Nej tak til 148 meter høje vindmøller på Kalvebod Syd
Kontakt forfatteren af dette andragende
Forundret over københavnske politikere
Det rene vanvid at opføre fire 148 meter høje vindmøller på Kalvebod Syd.
Prestige projekt for politikerne i Københavns Kommune. Der findes andre alternative placeringer, der ikke ødelægger fredede naturområder og gør menneskers hverdag til et støj og lys helvede.Hvidovre Kommune har i stedet for tilbudt placering på Avedøre Holme. Placering i havvindmølle park er en anden mulighed.
Det bliver super flot
Re: Anden placering
Man kunne jo placerer dem ved de 3 andre store møller på Avedøre holme.
Re: Re: Det bliver super flot
#10: Leo - Re: Det bliver super flot
Provokation kan være god hvis den er brugt intelligent, mon du bor i det området !!!
Vi kender det også på Djursland
Selvom jeg ikke bor i området kender jeg udmærket problematikken her fra Djursland, hvor man også vil opstille mega-vindmøller i et meget naturskønt område. Det kan man få lov til, da placeringerne overholder grænsen på 4 gange møllens højde til nærmeste naboer, men man ødelægger et naturområde og forringer livskvaliteten hos en masse mennesker og forringer deres ejendomsværdi. Og så kan støjen fra disse møller iøvrigt høres meget længere væk end 4 gange møllens højde.
Re: Det bliver super flot
#6: JAM - Det bliver super flot
Ja for du bor der jo ikke selv...
Forkert placering
hvad med midt i øreund
Der er god plads foran kbh's overborgmesters bolig ;-) så jeg stemmer for de bliver sat der så har han store glæde af hans bedrifter.
mvh
Susi Møller
Re:
Hofor har efter pålæg fra Københavns Kommune og med en garanti på 5,5 Mia påtaget sig at være bygherrer på 130 vindmøller med henblik på at gøre København CO2 neutral. Dette er et fint og legitimt synspunkt. Der gvor læsset vælter, er at udpege fredede områder som opstillingsgrundlag.
Der var oprindeligt planlagt 3 mølleopstillinger i Københans Kommune. Den sidset placeret i Nordhavnen blev fjernet allerede i 2010 efter at Gentofte havde lagt massivt pres på Københavns Kommune.
Derfor virker det endnu mere besynderligt at Hofor fastholder Kalvebod Syd opstillingen når de i forvejen har flyttet Nordhavn møllerne til havet.
Nemlig visuel forurening
| This discussion has been closed. |