Imod sommertid

Kontakt forfatteren af dette andragende

Dette debatemne er skabt automatisk af underskriftindsamlingen Imod sommertid.


Gæst

#176 Kun for at tækkes EU

2017-03-26 11:28

Sommertid er kun til for at tækkes EU der findes ikke andre logiske forklaringer på det eller hvad?

Mit undre ur venner sig aldrig til det uanset hvor jeg er

Som nr 1 skriver så hjælper det jo ikke at klippe et stykke af tæppet i den ene end for at sy det til i den anden ende det får man jo ikke et længere tæppe af Det kan kun være politikkere der tror det men de er også det dummeste folkefærd der findes De går alle til valg på at ændre systemet intil de er derinde så hyler de med de hunde de sidder iblandt Så SØRGELIGT og SKAMMELIGT at ikke bare en tør gå imod

Rejseentusiasten

#177 Sommertid kan være frustrerende

2017-04-09 12:26

Ingen tvivl om, at sommertid kan være en frustrerende overgang. Oplever det blandt andet i forbindelse med mit arbejde med udveksling, når man arbejder med andre tidszoner. Men synes også der kan være fordele ved det - vi har ihvertfald brug for lyset, i overgangen fra den danske vinter.

Krakow

#178 Re: afskaf

2017-04-20 20:25

#4: gæst FYNBOEN - afskaf 

 Ja og på samme tid er der steder, hvor det anvendes som i Danmark. Jeg har lige været på rejse i Norge, hvor man også bruger det og har brugt det siden 80'erne. Og endnu længere tilbage. Så på den måde er det standard :)

Kasper S

#179 Lad os bevare sommertiden

2017-04-20 21:00

Som en anden sagde, gør de det jo også i vores nabolande. Og det er rart med mere lys efter en lang vinter :D


Gæst

#180 stop lige en ½

2017-06-09 22:43

Jeg vil da helst have sommer hele året

Kan i ikke sørge for det :)


Gæst

#181

2018-02-23 14:25

GG jeg elsker Dansk humor.

Gæst

#182 Re:

2018-03-25 12:03

#2: -  

 

Hans-Henrik

#183 Re: sommertid er en gevinst

2018-03-26 07:21

#1: -  

Skiftet til sommertid giver os en times mere sollys i de vågne timer. Solen står op ‘midt om natten’ om sommeren og ved skiftet får vi alle lysere aftener og bedre muligheder for aktivitet udenfor. Jeg er sikker på, at selv skeptikere nyder den ekstra time på altanen eller terrassen. 

Hans-Henrik

#184 Re: Kun for at tækkes EU

2018-03-26 07:26

#176: - Kun for at tækkes EU 

Sommertid blev indført i Danmark i 1916, længe før EU!

Skiftet til sommertid giver os en times mere sollys i de vågne timer. Solen står op ‘midt om natten’ om sommeren og ved skiftet får vi alle lysere aftener og bedre muligheder for aktivitet udenfor. Jeg er sikker på, at selv skeptikere nyder den ekstra time på altanen eller terrassen.

Wikipedia fortæller fint, hvorfor vi har sommertid i Danmark: 

Det primære formål med sommertid er at sikre mennesker dagslys. I praksis betyder det, at menneskelige aktiviteter (job, skole, aftaler osv.) ligger en time tidligere, så det opleves som at der bliver senere lyst og senere mørkt. Det giver mennesker mere lys i aftentimerne og i de sene eftermiddagstimer, hvor de fleste har fri, mens der er mørkere først på dagen. Dette er særlig fordelagtigt i sommermånederne, hvor der bliver lyst, før de fleste står op.

Lars Andersen

#185 Ja tak til sommertid

2019-02-21 08:53

Tænk da lige på at solen kommer til at stå op kl 3:30 og ned kl 21 om sommeren hvis vi fjerner sommertiden. Hvor mange har lige brug for at det bliver lyst endnu tidligere end i dag og mørkt tidligere om aftenen?

Lars Andersen

#186 Re: Re: Kun for at tækkes EU

2019-02-21 08:55

#184: Hans-Henrik - Re: Kun for at tækkes EU 

Helt enig, lad os nu være fornuftige og beholde den sommertid