Nej tak til Gensidig Forsørgelsespligt!

Kontakt forfatteren af dette andragende

Dette debatemne er skabt automatisk af underskriftindsamlingen Nej tak til Gensidig Forsørgelsespligt!.


Gæst

#351 Re:

2013-11-24 20:47

#5: -

Jeg er bestemt ikke enig med dig. For lidt over 1 år siden er jeg flyttet sammen med min kæreste, som har eget hus og egen bil. Min kæreste købte hus længe før vi mødte hinanden. Og hele afbetalingen på alle lån vedr. hus er alene baseret på hans indtægt, og der er ikke vildt stort overskud hver måned. Han tjener nok til at jeg ikke har mulighed for at modtage kontanthjælp så længe vi bor sammen. Skulle jeg miste min indtægt - hvilket faktisk ikke er helt usandsynligt da jeg er arbejdsløs og nyuddannet - vil det betyde at der allerede er minus når blot alle vores faste udgifter er betalt. (dvs vi skal låne penge hver måned til mad m.v.) Og nu vil nogen mene at han bare kan sælge sit hus og vi kan bo i en lille lejelejlighed. Det ville da være lækkert hvis det kunne give os ekstra penge. Men da huset er købt da det gik rigtig godt på boligmarkedet og priserne hvor vi bor nu er faldet en hel del, vil det betyde at min kæreste ender med en gæld på mindst 500.000 når han har solgt sit hus. Denne gæld skal så afbetales samtidig med han også skal have penge til at forsørge mig, betale alle faste udgifter og mad. Jeg tror ikke der er plus på kontoen efter dette - uanset hvor meget vi sparer.

Som jeg ser det beder regeringen faktisk alle - hvor den ene part virkelig ikke har råd til at forsørge den anden part - om at flytte fra hinanden for at begge parter har mulighed for at beholde sin indtægt. Jeg spørger bare: Hvem er vinderen?


Gæst

#352

2013-11-24 21:14

Har sat min underskrift... Men har nu svært ved at se om der kan ændres noget ved det! :-(

Gæst

#353 Re:

2013-11-24 21:23

#1: -

Var bedre man strammede en hel del op på reglerne omkring retten til børnepenge til EU-borgere. Alle vore skattekroner fiser ud af landet, mens vores danskerne får dårligere og dårligere vilkår. Efterhånden får vi ikke meget for alle de penge vi betaler i skat.

susmee

#354

2013-11-24 21:26

Der bliver mangel på boliger. Har regeringen tænkt på, hvor meget der skal udbetales i boligsikring

Gæst

#355

2013-11-24 21:48

Den burde stå på forsiden af alle aviser, ugeblade, og alle andre medier, da konsekvenserne af den reform, er så ødelæggende for mange flere end regeringen tror, og den kan have vidtgående effekt for endnu flere.
Men tak for at den i det mindste er her.

Gæst

#356

2013-11-24 22:10

Hvad fanden betaler jeg skat for????

Gæst

#357

2013-11-24 22:22

Jeg får ca 10.000 kr om måneder fordi jeg har børne også og bor sammen med børne far og gjorde det i 5 år jeg miste ca 5000 kr fra den 1 vi bliv nød til at flytte ellers stod vi på gade om en månder fordi at min mand har fast job og jeg har ikke noget job.. Så jeg håber på at det vil hjælp de her underskriftindsamling.. Jeg håber ikke at min mand og jeg valg at flytte hver for sig det vil går ude over min
Børne hele og lykke til.. VH Penny Hansen
Nille2660

#358

2013-11-24 22:32

de får bare mange til at gå fra hinanden, børnefamilier bliver splittet fordi mor og far ikke har råd til at bo sammen mere, eller det tvinger folk til at begå socialt bedrageri og bo sammen uofficielt... sort arbejde kommer der nok også endnu mere af fordi folk ikke har råd til alle udgifterne, hvis de også skal forsørge den anden. men det kan jo være det giver mere arbejde til psykologerne, når folk får stress af presset. det rammer ikke mig heldigvis, men det er ikke ok for alle dem det går ud over - danmark køres langsomt i sænk - hvad bliver det næste? nu må det være nok !!!!

Gæst

#359

2013-11-24 23:54

Vi skal pas på med/ at gå tilbage i tiden/ hvor den bestemte/ som havde penge

Gæst

#360 ...

2013-11-25 00:05

Jeg er på nuværende tidspunkt single og DESVÆRRE på kontanthjælp (efter 2 år på dagpenge, jeg har ikke haft held med at finde arbejde trods hundredvis af ansøgninger). Den nye reform gør at jeg ikke kan få en kæreste; jeg vil jo ikke finde en kæreste (er snart 40), hvis ikke der er fremtid i forholdet; samliv.... Min søster og svoger har i dag udmeldt at de har besluttet at gå fra hinanden, da deres økonomi ikke kan hænge sammen når den nye reform træder i kraft (den ene har fuldtidsjob med en løn på omkring 27000). Dette gør at mine to niecer skal være "skilsmisse"-børn og vokse op med to ulykkelige forældre, der ikke kan være sammen trods en stærk kærlighed mellem dem.
Jeg kender til yderligere mange forhold/singler som kommer til at stå i enten den ene eller anden situation, heraf er der flere der allerede på nuværende tidspunkt er gået ned med stress (af dem i forhold) pga udsigten til reformen.
Jeg vil gerne vide hvorfor politikeres børn skal have økonomisk "erstatning" for at de ikke ser deres forældre ret meget, når andre børn skal udsættes for dette???????
Jeg er personligt ikke den skarpeste til regning og forståelse for politik, men synes det er nemt at finde andre steder hvor man kan hente på besparelser. .. Stakkels børn og forældre der bliver straffet og stakkels os singler der må forblive alene med morgenkaffen...
NORD

#361 Re:

2013-11-25 00:15

#1: -  

 Herfra et JA til gensidig forsørgerpligt! Dog med det forbehold, at mennesker med livstruende sygdomme/ kroniske sygdomme undtages i en vis grad. Principielt mener jeg, at det er på høje tid, at der bliver gjort op med "forsørgersamfundet". Jeg så eksempelvis gerne, at man skar drastisk i boligstøtten. Jeg vil gerne henvise til en artikel i Jyllandsposten d. 24. november. Et samboende par, hvor manden tjente kr. 28.000,- brutto og hans samleverske havde næsten kr. 14.000,- på kontanthjælp (forsørgerpligt) brutto. AHA!!!!!

NORD

#362 Re: ...

2013-11-25 00:18

#360: - ... 

 Ingen bør eller skal indrette deres økonomi efter offentlig forsørgelse. ENHVER har ANSVAR for sit eget liv!!!


Gæst

#363

2013-11-25 02:17

"Forsørgerpligt" lyder som et ord der er opfundet for alt for længe siden. Forny sproget!

Smid ordet og begrebet ud!

Gæst

#364

2013-11-25 05:47

Synd for dem det går ud over stakkels børn

Gæst

#365

2013-11-25 05:59

Det bliver et meget falsk land, som vi kommer til og leve i, hvis den regl træder i kræft

Gæst

#366

2013-11-25 06:34

Fandme for dårligt ..

Gæst

#367

2013-11-25 06:55

Alle skal have lige ret til sociale ydelser uanset deres civile stand

Gæst

#368

2013-11-25 06:57

Det fuldstændig langt ude , i siger familier skal holde sammen, men alligevel gør i så familier er nød til og gå fra hinanden pga øko ..

Gæst

#369

2013-11-25 07:31

Og hvad så med dem som begge er på kontant hjælp, skal deres forældre forsørge dem osv. Det ka da ikke være rigtigt at man skal splitte familier på den måde..

Gæst

#370

2013-11-25 07:42

Vi her i familien går fra hinanden, da vi ellers skal leve for under 6000 kr. og det er ikke kun til mad, men de 6000 skal dække husleje, daginstitutioner til 3 børn, el, vand, varme, tøj, medicin osv... Og vi er 5 i familien. I dag hedder minimumsrådigheds beløbet for en voksen 5700.. Så det regnestykke går ikke op.. Hvis vi skulle blive sammen, så skulle vi sparer alt væk, det ville bl.a. gå ud over børnene som ville blive meldt ud af daginstitution og så måtte jeg som syg passe mine 3 børn i dagtimerne, men det ville jo så betyde at jeg ikke kan blive afklaret og ikke kan komme ud i praktik, arbejdsprøvning eller andet som kan få mig tættere på arbejdsmarkedet.... desuden ville fagforeninger, forsikringer osv. ikke være en mulighed for os. medicin ville heller ikke længere blive en mulighed for mig som er alvorligt syg af PTSD. medicin til børnene vil i værste fald også blive sparet væk og så må man jo håbe ungerne kan bekæmpe diverse sygdomme selv, for med så lille et beløb, der vil der simpelthen ikk være penge til det.. I forhold til hvis vi skulle betale husleje med så lille et beløb, så vil vi kunne få en 1 værelses på 26 kvm til en nogenlunde husleje, som ville være muligt at betale, men som der stadig vil sluge over halvdelen af det beløb på 6000. Men hvordan bor man 2 voksne og 3 børn på 26 kvm. (hver anden weekend kommer der 3 børn mere) Nej jeg kan slet ikke se, hvordan vores familie skal ku overleve og vi har taget den tunge beslutning, at vores familie bliver splittet nu, og det selvom at vi elsker hinanden uendeligt højt og vi har en harmonisk familie... I sidste ende skal vi voksne nok klare den, men jeg gruer for mine unger, der ikke forstår et hak af hvad der sker.

Gæst

#371

2013-11-25 08:13

Det er så forrykt det smadre en familie

Gæst

#372

2013-11-25 08:30

Det er det mest latterlige de længe har fundet på. Atter er det de små der blive trådt på

Gæst

#373

2013-11-25 08:33

Sikke en dejlig jul, en masse børnefamilier går i møde. De kan trøste sig med de får en sidste jul sammen som familie.. Og så kan børnene glæde sig til at skulle holde jul 2 forskellige steder de næste mange år. Tror de fleste´s ønske i år til jul vil være, at deres familie kan få lov til at blive sammen..
NUerdetNOK

#374 Problemet er jo dem der belaster samfundet

2013-11-25 08:57

Jeg hørte lige i dag at det koster ca. 50000 om ugen at passe på en rocker, men det er jo helt i orden med alle jer som stemmer rødt i vil jo have vi skal smide tonsvis af penge efter folk der bare nasser og snyder og laver kriminalitet dagen lang....

Der er ikke penge til alt så jeg vil sige at følgende ting burde gælde i dagens dk.
1: Flere penge til pensionister... DETTE GÆLDER IKKE FØRTIDSPENSIONISTER.
2: Førtidspensionister umyndiggøres.
3: Kriminelle udlændinge smides ud af DK med det samme.
4: Tving folk på bistand ud i dum i arbejde eller uddannelse.
5: Stop invandringen. skid på alle de åndsvage internationale konventioner... hvis der er problemer i andre lande så hjælp dem i nærområdet vi har ikke brug for flere taber individer i dk.


Gæst

#375

2013-11-25 08:58

Synes man skal se på indkomst. Det gør man allerede i dag, men jeg synes, grænsen er for lav. Den skulle måske sættes ved om samleveren betaler topskat. Og det koster åbenbart kun 3000 kr. at have barn. Jeg har ikke kunnet finde arbejde i tre år, og banken ville kun låne os til huset fordi jeg også har en indkomst. Hvis ikke kæresten havde haft min, havde han ikke fået lov at købe. Nu er det købt og vi kan godt få det til at hænge sammen. Men hvad så uden min ydelse? Jeg har i forvejen til ondt i maven over økonomi. Jeg er bange for at jeg går helt ned, hvis min indkomst fjernes.