeg er meget imod dette :(
Rune

#488 fair?

2013-11-26 10:34

#5: -

 

Det er da ikke "fair", folk der er gift nyder jo gavn af meget bedre dækning ved dødfald osv, det gør sammenboende ikke!

Og hvordan kan det være fair at 2 studerende der bor sammen for at spare penge pludselig er økonomisk ansvarlige for den anden hvis denne ikke kan finde en læreplads og må i aktivering /kontanthjælp!

Det er OVERHOVDET ikke fair!


Gæst

#489

2013-11-26 10:39

Forsørgerpligt??? I 2013??? Giver jo ingen mening overhovedet.

Gæst

#490

2013-11-26 10:40

god

Gæst

#491

2013-11-26 10:55

Det kan godt være jeg ikke helt har fattet den nye reform og ja der er da bestemt noget i den jeg ikke ved hvad præcis kommer til at betyde for mig og min familie.. Men seriøst som jeg forstår det Pt.. så har jeg den mulighed at enten så smider jeg min kæreste ud og som er far til 2 af mine børn.. og frarøver ham 24 timers samkvem med hans børn og reducere den til yderst begrænset omfang.. eller også skal jeg skille mig af med nogle af mine andre børn og sende dem ned til deres far.. Men hvem af dem skal jeg vælge og hvordan vælger jeg.. eller skal jeg selv skille mig helt af med dem alle sammen, så jeg har råd til at overleve og blive sammen med min kæreste og ha tag over hovedet og kunne sætte mad på bordet så jeg kan brødføde min kærestes og jeg´s fælles børn.. Så mine andre børn rigtig kan få følelsen af at blive smidt væk og degraderet til at være absolut intet værd.. Eller skal jeg vælge at min kæreste skal have vores 2 fælles børn med. så jeg selv skal stå og undvære dem og det så er mig der ikke har fuld samkvem og tid med dem.. JA jeg kunne blive ved.. så kære REGERING.. hjælp mig lige med at vælge.. for jeg ved da egentlig ikke hvad der er bedst..

Gæst

#492

2013-11-26 11:01

uanset om man er enig eller ej, bør man sikre sig at fundamentet er i orden..."med lov skal land bygges"!!

Gæst

#493

2013-11-26 11:04

Hvis de virkelig insisterer på, at samboende skal have forsørgerpligt ligesom ægtepar, så skal samboende par LIGESTILLES med ægtepar, både hvad angår børn, arv, fælleseje etc.

Gæst

#494

2013-11-26 11:20

Det kan bare ikke være rigtigt, systemet må finde en anden måde og få overskud på, i stedet for at trampe på den lille mand hele tiden...

Gæst

#495

2013-11-26 11:23

Har nok miste min kæreste pga det, hun var sikker på at jeg ikke kunne
Forsørge hende.

Gæst

#496

2013-11-26 11:31

Ja de fattige får endnu en gang et slag over nallerne . Så de syg vil blive mere syg end de er i forvejen over de spekulationer deres hverdag ville blive befandt med flere skilsmisser og ja måske selvmords rarten vil stige. Så politikere få fingeren ud af jeres velpolsteret og få det ændret med det samme. I forkynder østerupæer og sender det danske folk i randestenen mvh michael jørgensen. Næstved

Gæst

#497

2013-11-26 11:47

Dette er totalt urimeligt da man jo ej heller arver hinanden

Gæst

#498

2013-11-26 11:56

jeg synes det helt forkert at man skal til og leve af sin partners løn hvis han/hun tjener godt.
Man er kærester og ikke gift. Hvornår vil rækken gå til at man er kærester eller ej, hvordan vil de bedømme det. jeg synes det er en så forkert lov og synes helt sikkert ikke det er noget der skal træde i kraft.

Gæst

#499

2013-11-26 12:11

Forstår simpelthen ikke at en "Rød regering" kan få sig selv til at synke så dybt!
Der er en grund til vi har KH, og så vælger de så pludseligt at ændre den grundlov (som de åbenlyst bliver nødt til hvis dette skal indføres) som vi har levet efter i mange år.
Er helt enig med en del er jer, er satme heller ikke stolt af at være fra DK længere!

Gæst

#500

2013-11-26 12:18

Jeg vil ikke være med til at folk der allerede ligger ned, skal trampes på oveni!