stopclassiccarrace

Kontakt forfatteren af dette andragende

Dette debatemne er skabt automatisk af underskriftindsamlingen stopclassiccarrace.


Gæst

#1

2013-05-24 19:04

Det hører hjemme på Jyllands-Ringen og ikke i nærheden af et beboet område.
Bjørn Wenzel

#2

2013-05-25 03:46

Jeg har i løbet af det sidste par år skrevet 3-4 læserbreve i Stiften om dette emne. Når vi kommer lidt længere hen, skal jeg nok skrive et mere.
Jeg glæder mig over så godt som alle andre arrangementer her i Aarhus, blot ikke denne event, som medfører alt for mange fortrædeligheder for alt for mange mennesker i al for lang tid.
De bedste hilsner - Bjørn Wenzel
Jonna Toft
Gæst

#3 Del underskriftindsamlingen på Facebook

2014-01-19 17:04

Kære med-underskrivere - hvis I vil give underskriftindsamlingen her lidt medvind, så del den på facebook. Jo flere, vi når ud til, jo bedre.
Venlig hilsen
Jonna Toft


Gæst

#4 Re:

2014-01-19 17:05

#1: -

Enig.


Gæst

#5

2014-05-15 06:55

Efter flere uger med lange arbejdsdage havde jeg egentlig set frem til 3 dage i haven i dejligt vejr her i Bededagsferien - indtil jeg kom i tanke om, at det jo er i disse dage, at vi ikke kan være udendørs på grund af larmen fra Classic Car løbet. Hvis man ikke selv bor i området, kan det være svært at forstå, hvor stressende larmen er - i 3 dage. Det er horribelt, at vi bliver holdt som gidsler i denne sag. Støt os og skriv under.
Pia

#6 Re: At skrive i Stiften

2014-05-15 07:23

#2: Bjørn Wenzel -

Stiften er nok ikke det rette sted at skrive, for hvem læser efterhånden den ud over AGF fans. Det er JP, der tæller, og hvis du er god til at skrive indlæg, der kan trænge igennem, så er det der, du skal bruge dine ressourcer.


Anonymous

#7 hvad laver de

2014-05-15 12:36

de kan da ikke bare spærre byen af i flere dage. find dog et sted der ikke er tætbefolket og ikke er trængsel i forvejen på vejene.

Gæst

#8

2014-05-16 08:07

Det er en urimelig behandling af et byområde selvom Oddervej er den mindste af udfaldsvejene fra Århus.

Gæst

#9

2014-05-16 08:36

Super god idé - Bjergkøbing Grand Prix hører ikke hjemme i Aarhus, men på Djurslands Ringen eller Jyllands Ringen, der er parkeringsforhold og bygget til støjforhold af den karakter.

Gæst

#11

2014-05-18 12:39

Mødte en hjemmehjælper fra Dalgas, hun kunne ikke få lov at komme ind til sin patient i området, måtte opgive.
Ulrik

#12 Udviddelse af banen

2014-06-19 11:16

Har hørt rygter om at banen om 2 år skal udvides for at den kan indgå i klassementet for classic formel 1 bilerne. Det kunne være interessant at få det af-eller bekræftet.
Jesper Bech

#13 Vend det til noget positivt

2014-07-28 08:44

Jeg kan godt forstå, at man kan lade sig irritere af et arrangement som Classic Race, når det foregår i ens egen baghave. Men debatten har også karakter af, at man som nabo ser sig sur på arrangementet i en grad, at det bare skal lukkes, punktum! Personligt har jeg svært ved at forstå, hvordan en irritation kan vokse sig så stor, at man slet ikke kan rumme et arrangement, som gør så mange mennesker glade.

Hvis vi ser lidt objektivt på det, så er Classic Race et fantastisk vellykket arrangement på linie med mange af de andre (støjende) arrangementer vi har i Aarhus. Eksempelvis Grøn Koncert og Northside Festival, som også rutinemæssigt får på puklen for at larme og forstyrre i flere dage i træk.

Ja tænk, en hel weekend kan man således få splittet ad. Hvad med i stedet at trække på skuldrene og glæde sig over, at her har vi nogle private initiativer, som tjener sine egne penge i modsætning til alle de offentligt støttede finkulturelle museer og teatre inde i byen, der ville gå på røven i løbet af nul komma fem, hvis de skulle tjene deres egne penge.

Classic Race er et vældigt populært arrangement, som trækker folk til langvejs fra. Folk som synes det er så fedt, at de gladeligt betaler for en entrebillet (som jeg personligt finder for dyr :-)

Kan man som beboer i området virkelig ikke finde sig i, at tingene bliver vendt på hovedet en enkelt uge om året? Jeg bor selv tæt på Northside Festival i Åbyhøj, og ja - det larmer da. Men det er da også super hyggeligt med al det liv de få dage det varer.

Prøv da at vende det til noget positivt. Inviter nogle venner/familie til at komme og overnatte hos jer under Classic Race og deltag i arrangementet. If you can't beat them, join them. Jeg har selv været til det en enkelt gang, og det var en super hyggeligt dag, selv om biler ikke siger mig noget.

Alternativt kan man jo planlægge en weekendtur i den periode, hvor løbet står på.

Jeg tror Classic Race er kommet for at blive. Så til jer naboer: Vend det til noget positivt.