Vi forlanger regeringens afgang

Kontakt forfatteren af dette andragende

Dette debatemne er skabt automatisk af underskriftindsamlingen Vi forlanger regeringens afgang.


Gæst

#1

2013-04-27 17:36

DET KAN IKKE GÅ STÆRKT NOK ,..ELITEFACISME... VÆLT DEM NU
Mette

#2 ENIG!!!

2013-04-27 17:37

#1: -

Kunne ikk være mere enig!

Dette indlæg er blevet fjernet af underskriftindsamleren (Vis detaljer)

2013-04-27 17:43



Gæst

#4 Demokratisk berettigelse

2013-04-27 17:58

Kan man tælle til 90 eller mere, har enhver regering en berettigelse. Underskriftindsamlingen er udtryk for totalt ukendskab til det demokratiske system i Danmark og er helt til grin.
Mette E.

#5 Re: Demokratisk berettigelse

2013-04-27 18:05

#4: - Demokratisk berettigelse

Helt til grin? Det er da det danske "demokratiske" system, der er helt til grin! Det er jo ikke et rigtigt demokrati, og det er vel netop det, som denne underskriftindsamling også handler om. Det kan ikke være et demokrati, når en befolkning ikke selv kan vælte sin egen regering, men at det kræver mistillidsvotum eller en dronningerunde! Det burde desuden heller ikke være lovligt at lyve sig til magten, som den siddende regering netop har gjort.

Finn Z.
Gæst

#6

2013-04-27 19:24

Så længe vores Regering ikke en gang vil stå til regnskab for deres egen valgkampagne forud for valget, hvorfra de intet har holdt indtil dato; så kan det kun gå for langsomt med at få dem skiftet ud med nogle, som måske har en smule føling med, hvad der foregår i samfundet.

Håber folk snart tager ved lære, og sætter deres X ved en kandidat, og ikke bare stemmer på et parti.
Partistemmer er en ren gavebod for de opstillede kandidater, som ikke selv får nok personlige stemmer; da de blandt partistemmerne kan hente de manglende stemmer for at blive valgt ind.

Finn Z.

#7 Re: Demokratisk berettigelse

2013-04-27 19:34

#4: - Demokratisk berettigelse

Syntes for det første at det er 'sjovt', at en kritiker af indsamlingen i det hele taget er herinde, og så er 'anonymt' ... c",)

Derudover finder jeg det overhovedet ikke demokratisk, at vores nuværende Regering styrer landet stik imod sine intensioner under valgkampen.
Nu kan politikere jo tillade sig næsten hvad som helst, uden det får andre følger end en 'næse' fra kolleger på Borgen.


Hvorfor skal de egentlig ikke stå til ansvar for sine handlinger, lige som alle andre danskere ellers skal ?? 
Brudte valgløfter skal ikke bare kunne gemmes under replikken:"Ikke nok tilslutning", når man så kort tid efter med god tilslutning gennemfører den politik, som man ellers 'tordnede' mod i valgkampen.


Gæst

#8

2013-04-27 20:38

.:-)

Gæst

#9

2013-04-28 06:13

Ud med arrogante Helle og co, og resten af kommunisterne!

Gæst

#10

2013-04-28 06:21

Men skulle egentlig tage over så..........?

Gæst

#11

2013-04-28 12:22

det kan ikke gå for hurtigt
T hansen

#12 Re: Demokratisk berettigelse

2013-04-28 12:24

#4: - Demokratisk berettigelse

en ting er at de har 90 mandater, men når man så ikke lever op til de ting er det løftebrud, og så må de tage de smæk der giver, det ville være det samme som at sige "jamen selvom bilen er ny kan du ikke bare aflevere den igen fordi den er så fejlfyldt" og det kan man

 

Irina Borodina

#13 Det går ikke at underskriftsindsamleren er anonym

2013-04-28 12:58

Det går ikke at underskriftsindsamleren er anonym. Hvordan kan man være sikker på det ikke er Lars Løkke? :)
Jeg forventer at underskriftsindsamleren oplyser hvem han/hun er og bekræfter at han/hun ikke har "competing interests", dvs man hverken er et medlem eller frivilig for et politisk parti.

Gæst

#14

2013-04-28 14:13

nu er det nok. Dråbeb er at de syge kontanthjælpsmodtagere stille i samme bås som raske kontanthjælpsmodtagere. Kender en syg der får kemo, og når reglerne træder i kraft, så må de gå fra hus og hjem. pga reglen om partner skal forsørge dem begge.
Christian Stokbro Karlsen
Underskriftindsamleren

#15 Re: Det går ikke at underskriftsindsamleren er anonym

2013-04-28 14:36

Mette E.

#16 Re:

2013-04-28 14:44

#10: -

Det handler vel alt af mest om, at man ikke kan have et demokrati, hvor de folkevalgte ikke holder det, som de lover ved en valgkamp. Det er lidt ulv i fåreklæder. Man skal kunne regne med politikernes valgløfter - at det er dét, som de vil arbejde for. Ellers kan de jo bare love guld og grønne skove til valgkampene, og så ser vi først deres sande (og i dette tilfælde meget grimme) ansigter efter valget... Det er mere et statement, at vi som folk siger fra, end det handler om hvem, der kommer til magten efter et nyt valg. Til den nye valgkamp skal de vide, at vi som folk IKKE ACCEPTERER, at man lyver sig til magten!!!


Gæst

#17

2013-04-28 14:47

denne regering er landsskadelig og ved at ødelægge danmark fuldstændig.....regeringen er fuldstændig ligeglad med danskerne..men interesere sig især for de såkaldte kulturberigere, der har besat vores land, med deraf følgende kriminalitet og skyderier i vores gader.... og stadig lukker de flere ind i landet, til økonomisk forsørgelse resten af livet... på bekostning at vores velfærd, så som gamle, syge, selv politiet skæres der ned på, selv om vi aldrig har haft så meget brug for dem som nu, østbander hygger sig i danmarks paradis.o.s.v... og den forræder-regering gør intet for et bedre danmark... en skændsel uden lige....

Gæst

#18

2013-04-28 15:03

Stemte på den nuværende regering ved sidste
valg, tænkte de skulle have en chance, for at
udføre deres valgløfter.
Ved næste valg stemmer jeg blå blok igen.
Jens K. Jensen
Bagsværd

#19 Folketingsvalg til november

2013-04-28 18:25

Jens K. Jensen
Bagsværd

#20 Re: Folketingsvalg til november

2013-04-28 18:26

#19: Jens K. Jensen - Folketingsvalg til november

Rød blok, blå blok - to alen ud af samme dårlige stykke. Vi mangler politikere med mod og mandshjerte, der tør bryde med partiliniens rå magtpolitik.

SusRoskilde

#21 Latterlig indsamling

2013-04-29 07:40

Jeg savner i den grad argumenter for og imod, og saglig snak om fakta, med balanceret stemme. "Jamen det vil de ikke" siger begge sider. Det er sgu da ingen undskyldning. "Vores løsning er den eneste rigtige". Det er simpelthen så useriøst. Når man ikke selv kan blive enige, så kommer der et regeringsindgreb. I HAVDE chancen, venner. Og hvorfor er skolelederne nu blevet prügelknabe? Det er da sund fornust, at lederne leder og foredeler arbejdet.
gæst

#22 Valg NU, men af andre årsager!

2013-04-29 08:07

Jeg kræver også, at der udskrives valg og det hellere i dag end i morgen, men jeg kan ikke underskrive din erklæring, da jeg er uenig i dine betragtninger om, HVORFOR der skal udskrives valg.
Brian Dam

#23 Skriver ikke under

2013-04-29 10:31

Ved denne regerings afgang, kommer "blå" partier til magten. Det dur jo heller ikke, da de, i mindst lige så høj grad, leder landet på utroværdig og umenneskelig vis. Hvis Enhedslisten fik magten alene, ville det heller ej virke godt. Næ. Ud med alle nuværende partier og politikere, ind med friske kræfter og overvej i stedet en demokratisk metode, som ser ud til at fungere godt i Schweiz, hvor befolkningen i langt højere grad har indflydelse !
Brian Dam

#24 Re: Skriver ikke under

2013-04-29 10:44


Gæst

#25

2013-04-29 15:38

Nu har jeg i HELE mit liv været socialdemokrat, MEN MEN MEN det er jeg OVERHOVEDET ikke mere, var SÅ stolt og glad for vi fik en kvindelig stats minister, MEN MEN MEN hvor har hun da skuffet mig HOLD DA OP !!!!!!