Forældre og bedsteforældre mod lockout

Kontakt forfatteren af dette andragende

Dette debatemne er skabt automatisk af underskriftindsamlingen Forældre og bedsteforældre mod lockout.

Mooi

#1 Godt initiativ

2013-04-15 04:32

Tak for jeres gode initiativ - håber rigtig mange til bakke op - og skriver under

Måske vi forældre og/eller bedsteforældre skulle arrangere en demonstration

Det er bare ikke i orden det her
Jens K. Jensen

#2 Re: Godt initiativ

2013-04-15 07:54

#1: Mooi - Godt initiativ  

 Hej Mooi

Jeg vil opfordre så mange forælde som muligt til at møde op ved næste byrådsmøde i jeres kommune og stille spørgsmål til byrådet om hvorvidt vi forældre får penge tilbage for manglende undervisning.

Jens Hansen. Danmark

#3 Den Danske Model.

2013-04-15 13:11

Hvad er det der er så svært at forstå - vi har "Den Danske Model", på både godt og ondt. Sidste år brystede 3F sig med, at deres blokade mod Vejlegården og Amin Skov, var helt i orden i forhold til "Den Danske Model". Nu ser vi så arbejdsgiverens modtræk - nu er det lige pludselig ikke i orden med "Den Danske Model". Mon det ikke er tid til fornyelse af "Den Danske Model" for den bringer vis kun ødelæggelse med sig.

Jeg mener at denne konflikt, vil køre til strejkekassen er tom og men er nød til at forhandle.

Er vi virkelig ikke nået længere end benytte kamp midler som er mere end 100 år?.
Jens K. Jensen

#4 Den danske model

2013-04-15 17:07

Problemet med den danske model er - den virker fint på det private arbejdsmarked. Arbejdsgiveren taber omsætning. Arbejdstagerne taber løn. Begge parter har en interesse i en kortvarig konflikt. I dette tilfælde er det Arbejdstagerne der taber løn og Arbejdsgiveren der tjener penge. Konflikten kan fortsætte til lærerne giver op - og kommunerne sparer masser af penge. Den ene part har ingen interesse i at gøre konflikten kort. For at den danske model skal virke, er vi forældre nødt til at kræve erstatning af kommunerne for den undervisning vores børn IKKE har modtaget - og for den tabte arbejdsfortjeneste vi har lidt ved at bruge fridage, flextid eller andet for at passe vores og hinandens børn.
I mellemtiden er det vores børn og hele samfundet, der er tabere. Derfor bør regeringen gribe ind nu.

Gæst

#5

2013-04-16 07:22

Som bedstemor til 6 og foreningsmenneske strider den såkaldte helhedsskole imod al dansk kulturliv. Hvorfor vil politikerne bestemme alt?
Lasse Sørensen

#6 Løsning er meget tætter på end I tror

2013-04-16 15:36

Lærene kan da bare rette ind og acceptere KL´s udkast. Så er børnene tilbage i skole, bedsteforældre kan igen sove længe og de voksne som er så heldige at have en arbejde, kan passe det.


Gæst

#7

2013-04-16 18:29

Er imod den nye skolereform. Spil fair play med åbenhed og så lyt dog til hvad lærerene og eleverne siger, det er trods alt dem det hele handler om!!!

Gæst

#8 Re: Den Danske Model.

2013-04-17 20:00

Den danske model fungerer fint på det private arbejdsmarked, hvor parterne er mere ligeværdige. Til gengæld er lock out på det offentlige arbejdsmarked forbudt i flere lande, fordi parterne på ingen måde er jævnbyrdige. Den danske model har sikret et stabilt arbejdsmarked og har bevist sit værd de sidste 100 år. Ellers havde man nok også for længst forladt den. Men fordi KL har nægtet at forhandle, og har afvist alle forslag fra lærerne, som har slugt endog meget store kameler for at undgå en konflikt, er børn, forældre, bedsteforældre og også lærerne som jo ikke får løn under lock outen taget som gidsler.

Gæst

#9

2013-04-18 05:25

Nu!

Gæst

#10

2013-04-18 12:45

håber snart de tager sig sammen og kommer igang
så jeg kan færtiggøre min uddandelse og komme i arbejde igen.
hilsen arbejdsløs.
bjarne nielsen

Gæst

#11

2013-04-18 19:58

Som lærer og forældre synes jeg forslaget her er fint. Så hermed en opfordring til at skrive under.
Forlæng vores aftale en omgang mere, så der der god tid til at forhandle overenskomsten på plads til næste gang!

Gæst

#12

2013-04-19 01:47

Kommunerne tjener jo direkte på lock outen. 48 eller 49 millioner hver eneste dag. Samtidig bliver der dagligt færre pengetil at støtte lærerne med. Så KL har ualmindelig god grund til ikke at ville forhandle så meget som et komma i deres krav til lærerne. Og samtidig kan de pudse glorien og påstå, de støtter den danske model.
Så kom nu bare med den afgørelse alle venter på, og slip ungerne og lærerne tilbage i skolen.

Gæst

#13 Re: Godt initiativ

2013-04-19 06:59

#1: Mooi - Godt initiativ

Hej Mooi. Meld dig ind i facebook gruppen: Forældre mod lockout :-)


Gæst

#14 Re: Re: Godt initiativ

2013-04-19 14:12

#2: Jens K. Jensen - Re: Godt initiativ

Vi var en del, der var til demonstration til byrådsmødet i Århus i onsdags, og jeg møder gerne op igen.

 


Gæst

#15

2013-04-19 15:28

Det er en god og helt rimelig erklæring
Kaj Schmidt
Jens K. Jensen

#16 Re: Re: Re: Godt initiativ

2013-04-19 15:54

#14: - Re: Re: Godt initiativ  

 Tak for det - jeg vil gerne opfordre alle forældre og bedsteforældre der kan, til at møde op foran deres rådhus onsdag kl. 8:15. Kræve lockouten suspenderet eller regeringsindgreb NU, skolepengene tilbage og kompensation for tabt arbejdsfortjeneste under lockouten! 


Gæst

#17

2013-04-19 21:34

Hvem er ikke enten forældre eller bedsteforældre, så skriv under !!
Jens K. Jensen
Underskriftindsamleren

#18 Demonstration i Århus søndag d. 21. kl. 13

2013-04-20 13:34

Wood

#19 Det handler om at kommunerne vil have magt over skolerne

2013-04-21 08:47

Helt ærligt.

Vi har en konflikt - træls - men den ender med at skolelederen skal diktere hver enkelt lærers timer (lokalaftaler forbydes - for ellers er der fuld mulighed allerede).
Vi har en trussel om en helhedsskole - der bruges som løftestang for at skolelederen skal kunne bestemme noget mere.

VENT BARE - når lærerne er banket på plads - og helhedsskolen alligevel er blevet upopulær eller for dyr, så bestemmer KOMMUNEN, at skolelederen har lidt færre kroner til rådighed - og så forsvinder helhedsskolen - og så har vi blot en dårligere folkeskole....

DER ER INTET NYT I KLs KRAV - UD OVER AT DE VIL HAVE ADSKILT TIMER OG FORBEREDELSE - for så er ovenstående kunstgreb muligt.

Det er for alvor derfor, at denne konflikt er så TÅBELIG - det er tyveri fra os alle sammen.
Jens K. Jensen
Underskriftindsamleren

#20 Demonstrationer onsdag

2013-04-21 09:08

Der er arrangeret demonstration foran Michael Zieglers rådhus onsdag kl. 10.

Jeg vil opfordre forældre til at forsamles foran alle lokale rådhuse på onsdag kl. 8:15 og demonstrere mod deres lokale politikeres manglende vilje til at presse KL til at suspendere lockouten. Lokalpolitikerne sidder og glæder sig til at dele de penge ud de sparer på konflikten. Det er at fodre hunden med sin egen hale. Prøv at høre denne podcast fra spørgetiden ved seneste byrådsmøde i Gladsaxe:
http://gladsaxeenkelte.podhandle.dk/25_251804201318123332spoergetid.mp3

For dem i Storkøbenhavn, der har tid og mulighed, kunne turen fortsætte til demonstration foran Michael Zieglers rådhus:

https://www.facebook.com/events/151327435039806/permalink/151973431641873/

Gæst

#21

2013-04-21 12:48

Det er et rigtigt fint initiativ. Jeg er bedstefar til 6 skolesøgende børn. Ligeledes er jeg formand for børn - og Uddannelsesudvalget i odsherred (SF). Overfor KL har jeg på flere måder forsøgt at stoppe deres ultimative kamp for at få indført New Public Management. Utroligt at S og især SF kan deltage her. Jeg kunne ikke overbevise mit byråd om at anbefale en bedre kurs for KL. Kampen går derfor videre!

Gæst

#22

2013-04-21 14:50

helle thornings 1. maj-tale 2013 bliver ganske kort:
Mayday - mayday
Mitzi Thorup

#23

2013-04-22 07:26

jeg går på pædagogisk assistent uddannelsen og jeg taber værdifuldt undervisning hver dag. jeg støtter op om at gå tilbage til den gamle overenskomst og så arbejde på en ny imens vi får undervisning. Det er ikke FAIR at det skal gå udover vores børn. De er trods alt uskyldige. SÅ TAG jer sammen og kom tilbage til forhandlingsbordet NU. Det er vores Børn vi skal leve af i fremtiden, så nytter det ikke noget at de ikke lærer noget. jeg mener ikke at heldagsskolen er løsningen, vores børn har også brug for at lege, og slappe af og gå til fritidsinteresser. Der er også noget andet i det, hvad med pædagogernes arbejde og timer. det går jo også ud over dem....


Gæst

#24

2013-04-22 15:41

Godt initiativ. Vigtigt at også bedsteforældre giver lyd fra sig og støtter lærerne.
Rene Bergqvist

#25 Jeg har allerede spildt nok

2013-04-23 19:26

Jeg får intet ud af at den gamle overenskomst forlænges, så starter konflikten bare igen næste år. Nu har jeg været gidsel i over 3 uger med store problemer til følge,det skulle gerne udmønte sig i et resultat der holder.