Nej tak til Gensidig Forsørgelsespligt!

Kontakt forfatteren af dette andragende

Dette debatemne er skabt automatisk af underskriftindsamlingen Nej tak til Gensidig Forsørgelsespligt!.


Gæst

#351 Re:

2013-11-24 20:47

#5: -

Jeg er bestemt ikke enig med dig. For lidt over 1 år siden er jeg flyttet sammen med min kæreste, som har eget hus og egen bil. Min kæreste købte hus længe før vi mødte hinanden. Og hele afbetalingen på alle lån vedr. hus er alene baseret på hans indtægt, og der er ikke vildt stort overskud hver måned. Han tjener nok til at jeg ikke har mulighed for at modtage kontanthjælp så længe vi bor sammen. Skulle jeg miste min indtægt - hvilket faktisk ikke er helt usandsynligt da jeg er arbejdsløs og nyuddannet - vil det betyde at der allerede er minus når blot alle vores faste udgifter er betalt. (dvs vi skal låne penge hver måned til mad m.v.) Og nu vil nogen mene at han bare kan sælge sit hus og vi kan bo i en lille lejelejlighed. Det ville da være lækkert hvis det kunne give os ekstra penge. Men da huset er købt da det gik rigtig godt på boligmarkedet og priserne hvor vi bor nu er faldet en hel del, vil det betyde at min kæreste ender med en gæld på mindst 500.000 når han har solgt sit hus. Denne gæld skal så afbetales samtidig med han også skal have penge til at forsørge mig, betale alle faste udgifter og mad. Jeg tror ikke der er plus på kontoen efter dette - uanset hvor meget vi sparer.

Som jeg ser det beder regeringen faktisk alle - hvor den ene part virkelig ikke har råd til at forsørge den anden part - om at flytte fra hinanden for at begge parter har mulighed for at beholde sin indtægt. Jeg spørger bare: Hvem er vinderen?


Gæst

#352

2013-11-24 21:14

Har sat min underskrift... Men har nu svært ved at se om der kan ændres noget ved det! :-(

Gæst

#353 Re:

2013-11-24 21:23

#1: -