Offentlig amning

Kontakt forfatteren af dette andragende

Dette debatemne er skabt automatisk af underskriftindsamlingen Offentlig amning.

brugernavnet

#201 pinlig debat

2013-08-14 12:34

Gad vide om det er fordi "egne drikkevarer må ikke indtages i cafeen" at problemet opstår?
Nej, spøg til side. Selvfølgelig skal baby have sin mælk samme sted som alle andre får deres frokost eller cafe latte. Hvad for et samfund er vi når mødre føler sig presset til at amme på offentlige toiletter? Adr bvadr, JEG ville sgu ikke spise min mad sådan et sted, og det er sgu skammeligt at det er hvad samfundet byder vores nye verdensborgere.

Pinligt Danmark at det overhovedet er en debat!

Gæst

#202

2013-11-24 16:33

Danskerne skulle skamme sog over at ulovliggøre det mest naturlige i verden!

Gæst

#203

2014-01-01 19:17

Kvinder kan amme der hvor der er markeret at de kan... Vi er mange der ikke vil se på kvinder blive malket midt i maden.
PP

#204 Jeg synes, det er blufærdighedskrænkelse - sorry, ladies...

2014-01-28 17:35

Tja, det krænker altså min blufærdighed - amning hører til derhjemme, og skal man absolut have ungen med ud af huset i længere tid, så der er mulighed for at barnet bliver sulten, så tag da en sutteflaske med mælk med - det skader ikke ind i mellem...
Horse nsianeren

#205 NEJ!

2014-04-05 00:34

Helt ærligt! Der findes mælk i beholder i, vil jeg tro, alle danske indkøbshytter.
Hvad forhindrer en mor i at malke en tår i en flaske inden gå-turen med statussymbolet til nærmeste cafe ? Jeg patter da heller ikke direkte på koen hos landmanden, gør i? Hold de kødflapper indenfor vesten på offentlige serveringssteder, så vi andre slipper for ufrivillige mavekramper ved synet, mens man sidder i ro og mag og nyder ens BETALTE varer. Graviditet der resulterer i børn giver ikke med garanti flotte bryster! Men okay, insisterer mødrene med de lange vorter på denne 'ret', er det kun rimeligt mænd med den fetish, lovligt må polere bambus, mens fodringen står på. Ens regler for alle.. Hvis det stødende element kan fraviges ved den ene, må det også gælde næste led i kæden, bare de tørrer op efter sig.. Dette er naturligvis ikke i orden, ergo vil jeg da heller ikke tvinges til at se på slatne patter mens jeg spiser. Har trods alt betalt for det forholdsvis korte ophold i cafeen. Yver væk, flask-i-mund, ingen poleren bambus, ingen ufrivillig tømning af bug = plads til alle.


Gæst

#206

2014-10-16 21:10

Det er skandaløst at kvinder skal diskrimineres på cafeer og lign for blot at varetage næste generations behov. Da sagen herskede med restaurent Grøften i Tivoli meddelte jeg Tivoli at med mindre de tager afstand fra den enkelte restauratørs praksis vil jeg undlade at freventere Tivoli og ligeledes undlade at foretage repræsentation med udvalgte kunder hos dem. Dette løfte har jeg holdt, og det er min klare intention at fortsætte dermed.

Gæst

#207

2014-11-21 16:22

Har aldrig vist det krænkende at jeg ammede mine børn, har gjort det med alle 4 hvor det nu var de blev sultne....Er aldrig blevet antastet...Selvfølgelig skal børn have deres mad..Hvordan kan det være grænse overskridende i et land der er bare bryster på reklame søjler?
Har vi fjernet os så meget fra det naturlige til at bryster kun er sexuelt...?!

Gæst

#208

2015-04-16 10:12

Jeg er ammende mor for 2. Gang og har oplevet at blive afvist og følt mig og det at give mit barn ernæring og tryghed forkert. Dette er absurd. Jeg kan godt forstå det nu ved at læse i jeres hjemmeside alle de gode grunde til at beskytte amningen i det offentlig!

Gæst

#209

2015-06-15 09:26

DA det er en ret at spise når man er sulten og ammebørn spiser jo bryst....
Susan

#210

2016-01-08 21:46

Jeg vil ikke betale, for en dyr middag , og der så ved nabo bordet , sidder en, med et spædbarn, som lige gylper ud over det hele. Hvorfor, skal man absolut provokere nu tildags, lidt pli må da kræves i offentlige rum.  Jeg ha selv 2 børn, men har altid trukket mig tilside , også for men egen skyld.


Gæst

#211

2016-04-05 16:34

Homoseksuelle ægteskaber, sundhed og naturlighed i fokus ! Og alligevel bliver amning set ned på, det skal være det næste store indsatsområde der skal frigøres fra tabu ! Det er det mest naturlige og smukke. Hvis vi må spise offentligt, hvorfor må babyer så ikke ??

Gæst

#212 Re: NEJ!

2016-04-05 16:39

#205: Horse nsianeren - NEJ! 

 Kalder du mig for en ko ?? Hvis ligestilling for dig er at når jeg sørger for min baby får mad, at så skal du have ret til at spille fløjten imens, er der da vist noget galt med dig ! 


Gæst

#213 Re: NEJ!

2016-04-13 20:13

#205: Horse nsianeren - NEJ! 

 GG fed kommentar.


Gæst

#214

2016-08-14 13:41

Because I am a breastfeeding advocate and prohibiting breastfeeding in public places is illegal and should not be tolerated

Gæst

#215

2016-08-20 08:44

Der må støttes op om sundhedsstyrelsens anbefalinger på området. Jeg har altid oplevet ammende kvinder som værende diskrete i deres håndtering. Skulle der være en promille af ammende kvinder, som måtte have stødt andre gæsters blufærdighed, så er det stadig diskrimerende over for de mange ammende kvinder og børn, at amning forbydes. De bør have deres ret til at være i det offentlige rum.
Horse nsianeren

#216 Re: Re: NEJ!

2017-04-30 08:19

#212: - Re: NEJ! 

 Det vil jeg lade dig afgøre hvad du mener jeg kalder dig...