Syg i sygt system

Kontakt forfatteren af dette andragende

Dette debatemne er skabt automatisk af underskriftindsamlingen Syg i sygt system.


Gæst

#201 Re: Re: Til syg i et sygt system

2013-12-14 10:37

M.Hoffbeck

#202

2013-12-14 10:38

Fik lige læst nogle forudgående skrivelser.
Vil hertil tilføje, at jeg er min mors støttekontaktperson, jeg skriver på min mors vegne, sørger for hendes post, økonomi osv. Så min mors breve, mail er næsten altid dikterede og skrevet af mig, sommer tider skriver jeg dog på min mors vegne uden diktat.
Min mor Tina Hoffbeck har været leder, konsulent og plejemor, hun har aldrig været arbejdsløs, hun har altid arbejdet mellem 60-80 timer i ugen. Hun har altid været meget fysisk aktiv i sin fritid også med sport, heste, jagt osv.
Min mor gik på arbejde og blev overfaldet og kom så galt afsted at hun har fået: hjerneskade, ødelagt nakken med føleforstyrrelser ud i arme/hænder og fingre, tryk mod nerver og rygmarv har givet min mor store balanceproblemer og inkontinens af blære og tarm (min mor har stok, rollator og kørestol), min mor fik smadret sin kæbe og kan kun spise små bidder mad og ej synge eller råbe eller gabe osv. Min mor fik ødelagt højre skulder/overarm og kan ikke bruge denne særlig godt, hun taber alt ud af denne arm/hånd. Hun falder ofte og slår sig, eller brækker sine lemmer med videre. Min mor har kan ikke længere lære nye ting, ikke huske osv. Hun har syns- og høreskader pga. slagene mod hendes hoved, hun bærer høreapparat og filterbriller. Hun fik dårligt hjerte og har været indlagt og fået en lille sød maskine opereret ind til hjertet, hun følges af Rigshospitalet. Min mor ligger mest i sengen eller på en god dag, på sofaen. Hun har hjælp til stort set alt. Hun går med ble pga. inkontinens af blære og tarm. Min mor kan når som helst dø af et pludseligt hjertesvigt, iltmangel til hjertet er yderst alvorligt.
Min mor har rigtig mange funktionsnedsættelse blot pga. at hun havde en uheldig dag på sit job.
Kan forstå, at nogen skriver at syge er dovne og ikke vil arbejde. Min mor har som sagt arbejdet mellem 60-80 timer om ugen i ca. 30 år.
Stort set hele vores familie er døde af enten kræft eller dårligt hjerte.
Selv har jeg alvorlig leukæmi og følges på Rigshospitalet, så har jeg også dårligt hjertet og pga. kræftbehandlingen er mine knogler osv. smuldret, så jeg i januar 2014 skal have nye hofter med mere.
Min mor er pålagt at hjælpe mig og jeg er pålagt at hjælpe min mor, det er meget svært at få hjælp via kommunen.
Til trods for vores situation har kommunen endnu efter mere end 3 års mareridt givet min mor en pension, hun har absolut nul arbejdsevne tilbage, hun kan ikke engang klare sin egen hverdag.

Så hvis der sider nogle mennesker og synes, at syge, ulykkesramt selv er uden om det, bare nasser på samfundet eller hvilke tanker de nu gør sig.
Så siger jeg bare:
Læs lige vores historie en gang til og læs alle de andres historie en gang til og har I den mindste form for hjerneaktivitet, så Emma Gad gider I - siger I undskyld!
M.Hoffbeck
Piab

#203 Svar til en syg i et sygt system system

2013-12-14 10:56

Til dig der sidder i kørestol . Pengemæssigt undersøg straks om din hjerte lidelse hører under alvolige lidelser igen dermed udløser et kontant beløb på normalt 140.000 kr. Husk at hvis du har gæld af nogen art skal pengene fra din pension s kasse forsikring sættes ind på en nuoprettet konto da kreditoerer så ik må røre beløbet. Penge er ikk alt men du har sikkert brug for dem. Dernæst skal du gå efter at få en helt klar diagnose på hjertesygdommen . En klar diagnose betyder at der altid står et tal foran diagnosen som vil stå i slutningen af lægepapierene . Dernæst skal hjertelægen skrive helt klart at du lider af livstruende sygdom . Hvis du har dette så få din sag i "Rehabiliteringsteamets"møde med dig og tag evt. din egen læge med som partsrepræsentant . Det betyder at han må tale med hele tiden igen blande sig. Tag også en bisidder med der kan refererer fra mødet men må intet sige ,kun oversætte hvad teamet siger til dig. Det har jeg prøvet og det er en svær rolle , når der bliver sagt noget sludder og vrøvl fra teamets side. Hvis teamet ik vil lave en indstilling til pension er der kun en ting at gøre. Start din egen pensins sag under §17 A hvor din egen sahsbehandler SKAL hjælpe dig igang, selvom hun sikkert vil fra råde dig det. En advokat i social sager kunne hjælpe dig med ansøgningen. Din sag er chokerende og viser st det er et sygt system . Men jeg tror din chance for pension er STOR hvis du virkelig har lægepapirer der beskriver livstruende sygdom.

Gæst

#204

2013-12-14 11:35

Nu har jeg i over 2 år været sygemeldt og er blevet testet i arbejdsprøvning. jeg kan arbejde 18-20 timer om ugen, med det resultat, at jeg sover hele tiden, og ikke kan fungere andre steder. Hvorfor kan jeg ikke få en afklaring snarest?

Gæst

#205

2013-12-14 11:52

vi har efterhånden opbygget et samfund hvor der ikke er plads til medmenneskelighed, enhver hytter sit eget og der er nultolerence og forståelse

Gæst

#206

2013-12-14 12:05


Gæst

#207

2013-12-14 12:19

Husk alle kan pludselig komme i denne situation det er ikke kun naboen det sker for!
Piab

#208 Svar til 204

2013-12-14 12:34

Jeg kan ikke svare direkte under din tråd. Kan ikke få tastatur frem ? Sørg for at du straks får lavet en Rehabiliteringsplan rapport via sagsbehsndler i din kommune . Når den er færdig (tager lang tid både spørgsmål til dig og lægepapirer ) skal den til vurdering i rehabiliterings team der beslutter om du skal have fleksjob bevis på grund? Antal timer el yderligere foranstaltninger der hjælper dig hen til et fleksjob bevis. Jeg tror at vide at når teamet har besluttet et eller andet SKAL du modtage kontanthjælp der netop NU ikke er afhængig af din ægtefælle indkomst . Du skal kræve at få lavet den Rehabiliterings plan. uden den ingen penge medmindre en person stadigvæk er på sygedagpe . I dette tilfælle gælder det at få denne vurderet hurtigs muligt i teamet før at sygedagpe udløber da kommunen hermed skal betale dsgpenge sats el næsten i hvad en dit videre forløb bliver, vurderet af teamet . De har sikkert trukket din sag i langdrag hvorved at du nu ingen indtægt har. Kend dine rettighedoglrklag evt. over forkert og langtrukket behandling som bevirker indtægt tab. Borgere i Roskilde og København har vundet sådan sager med Krækrav

Gæst

#209

2013-12-14 12:39

Godt at der stadigvæk er nogle som har kræfter og overskud til at bekæmpe den urimelig der foregår her i Danmark.

Gæst

#210

2013-12-14 12:45

tror der er nogle der ikke tør erkende de er syge, det tager en krig at få ernerkent at de er syge og hvad sker der i mellemtiden

Gæst

#211

2013-12-14 13:20

Jeg håber bare, at man på et tidspunkt lader vær med at rive dem, der virkeligt er syge, rundt i manegen, bare fordi der er nogle, der snyder.
Man har brug for tryghed, når man er syg, og ikke et system, der hurtigt kan trække eksistensgrudlaget væk under en, hvis man ikke er dødeligt syg.

Gæst

#212

2013-12-14 15:48

Delt på fb. Er selv en af de sygemeldte, som ikke kunne afklares indenfor 1 år, og derfor ikke er berettiget til sygedagpenge, heller ikke er berettiget til kontanthjælp. Efter formodning om 3! psykiatriske lidelser hvoraf den ene så alvorlig at jeg kunne være selvmordstruet! ALLE disse diagnoser er afkræftet og mine reelle smerter som følge af 4 alvorlige fysiske diagnoser og nedslidning efter et langt liv på arbejdsmarkedet står nu tilbage mens jeg intet forsørgelsesgrundlag har. Og fortsat mangler en reel afklaring. Det bare trækker ud og trækker ud LANGT udover det rimelige. Og er selvfølgelig anket hos Ankestyrelsen. Hvor der går op til 1/2 år før evt afgørelse. De vil dog skrive til mig hvis det trækker yderligere ud. TAK for det! JAMEN HOLD DA OP hvor ER det en ringe behandling af en gammel arbejdsbi!

Gæst

#213

2013-12-14 16:15

Jeg er selv ramt. Jeg får pr. 31 Dec 2013 udbetalt 0kr. Det gør mig ikke mindre rask fordi jeg nu ikke får nogle penge. Kan godt forstå at folk går psykisk ned på det her!!!

Gæst

#214

2013-12-14 16:21

De syge og dem med en kronisk sygdom skal også have lov at have et værdigt liv

Gæst

#215

2013-12-14 19:40

Det kunne jo være det alligevel blev for meget for Mette, så Karen må rede det hele.... Det har man da lov, til at håbe.... Lidt mere medmenneskelighed skader ikke.

Gæst

#216

2013-12-14 20:43

ja synes helt klart dette skulle indføres i regeringen. sådan at jobcentre og det kommunale regi lever op til det de er der for.
gæst

#217

2013-12-14 22:26

Hjææææælp!! Kopier, ret til, print ud og hæng op. Lav gerne din egen version, det her en hurtig brainstorm. Hæng infosedlen op overalt på din vej, lygtepæle, toge, butikker, opgangen, stationer osv osv. kom nu folkens, her kan alle være med! <3

Eksempel.

Landsdækkende demonstration!!

Vi burde nyde julen alle sammen MEN rigtig mange mennesker er ved at blive presset ud af samfundet. Umenneskelige reformer har den konsekvens at:

-Familier over hele danmark i disse dage bliver tvunget fra hinanden, i forsøget på at at skaffe mad på bordet. Mange børn sidder lige nu og savner mor eller far, som en direkte konsekvens af reformerne!

- samboende og kærester skal nu forsørge deres syge uarbejdsdygtige partner.

-DIN sikkerhed er blev forringet hvad enten du er RIG, FATTIG, RASK eller SYG!

- Boligmanglen er akut, disse "enkeltmands boliger" eksisterer ikke, folk er overladt til gaden, da de ikke kan bo sammen længere.

- kærligheden er for alle, ikke kun for dem født med tag over hovedet og raske gener

-En kæmpe gruppe mennesker bliver under disse vilkår, stemplet som et meget dyrt bekendtskab, mon kærligheden har lige vilkår under disse betingelser?

-Partnere og samboende kan ikke bruge hinandens fradrag som gifte kan.(en skattemæssig ulighed for de mest udsatte i samfundet.

-ønsker du et land hvor psykisk syge, arbejdsløse, og unge må på gaden i forsøget på at mætte maven?

-Hvor er individdets ret til selvbestemmelse?

-Kan du klare et sygdomsforløb alene på gaden, fordi ingen har råd til tage sig af dig?

Landsdækkende demonstration!!!

København: d.19 december kl.16 på rådhuspladsen der vandres mod christiansborg.

Landdækkende: Din lokale demonstration foregår foran dit lokale rådhus/kommunekontor D.19 Dec.kl.16.

Nok er nok!!

Gæst

#218

2013-12-14 23:58

Jeg mener det er forkastelig at man skal flytte fra sin kæreste/mand fordi at man ikke har penge til at leve sammen pga ens økonomiske situation. .vi lever i et velfærdssamfund hvor der burde være råd til at de svage og syge skal have lidt råde rum og med menneskelighed i stedet for at man skal stoppes i en kasse som ikke passer på en situation og de ikke har tid til at afklare ens sygeforløb eller hører på det man siger til dem og kommer med den dokumentation der bliver forlangt. Så kan kommunen lige dreje hvad lægen siger og så bruge det mod en!!

Gæst

#219

2013-12-15 07:36

har nu igennem små 12år siddet i klemme i systemet..jeg kæmper en daglig kamp med fibromyalagi..HMS...en diskusprolaps...væske i facetled langs rygsøjlen..depression...ocd og angst...stadig mener man ikke at jeg opfylder kravene til en førtidspension...jeg får kontanthjælp..er enlig mor til 4 sønner(blev skilt fra deres far pga kampen med kommunen,jeg kunne ikke mere og depressionen blev værre) og vi lever fra hånden til munden...min sygdom er blevet forværret pga kommunen...og det har jeg lægens ord på...hvorfor udsætter man mennesker på denne måde..hvorfor gør man dem mere syg ved at flå dem rundt i systemet...jeg er 36år..men føler mig som en 80årig..jeg savner ro og stabilitet så jeg kan være der for mine børn, mere end jeg kan nu og det får jeg når afklaringen er overstået og førtidspensionen er på plads... hvorfor er det så svært at tro at yngre personer osse kan blive syge og være kroniske smertepatienter..selvom man ikke er 40+..jeg kan kun tale på egne vegne men jeg kan sige, havde det ikke været for mine 4 sønner..så havde jeg ikke siddet her idag...så meget kan kommunen og deres love og regler ødelægge ikke kun mit liv...men også mine families liv...!!

Gæst

#220

2013-12-15 10:01

Jeg er selv en' af dem i systemet.
Min afgørelse tog 4 år, i dag er jeg dog igang med en vidder gående uddannelse, men tiden der gik, var hård og ydmyende.

Gæst

#221

2013-12-15 12:00

retfærdighed tak!

Gæst

#222

2013-12-15 13:25

Tiderne er hårde ved nogle og begunstiger andre, lad os dog hjælpe hinanden igennem.

Gæst

#223

2013-12-15 14:38

Alle burde skrive under.

Gæst

#224 Re: Svar til en syg i et sygt system system

2013-12-22 00:13

#203: Piab - Svar til en syg i et sygt system system

God sent aften/nat Piab;

 

du lyder til at vide meget om tingene.

Måske du kan hjælpe mig og min datter. Vi er begge meget syge og vores familie er døde af kræft og alvelig hjertesygdom.

Du må meget gerne kontakte mig på uglen3@gmail.com hvis du har tid, energo og lyst.

Venligst mig i kørestolen med funktionsnedsættelser efter en arbejdsulykke samt et dårligt hjerte.

Tina Hoffbeck


Gæst

#225 Re: Re: Svar til en syg i et sygt system system

2013-12-22 00:16

#224: - Re: Svar til en syg i et sygt system system

Øv der var en del fejl i min skrivelse, men har også fået en hjerneskade efter traume mod hjernen.

Og glædelig jul til alle som sidder i lort til op over begge ører. Og selvfølgelig også glædelig jul til alle andre.

Tina Hoffbeck