Bevar Roskilde Dagpleje

Kontakt forfatteren af dette andragende

Dette debatemne er skabt automatisk af underskriftindsamlingen Bevar Roskilde Dagpleje.

BB

#1 Verdens bedste dagpleje

2013-05-18 04:09

Det er grotesk at høre at dagplejen i Roskilde igen igen må stå for tur ift spareplanerne i Roskilde kommune. Jeg har haft 2 børn i dagpleje i Gundsømagle og det har været fantastisk. Min knægt elsker hans tidligere dagplejemor (mor 2, som vikalder hende) og den varme og omsorg kan ikke købes for penge. Når de efterfølgende starter i børnehave hører vi også kun positive ting om dagplejerne og færdighederne hos de børn, der kommer fra dagplejen. De er mere selvhjulpne,, har mere ro i sig selv, kan bedre lege alene etc etc. Ja, måske koster det lidt mere med dagplejeordningen end vuggestuer - jeg ved det ikke, MEN jeg ved at vi ikke kan spare os til sunde og velfungerende børn! Det er en investering i vores fremtid og besparelserne skal bare betales tilbage senere, når børnene ikke er klar til skolen og der måske skal ekstra lærer på i klassen for at få ro.

Gæst

#2

2013-05-18 05:56


Min søn var i en vuggestue til at starte med, dette fortryder vi den dag idag og det er grundet af, at pædagogerne ikke kan overskue alle de børn og derfor ender med at svigte en stor del af dem..

Nogen børn kan godt tage alt larmen og de alt for mange stimuli, mens andre går i baglås og deres udvikling kan gå i stå..

Ved godt det er et spørgsmål om at spare penge, men at ville spare penge som med sikkerhed vil gå udover børnsudvikling er et direkte svigt at børn og deres udvikling..

Vil du kunne se dig selv i spejlet imorgen, hvis du viste at du har været med til at svigte børn og deres fremtid???

Gæst

#3

2013-05-18 07:09

De må ikke ødelægge Roskilde kommunale dagpleje! Det er et tilbud vi skal have i vores kommune ligesom de fleste andre især hvis Roskilde vil satse på børn og unge!

Gæst

#4

2013-05-18 12:10

Dagplejen skal bestå... Det er vigtig at man har et valg når de små børn skal i dagtilbud
Dagplejer = tryghed
Weyse

#5 Dagplejen skal respekteres

2013-05-18 21:52

Det er vigtigt at forstå, at dagplejen ikke bare er en almindelig institution. Det kræver noget mere at forstå den, og det kræver derfor både økonomiske, men også menneskelige ressourcer at have en Dagpleje. Roskilde har i mine øjne været en fremsynethed by på småbørneområdet indtil 2010 hvor forvaltningen valgte ikke at forstå mere. Det var nemmere at regne i kasser, og pludselig passede Dagplejen ikke ind. Det var ikke en kasse man kunne stable. Og heri og siden, har de vist, at de simpelthen ikke forstår børns behov og deres forældres følelse af at blive trådt på, når de degraderer det tilbud vi som forældre finder bedst.
De er desværre sammen med politikerne dagligt og præger disse langt mere end vi kan så logikken må være at forvaltningen har fat i den lange ende.
For som politiker skal man tænke over mange områder og man stoler på dem man er sammen med.
Så med al den modstand må politikerne vågne op i denne sag, og forvaltningen bør få røde øre, men nej, de fortsætter fordi de ikke kan tænke ud af kassen. Og begynder de i forvaltningen først at høre efter skal de jo indrømme deres fejl gennem mange år. Og det gør jo at de har arbejdet forkert.
Se det er den største udfordring vi er oppe imod.
Anne

#6 1-0 til dagplejen over vuggestuen

2013-05-21 13:22

Jeg undres, når jeg hører om de besparelser Roskilde kommune planlægger. Først trorede jeg det var af rent økonomiske hensyn, men det kan ikke være rigtig. Ja, altså med mindre danske forskere der her gennemundersøgt området tager fejl.
En ny analyse fastslår at dagpljen både er billigere for kommunerne og bedre for børnene.
http://jyllands-posten.dk/indland/ECE5448243/1-0-til-dagplejen-over-vuggestuen/
http://nyhederne.tv2.dk/article.php/id-68109337:ros-til-dagplejere-i-ny-unders%C3%B8gelse.html

For mig at se er budskabet klart: styrk Roskildes dagpleje, til fordel for kommunen og for børnene.

Gæst

#7 Det bedste for vores børn

2013-05-21 19:13

Vi startede med vuggestue til vores datter, men blev så skuffede! det var et hektisk og ikke kærligt miljø. Vores datter havde behov for tryghed, men ingen avede tid til at give hende det og hver dag vi hentede sad hun med sit lille tøjdyr og sut i munden. Mange dage græd hun når vi afleverede og græd når vi hentede igen. Noget måtte gøres og trods vores nbetænkninger valgte vi dagpleje. Den bedste beslutning vi nogensinde har truffet! Vi har nu en glad datter, som er glad når vi aflevere og glad når vi henter. Når hun siger farvel til sin dagplejemor er det med knus og kys og det varmer vores hjerter at se det bånd der er mellem dem!

Vi betalte glædeligt mere for at kunne beholde dagplejen og undgå forringelser! Vi tror og ved t dagplejen er det bedste for vores datter og mange andre! Børn har brug for tryghed, forståelse, tolerance og kærlighed. Vuggestuen/børnehuset giver ikke det samme!

Vi er klar til kamp d. 29!!

Gæst

#8 Hvornår siger vi STOP

2013-05-22 18:42

Skal vi finde os i at der bliver sparet på vores børn bekostninger ?
Skal vi finde os i at samfundet som organisation tvinger børn i vuggestue, hvor man skal lede længe efter nervær, omsorg, anerkendelse .
Jeg siger stop, jeg vil ikke tvinges til at sende mit barn et sted hen hvor jeg dagligt skal frygte han bare er en ud af mange.



Gæst

#9

2013-05-23 18:08

Fordi.det er godt for vores børn

Gæst

#10

2013-05-24 09:30

Godt initiativ for at bevare en god og velfungerende dagpleje.

Gæst

#11

2013-05-24 11:25

støt os vi har virkelig brug for din underskrift, dette er det eneste rigtige for det lille barn

Gæst

#12

2013-05-26 17:52

Husk på de fortidligt fødte børn, det er bevidst at de har brug for rutiner og trygge rammer. Vi har haft 2 børn i vuggestue og nr. 3 i dagpleje og vi er hver dag taknemlige for vores dagplejemor Birgitte i Himmelev. Vores yngste havde aldrig kunne trives og udvikles så flot i en vuggestue. Ødelæg ikke noget som er unikt i Roskilde!!!!