Syg i sygt system

Kontakt forfatteren af dette andragende

Dette debatemne er skabt automatisk af underskriftindsamlingen Syg i sygt system.


Gæst

#26

2013-08-05 20:03

Der er siden 60'erne ansat over 100% flere djøffer i det offentlige, altså nonproduktive personer, som ene og alene gør alting unødigt kompliceret, kræver at de øvrige ansatte udfylder endeløse skemaer, i stedet for at betjene borgerne!! Disse nonproduktive personer er tillige dem, der er hovedansvarlige for, f. eks. de endeløse fiasko indkøb af værdiløs offentlig IT, som sjældent virker og ofte virker direkte effektivitets sænkende! Læger på sygehusene bruger f.eks. dagligt 45 minutter på at logge ind på forskellige IT systemer, som selvfølgelig ikke kan arbejde sammen!! Hvilken ansvarlig virksomhedsleder ville acceptere dette andre steder?? Der findes utallige eksempler på disse inkompetente offentlig ansatte Djøffers beslutninger koster dig og mig milliarder af kroner! Alligevel er disse mennesker stadig ansat og aldrig blevet draget til ansvar for deres mange fejl!

Gæst

#27

2013-08-06 13:15

Man skal være stærk i det offentlige system, når man er syg.
Man bliver endnu mere syg, når man er i kontakt med
Kommunen. Der starter et livs mareridt. Heldigvis
er det ikke alle Kommuner der er sådan.

Gæst

#28

2013-08-07 19:39

Hvad med den store gruppe af Flexjobbere, der efter det fyldte 60 år mister deres arbejde. Som tingene ser ud nu, så har man 1/2 år på ledighedsydelse inden man overgår til kontanthjælp. Som det ser ud pt. så er udsigten til en folkepension jo stigende. Tænk hvor mange mennesker der kan komme i en uholdbar økonomisk situation. Er der nogen der har en kommentar til det skrevne ?

Gæst

#29

2013-08-08 13:19

jeg vil til en hver tid støtte dem der nu er igennem det samme jeg selv har prøvet, og en lovændring er i allerhøjeste grad påkrævet, og har været det meget længe! Det SOM mange potentielle flexjobbere udsættes for, er lige så slemT som datidens HEKSEFORFØLGELSE!

Gæst

#30

2013-08-08 13:20

Skrev under da, jeg er selv ramt af system.
Kommune ser mine sygefravær som udeblivelse uden rimeligt grund. har leve med kronisk smerter i nakken og ryggen i over 13 måneder, uden diagnoser af min sygdom, har kommune ret til at laver sanktioner af min kontanthjælp på over 5000 krone om måned. Står nu til at mister vores hjem på grund af alle de lovligt sanktioner fra kommune.
Sundancesanne

#31 Re:

2013-08-08 13:22

#1: -

JEG ER FULDSTÆNDIG ENIG!


Gæst

#32 Re:

2013-08-08 14:15

#28: -

I så fald burde de jo have ret til en form for seniorjob. Men det ved jeg faktisk ikke om de har efter lovgivningen i dag, eller det er endnu et svigt fra den kære Mette frederiksen og co.

Nielsen

#33

2013-08-09 21:18

Det her er et godt initiativ, som jeg gerne støtter, men skal der ske nogen reel bedring, så er det ikke lovændringer, det skal til. Det er holdningsændringer.

For det første skal vi have folk til generelt at indtage den holdning, at de ikke benytter sig af systemet, med mindre de virkelig har brug for det. Årtier med få dovne mennesker, der har udnyttet systemet, har for længst ødelagt det for de mange, der virkelig har brug for hjælpen. På grund af dem mødes selv de mest åbenlyst syge i vores samfund nu med mistro og meningsløs kontrol. Vi er nødt til at nulstille, genopbygge på tillid og kun føre kontrol med dem, der er reel grund til at mistænke for svindel, i stedet for at skære alle over én kam. Og så skal den kontrol, der føres være så målrettet, at den rent faktisk virker!

For det andet skal der seriøse ændringer til i den måde, vi tænker offentlige instanser på. Alt for længe har paragraffer fået lov at overtrumfe fornuft, hvadenten det handler om syge, udlændinge, mishandlede børn eller hvad staten nu ellers har fingrene i. Vi skal den kultur til livs, hvor en politiker eller en offentlig afdeling, der åbenlyst har forbrudt sig mod sund fornuft og almindelig medmenneskelig etik og moral kan slippe af sted med at nedsætte det ene udvalg og den anden kommité efter den anden for at bruge årevis på ligegyldige redegørelser, der kun bekræfter, hvad den gennemsnitlige 16-årige tømrerlærling for længst har gennemskuet: At der er sket en fejl og at den skal rettes hurtigst muligt.

Vores offentlige system er blevet så stort og uigennemskueligt for selv den mest garvede borgmester, at det spænder ben for sig selv og for samfundet som helhed. Verdens bedste velfærdssystem? Prøv verdens mest pinlige pengesluger! Og politikerne ved det godt. De tør bare ikke røre ved den sovende mastodont, for hvad sker der, hvis man effektiviserer den offentlige sektor? Horder af nye arbejdsløse, der skal omskoles, for hvad kan den private sektor bruge flere tusinde socialrådgivere til? Ikke et klap!

På et eller andet tidspunkt er nogen dog nødt til at indse, at det er den eneste vej frem for Danmark - og hellere nu end senere. Puklen af ældre med behov for hjælp og pleje vil kun blive større og puljen af indtjeningsdygtige, producerende danskere vil blive mindre. Vi har lige nu 2 administrative medarbejdere for hver producerende medarbejder i det her land. Selv en elev i 5. klasse kan gennemskue, at hvis der kun er en, der tjener men to, der bruger, så giver det underskud.

Skal vi virkelig vente med at gøre noget ved det, indtil forholdet hedder 1:10 og de uundgåelige effektiviseringer vil resultere i endnu flere arbejdsløse?


Gæst

#34

2013-08-11 02:35

Medmenneskelighed er den sande velfærd. De syge skal beskyttes og ikke ofres for den materielle velfærd.
Arne Sandberg

Gæst

#35

2013-08-11 06:29

For at kunne få pension, skal man kunne gennemføre en arbejdsprøvning - lægepapir der siger der ikke er nogen behandlingsmuligheder og sygdommen er kronisk - ja så kan man endda få afslag på pension fordi man ikke har kunne gennemføre en arbejdsprøvning -
Mange får afslag pga. alder, andre underkender pensionsteamet lægepapirene.
Fleksjob gives nu helt ned til 1.5 timer om ugen, til folk med så store skånehensyn at de kun kan snakke og har brug for at ligge ned - hvem vil nogensiden ansætte dem der er så dårlige?

Gæst

#36

2013-08-11 06:33

Vi skal også ha afskaffet Gensidig Forsørgerpligt, ellers er vi lige dårligt stillede.
Gan

#37 Lovgivning

2013-08-11 07:56

Jeg går helt klart ind for at gensidig forsørgelse skal ud af lovgivningen.
Jeg synes bare at mange af punkterne kører på, hvordan det administreres i kommunerne i stedet for lovgivningen. De fleste kommuner gør det loven foreskriver, altså er det lovgivningen vi skal kæmpe for at få ændret.
Gæst

#38 Re:

2013-08-11 10:12

#26: -

Siden jeg blev syg, gik det op for mig at hvis disse mennesker havde været ansat i min daværende virksomhed, var virksomheden enten gået konkurs eller også var jeg blevet nødt til at fyre dem. Et forløb på 3 år med 7 forskellige sagsbehandlere, der havde 7 forskellige meninger om hvad der var godt for mig..... denne form for tilfældigheder ville have lukket min virksomhed promte pga. manglende kunder. Men her er du desværre ikke kunde....


Gæst

#39

2013-08-11 14:29

Alle langtidssyge der står i et LO forbund burde have gratis Advokat bistand i sin sag og ret til selv at vælge advokat.
alt for mange bliver snydt i erstatningssager
mange bliver afsluttet med små 5/10 % for skaden også lille beløb der ikke er til sagsomkostningerne husk brug en Advokat der har ført sager inden for skader

Gæst

#40

2013-08-11 16:04

Noget skal der gøres, jeg er selv kronisk syg og måtte i 6 år gå rundt på kontanthjælp før jeg endelig blev tilbudt førtidspension, og de seneste lovændringer gør det specielt svært for personer under 40 at komme på førtidspension, det kan ikke være rigtigt man ikke må blive kronisk syg før du bliver 40

Gæst

#41

2013-08-11 20:21

hej jeg har selv arbejdet på center lindegaarden i Roskilde .ledelsen er så dårlig og de tænker kun på sig selv ikke på de bebor som bor på center lindegaarede . de stuer de bor på er max 18 cm2 . der kan man ikke byde voksne mensker

Gæst

#42

2013-08-11 20:32

Sund logik at stoppe "ulykken" for den spreder sig som ringe i vandet, med mistro til hele det styrende system og det giver aldrig sund vækst nogen steder.

Gæst

#43

2013-08-11 21:00

Jeg forstår simpelt hen ikke hvordan kommunerne kan få lov til at fuldstændig tilsidesætte lægers og andre eksperter indenfor sundhedsvæsenet anbefalinger og så selv finde på hvad der er bedst for den enkelte person, når de absolut ingen faglig baggrund har for det.
Og klage? Ja hvad hjælper det, når klagen bliver afgjort af dem som der bliver klaget over?
Som jeg forstår det, så står der faktisk i loven at førtidspension er/kan være en midlertidig løsning. Det virker så bare SLET ikke sådan i praksis. Hvorfor ikke give den førtidspension til dem der har behøvet og så kontrollere hvordan det går en gang årligt eller 2. årligt og tage førtidspensionen op til genovervejelse? Der kan jo være sket noget lægefagligt, der kan gøre en rask nok til at kunne varetage et flexjob eller at man bare har haft den ro der skal til for at komme i bedring. OG på den måde får man jo også afskaffet temmelig mange af snylterne, dovne Roberter eller dansk etniske der sørme godt kan arbejde som dommer i udlandet samtidig med en førtidspension herhjemme. Og tænk på al den sparede administration der er, det vil jo betyde at socialrådgiverne faktisk vil have muligheden for rent faktisk at læse journalen inden borgeren kommer ind på kontoret...

Gæst

#44

2013-08-11 21:36

Frygtelig langsommelig sagsbehandling, når man som jeg er kronisk syg.Der gik 8 måneder før jeg kom i den første arbejdsprøvning til et fleksjob, og det var et sted jeg selv fandt. Ikke mærkeligt at mine sygedagpenge udløber. Urimeligt at lægekonsulenter kan gå ind og vurdere noget som helst, når min praktiserende læge og andre involverede parter siger at jeg ikke skal ud i et fuldtidsjob.....At beslutninger bliver truffet hen over hovedet på syge borgere på den måde er rystende!!!!!

Gæst

#45

2013-08-12 17:46

Man kan ikke gøre for at man bliver syg. Man bliver mere syg med det system vi har i Danmark. Det skal laves om. NU.

Gæst

#46

2013-08-13 07:00

Det er fint med fuld fokus på, hvad det medfører for folk, som er syge eller ikke kan klare mosten på arbejdsmarkedet og skal afvente en evt. social afgørelse fra stat eller kommune mm. Derfor har jeg skrevet under på dette " manifest-lignende " underskriftsindsamling. Mvh. Bo Bergstrøm Medlem af FOA, Serviceassistent samt medlem af SF-Fredericia.


Gæst

#47

2013-08-13 12:24

Det er helt væsentlige, og rimelige krav denne underskriftindsamling stiller.
Forholdene for kronisk syge er efterhånden så forringede at der må råbes vagt i gevær.

Et så velhavende samfund som vores, kan ikke være bekendt at behandle langtidssyge som det sker nu


Gæst

#48

2013-08-13 14:45

Disse punkter opsummere LIGE PRÆCIS mine tanker !
Ja det er et sygt system pt.
gæst

#49 At syge med varigt og markant nedsat funktionsevne får tilbud om førtidspension og ikke tvinges i en

2013-08-13 18:42

At syge med varigt og markant nedsat funktionsevne får tilbud om førtidspension og ikke tvinges i en flexordning, der forværrer sygdommen og ødelægger den syges mulighed for, at have et privatliv. der må jo være en grænse for markant... altså snakker vi en time eller 8.... kan ik helt skrive under før denne er mere udpenslet....

Gæst

#50

2013-08-13 21:17

respekt tak.