Nej tak til Gensidig Forsørgelsespligt!

Kontakt forfatteren af dette andragende

Dette debatemne er skabt automatisk af underskriftindsamlingen Nej tak til Gensidig Forsørgelsespligt!.


Gæst

#326

2013-11-24 12:39

Jeg bliver ramt mere end vi gør i forvejen. Jeg er gift og på kontanthjælp pga dårligt helbred. Min mand arbejder men trods det så har vi kun hvad der svarer til kontanthjælp da hans løn bliver modregnet. Som jeg tyder det mister vi godt 8000 kr før skat og ender nok på gaden

Gæst

#327

2013-11-24 13:02

Håber så mange som muligt skriver under på denne tåbelige lov..

Gæst

#328

2013-11-24 13:46

Kronisk syge og handicappede er bare ikke velkomne i Danmark. Så enkelt er det. At man udvider en gammeldags lov der blev indført af helt andre årsager, siger noget om regeringernes kynisme. Indfør den for alle uden undtagelse (så skal I bare høre lønmodtagerne og politikerne hyle op) eller fjern den helt. Det sidste vil være det eneste rigtige, for den er diskriminerende, gammeldags og ude af trit med virkeligheden. Dertil kommer grundlovsbruddet idet man ifølge den har ret til at være et selvstændigt individ uden at skulle gå tiggergang hos en evt partner! Regeringens kynisme er skræmmende men de har jo nok selv, så til f.. med de syge for de koster jo bare. Man forstår godt syge ikke føler sig velkomne i deres eget land! Man må ikke diskriminere med mindre det er syge og handicappede det går ud over. Så er det åbenbart helt i orden. Føj for den lede!!

Gæst

#329

2013-11-24 14:11

Nej tak til gensidig forsørger pligt.
Vi er nogen der knokler for at tjene penge og ikke ligesom i politikere der tjener kassen på at bestemme over andres sur tjente penge.

Gæst

#330

2013-11-24 14:30

Hvor mange mennesker, som du har kært, vil blive berørt af dette???
Stop det, inden det er for sent!!!
Cak

#331 Rammer ikke kun kontanthjælpsmodtagere

2013-11-24 15:01

Kan ikke se noget godt komme ud af denne reform. Hvis et par evt skal spare 10.000 i måneden er det penge der evt. Bliver brugt til lidt goder og man bliver skåret ind til de absolutte nødvendigheder. Ud over de åbenlyse problemer som allerede er nævnt, vil biografer, alm butikker, restauranter, sportsklubber m.m. Få en mindre omsætning og mindre indtjening. I værste fald så skal staten punge ud til forskellige ting her med. Der vil blive færre udbud lokalt og spiralen kører...
Kan kun se at dette lovforslag er med til at kaste benzin på recessionen og stoppe et evt opsving, da den langsigtet rammer alle. Så hvem pokker kan være så snæver synet at stemme den igennem....

Gæst

#332

2013-11-24 15:23

stop dette vanvid !!!
tænk på, hvor mange familier, det vil gå ud over ! i dagens Danmark kan man ikke klare sig for en indkomst !
i sidste ende vil det betyde, at et par må skilles, og hvem går det ud over !!!! børnene er altid tabere i dette spil !

Gæst

#333

2013-11-24 15:24

Kom op af sofaen og få skrevet under!! Det er vigtigt for alle de familier der bliver ramt!!

Gæst

#334

2013-11-24 16:51

Hvor blev velfærden af?????
Gæst i Danmark

#335 Gensidig forsøgelsespligt

2013-11-24 17:30

GF er uværdigt, håneligt, diskriminerende, pinlig og en skandale som folketinget pålægger sine borger.

Mette Fredriksen begrundelse for at indføre denne udyd for samlevende, er det gælder for gifte folk.
MF må da have en dårlig smag i munden og gamle socialdemokrater vender sig i deres grav.

At det så er et grundlovsbrud og en overtrædelse af FN mennskerettigheder artikel 25, det vælger folketinget, bortset fra EL, helt at se bort fra.

Et grovt overgreb mod de svage, vi skal spare siger politikerne, kommunerne pure sammen, staten pure sammen, vi har aldrig i Danmarks historie været så rige og vi bliver åbenbart afstumpet af det.

I skulle skamme jer, som kalder sig repræsentanter af folkestyret.

Gæst

#336 Re:

2013-11-24 17:47

#5: -

fordi man ikke har de samme glæder som gifte, såsom fradraget osv... måske du skulle sætte dig ind i tingene før du skrev det var en god ide ? og fair??? nej det er ikke fair for mange af de mennesker der i dag sidder på kontant hjælp er plantet der fordi systemet ikke visitere dem videre....


Gæst

#337

2013-11-24 17:57

Jeg synes det er trist at penge bliver sat før menneskelighed og indsigt i det liv mange folk i DK lever. Du er ikke længere en "person" hos kommunerne, du er et nummer. Mange af de mennesker der er havnet på kontanthjælp, er uden skyld. Det er finanskrisens skyld. Politikerne burde have mere tålmodighed. De skulle selv prøve at leve et halvt år på kontanthjælp - uden fri bil,telefon og bolig. Det kunne give dem mere indsigt i deres medmenneskers liv.

Gæst

#338

2013-11-24 18:11

Regeringens og den borgerlige oppositions begrundelse for at GF skal gælde for bl.a. kontanthjælpsmodtagere også er, at der ikke skulle gøres forskel på førtidspensionister og kontanthjælpsmodtagere. Det er jeg for så vidt enig i. Jeg har selv haft en kæreste på førtidspension, som blev beskåret betragteligt på grund af min løn.
Jeg mener, at de to grupper skal ligestilles, men ved at INGEN skal udsættes for GF.

Gæst

#339

2013-11-24 18:33

Med lov skal land bygges,
Grundloven glæder også for de Folkevalgte

Gæst

#340

2013-11-24 18:38

Det kan bare ikke være rigtig . Mange er helt uskyldige pga. komunernes smøleri

Gæst

#341

2013-11-24 18:43

Super godt intiativ med underskriftindsamling. Det kan ikke være rigtigt at så mange par skal gå fra hinanden pga en sindsyg lov!

Gæst

#342

2013-11-24 18:55

Jeg syntes ikke, at det skal være partnerens pligt, at forsøge én, og jeg er sikker på, at dette kun skaber splid, mellem partneren, og endnu engang, kan vi åbentbart kun måbende sidde og glo måbende, på at Regeringen, skaber, splid, og ødelægge samfundet, gang på gang.... mon ikke vi Borgerne skulle tage os sammen, og få et ord indført, om hvad velfærdsamfundet består af...... UD AF SOFAEN NU, OG KOM I GANG.....RED VORES LAND....

Gæst

#343

2013-11-24 19:11

Svineri

Gæst

#344

2013-11-24 19:12

De har simpelthen tabt sutten !!!

Gæst

#345

2013-11-24 19:20


Gæst

#346

2013-11-24 20:11

Syntes regeringen skal have kopi af grundloven i julegave.

Gæst

#347

2013-11-24 20:33

Politikerne gør så familier skilles for at de kan få de penge før de kan klare sig . Politikerne gør at der blir flere hjemløse og straks blir det til et problem og skal diskuteres om hvad man gør for at hjælpe dem
Heidiholger1802

#348 Mister mit hjem

2013-11-24 20:43

Jeg blir sat ned fra de 10.500 ned til de 5700kr jeg har en 9 uger søn og en forlovede . Lige nu har vi godt 1500 kr at leve for om måneden når alt er betalt . Nu hvor det blir anderledes fra D.1/1-2014 så har vi ikke råd til at blive boende , og jeg er stadig på barsel 9 mdr tilbage og kan intet gøre ...og efter vi fik det her afvide så er vi begyndt at skændes / diskutere, at den lov gør at vi kommer næsten til at gå fra hinanden , skabe splid i den nye familie vi har skabt , at politikerne har den byrde at bære på at folk går fra hinanden , mister deres hjem, går udover børnene , skaber splid i fremtiden.

Gæst

#349

2013-11-24 20:45

Jeg skammer mig over at vore politikere med god samvittighed kan forkæle erhvervstoppen i begge ender og så samtidig fjerne eksistensgrundlaget for stadig flere og flere mennesker. Mennesker som du og jeg, som bare har været uheldige, for langsomme, for usikre osv. osv. til at få truffet et valg på det rigtige tidspunkt, så de kunnne - og kan - forsørge sig selv. En befolkningsgruppe som desværre for langt ender de flestes vedkommende ikke magter at kæmpe mod systemet, men resignerer, går i hundene og til sidst SKAL forsørges af os andre, fordi de helt har givet op.
Og familien Danmarks grådighed efter at få opfyldt egne behov i stadig større udstrækning, gør at de hellere vil vende det blinde øje til, tro at andre gør noget, det går væk af sig selv ell. lignende.
Det er skammeligt at være del af et samfund, hvor grådighed, egoisme og 'sig selv nok' er blevet så almindeligt, acceptabelt ja næsten naturligt, at vi hellere vil flå de svageste end betale et par kroner mere i skat til at hjælpe dem.

Gæst

#350

2013-11-24 20:45

Tænk jer om døve der kan ik få hurtig job som hørende!!!!! Og medmindre til dem der har børn NUL aktiviteter/udflugter og fornøjelse!!!!