Nej tak til Gensidig Forsørgelsespligt!

Kontakt forfatteren af dette andragende

Dette debatemne er skabt automatisk af underskriftindsamlingen Nej tak til Gensidig Forsørgelsespligt!.

#68

#226 Re:

2013-11-23 08:08

#51: -  

 Helt enig, og hvis det skal laves om skal det være for alle også for dem der er gift.

Man skal så regne med at bruger betalling vil stige..


Gæst

#227

2013-11-23 08:18

Fuldstændig enig med jer - de tænker ikke på familieforhold og kærestepar - de har allerede ødelægge.. De skal ikke overhovedet forbyde kærestepar som elsker og vil gerne bo sammen.. Især hvis de har børn eller o lign..
Støtte

Gæst

#228

2013-11-23 08:26

Er regeringen blevet helt sindsyge

Gæst

#229

2013-11-23 08:28

Synes ikke at det er ok..

Gæst

#230

2013-11-23 08:29

Staten skal spare penge pga. Koruption i egne rekker, SKAM JER!

Gæst

#231

2013-11-23 08:31

Det er meget frustende - det er virkelig rigtig dårlig at ødelægge familieforhold og kærestepar
I kan ikke forbyde dem - eller i vil se hellere Danmark befolkning provokere eller ulykkelig især børn ser forældre bor ikke sammen eller tvunget at gå fra hinanden pga grund af jer.
Vågn op!!!


Gæst

#232

2013-11-23 08:34

Vores politikkere kører dk i sænk

Gæst

#233

2013-11-23 08:40

Den kommende lov er i strid med grundlovens §75 stk. 2‼️

Gæst

#234

2013-11-23 09:06

En skam at den kommer så sent. Det blev jo besluttet i maj 2013 og jeg tvivler på at den bliver tilbagerullet. Men håber er jo lysegrønt.
Thomas

#235 Re:

2013-11-23 09:22

#5: -

Fordi den regel er fra dengang man kunne forsørge hinanden og bla. huslejen var en brøkdel af lønnen i forhold til nu. Den med de gifte skal forsørge hinanden, er forsøgt ophævet af realister i årevis....... ydremere er den nye regel IKKE ligestillet med de giftes, da samlevende ikke får den andens fradrag. Og så kan det med den nye regel mindre at leve for når den ene arbejder, end hvis begge parter fes den af på bistandshjælp :-) FLOOOOOT :-) og så skal vi huske at den reform intet har med danske reformer at gøre, men er direkte dikteret fra EU, så stik jeres såkaldte demokrati op i måsen, for dem vi stemmer på formynder kun de sidste 20% af danske skattekroner. O sås støt hellere lidt op om uheldige elementer, i stdet for at lukke øjnene for finansspekulanter og banker, der er dem der koster DK mange milliarder mere end folk på overførselsindkomst


Gæst

#236

2013-11-23 09:33

vil ikke forsørges af en anden.

Gæst

#237 Re:

2013-11-23 09:48

#5: -

Forsørgerpligten burde heller ikke gælde for gifte par. Jeg synes, det er middelalderligt, når man på denne måde skaber uligevægt i parforhold. Der er jo ingen tvivl om at vi alle har brug for at føle os som selvstændige individer, og bidrage med det vi nu engang kan. Og det er jo bestemt ikke sjovt at føle, at man er en belastning for sin partner.


Gæst

#238

2013-11-23 09:48

Jeg mener ikke man kan tillade at folk ikke skal ha råd til at leve , jeg mener alle på overførselsindkomst skal straffes det gælder både kontanthjælp og førtidspension og folkepension .
Vi har jo ikke engang råd til at tænke på vores medicin en måned af gangen eller tøj til vores børn .... det hænger ikke sammen at de rige og dem i folketinget ikke er en del af det der skal betales

Gæst

#239

2013-11-23 10:11

...

Gæst

#240

2013-11-23 10:18

- Jeg er i mod den , fordi så kommer jeg til og sidde hårdt på det... Hvis min kæreste skal forsørge mig , blir der ikke råd til noget !
Og han er på førtidspension !

Gæst

#241

2013-11-23 10:23

Jeg står i en situation hvor jeg er blevet fyret og min kæreste er på SU. Hvis jeg ikke var i a-kasse og skulle på kontant hjælp ville vi aldrig kunne klare os! Jeg er også næsten nyudlært, så hvis min kæreste skulle have kontant hjælp ville jeg ikke kunne forsørge os begge på min løn. Lad være med at gnide salt i såret på dem der allerede har ramt bunden. Det motivere ikke til at finde et job hurtigere, men derimod til sygemeldinger og depressioner.

Gæst

#242

2013-11-23 10:27

Den ska stoppes

Gæst

#243

2013-11-23 10:32

Problemet er at nogle snyder og får mere end de er berettet til. De kommer i fokus, befolkning er sure, politikerne skal spare og ja så er det billigere end fjerne forsørgelsespligt fra gifte.

Men faktum er, at mange på kontanthjælp har valgt ægteskab fra pga. Økonomi og ikke kærlighed. De kan bo i hus i den andens navn, ege 2 biler i den andens navn osv. Hvorfor skal den ene part forsøges af staten. De kan spare nogle ting væk og være selvforsørgende.

Par der har været langtid sammen, bor sammen, deler udgifter, evt. har børn sammen. Skal da ikke straffes for at være gift og ender uden forsørgelse. Frem for samlevende.

Men der skal være andre ydelser til syge der ikke længere opfylder sygedagpenge betingelserne, men ikke er raske i nu og ikke kan gå i uddannelse eller arbejde samt arbejdsledige der ikke længere kan få fra deres a-kasse. Der bør desuden finde midler til at omskole, løntilskud osv. Så folk kan komme tilbage på arbejdsmarkedet. Jeg så gerne, at der kom flere hjælpemuligheder for ledige i a-kassen og der ikke var tidsbegrænsning på ydelsen. Hjælpemulighederne skal selvfølgelig være noget kommunen er berettet til at yde. Det samme gælder sygedagpengemodtager. 52 uger skal fjernes. Mange får stress, angst eller depression når de nærmer sig 52 uger, det giver en længere sygperiode evt. På kontanthjælp og med ny socialrådgiver der er kompetente på arbejdsledige men ikke sygemeldte. Flere og flere virksomheder er også nervøse for de 52 uger og fyre derfor de sygemeldte ansatte.

Så lad os indføre gensidig forsørgelsespligt, men yde mere hjælp og sætte syge og forsikrede ledige i anden ydelse uden forsørgelsepligt (som der heller ikke er i dag).

Gæst

#244

2013-11-23 10:35

Skriv under !!

Gæst

#245

2013-11-23 10:37

Der er altså takster. Har partneren lav løn osv får man stadig kontanthjælp. Man kan leve på taksten, men det er sparsomt

Gæst

#246

2013-11-23 11:25

Jeg synes dette viser, hvor lidt forståelse nogle politikere har for det der sker, ude i det virkelige liv.
Jeg har den holdning at de bedste politikere er dem, som har oplevet de hårde sider af livet, og på den måde har draget virkelige erfaringer. Erfaringer som man på ingen måder kan læse sig til.
Dette gælder for denne situation, men også mange mange andre.
Man bør ikke kunne tage så vigtige beslutninger uden at have mærket det på egen krop.


Gæst

#247 Re:

2013-11-23 11:36

#51: -

i andre lande betaler de heller ikke op til halvdelen af deres lon i skat og ting er ikke saa dyre som i danmark, man kan godt hore paa din kommentare at  Du ikke bliver paavirket af den nye reform, men for mig som er for syg til at arbejde, betyder det at jeg er nodt tilat flytte fra min kaereste og vores born ma skiftes til at bo hos mor og far fordi vi simpelthen ikke laengere har raad til at bo sammen!


Gæst

#248

2013-11-23 11:40

udover den tid og støtte jeg giver min syge kæreste skal jeg nu også forsørge hende? Så kan det ikke betale sig at jeg arbejder mere...det giver slet ikke mening.

Gæst

#249

2013-11-23 11:44

Det ville da være forfærdeligt. Hvordan skulle to mennesker kunne overleve på 1 indkomst ? Det jo logik for burhøns, at det ikke er en mulighed !

Gæst

#250

2013-11-23 12:05

Det er jo vanvid!! Det er svært nok i forvejen når man er på kontanthjælp, og vil man gerne igang med uddannelse, det kan man glemme for det blir der ikke råd til?