Enhedslisten skal ikke slække på dagpengekrav!

Kontakt forfatteren af dette andragende

Dette debatemne er skabt automatisk af underskriftindsamlingen Enhedslisten skal ikke slække på dagpengekrav!.

Nicolaj Brasgaard
Underskriftindsamleren

#1

2012-10-30 11:33

Enhedslisten Høje-Taastrup

Gæst

#2

2012-10-30 14:05

Det er en væsentligt at vi står bag de arbejdsløse

Gæst

#3

2012-10-30 14:34

Enhedslisten skal nøde regeringen til at bekende kulør. Det gør man ikke ved at slække på kravene.
Anita Sveske

#4 Hensyn til de fattigere

2012-10-30 15:02

I dag er jeg ked af det.

Ikke bare lidt... nej meget ked af det.

Jeg havde et lille håb omkring enhedslisten måske kunne og ville gøre en forskel samt påminde de anstændige mennesker i folketinget om at det ikke er OK at sparke ned af.

Det håb er aflivet nu - jeg har ikke mere troen på de folk i folketinget ønsker at tage hensyn til de arbejdsløse og syge fordi selvom dagpenge måske ikke berøre dem som som ER på røven og har været det længe. Jeg har svært ved at finde ord for min skuffelse over den aktuelle regerings politik og jeg ved seriøst ikke hvad jeg skal gøre - jeg føler mig presset og direkte bekymring omkring hvad dette her kommer til at få af konsekvenser alt imens jeg kæmper for at bevare mit humør og energi til at være far for mine drenge.

Dagligdagen er som arbejdsløs er svær, økonomien er presset og det er seriøst svært at finde glæden i at være en slave som både skal fratages muligheden for en god løn pga. løntrykkeri samt udgift regninger og andet som rammer os som er blevet dårligere stillet pga. krisen - udsigten til arbejde bliver mindre og det arbejde man kan få er IKKE et arbejde som løfter en ud af de sociale problemer som er forbundet med at være på bistandshjælp - forskellen er bare at nu skal man også arbejde gratis for virksomhederne som naturligvis spare hvor de kan - forringelse af arbejdsmiljø og vilkår alt imens fagbevægelses top sover og har glemt alt om solidaritet og den mere fælles kamp. På en måde kan man sige - jamen det er vel også dem som skal vågne op - fordi enhedslisten er jo bare et parti blandt flere og hvis fagbevægelsen ikke støtter de svage eller forhindre at folk på arbejdsmarked står svagere - hvilken funktion har de så tilbage og tilbyde - udover rabat aftaler på forsikringer eller sådan noget i den stil ?

Jeg har brug for at tænke men det er jeg vidste ikke den eneste som har.

Gæst

#5 Re: Hensyn til de fattigere

2012-10-30 16:23

#4: Anita Sveske - Hensyn til de fattigere

Frygten for, at regeringen indgår en aftale med Venstre uden nogen hjælp til dem, der falder ud af dagpengesystemet, får Enhedslisten til at tilbyde regeringen et kompromis:

Enhedslisten accepterer, at diskussionen om en permanent forlængelse af dagpengeperioden og en ændring af genoptjeningsretten ikke bliver løst med denne finanslov, hvis regeringen vil være med til at finde en midlertidig løsning for de mennesker, som efter nytår står i en social katastrofe.

Læs mere her: http://enhedslisten.dk/artikel/dagpengemodtagere-skal-reddes-70398

 


Gæst

#6 Re:

2012-10-30 16:27

#2: -

Enhedslisten står netop bag de arbejdsløse ved at sige: Det er ultimativt at der skal findes en løsning for de som falder ud af dagpengesystemet til januar men vi er klar til at acceptere at den løsning ikke nødvendigvis inkluderer, for eksempel, en halvering af genoptjeningsperioden.


Gæst

#7

2012-10-30 20:28

Der er ikke noget at kommentere...ud til højre med VENSTRE og regeringen de KAN KUN TÆNKE MATERIALISTISK
Gæst

#8 Vælt regeringen

2012-10-30 21:01

Så kan socialdemokratiet og SF forklarer sig i en evt valgkamp.... Og de borgelige kan tage ansvaret for de forringelser, som de har indført

Gæst

#9

2012-10-30 21:57

Enhedslisten har lagt sig fladt ned for Vestagers asociale politik.

Jeg er sgu sur nu!!!
Henrik E

#10 Re: Hensyn til de fattigere

2012-10-30 22:13

#4: Anita Sveske - Hensyn til de fattigere

Ja, det starter jo altid med at have sympati for de svage og dem der er ramt af nød, men men...

 

Nu roder du dig jo ud i at fortælle at der er arbejde du er for fin til og at du ikke finder det giver dig nok økonomisk til at det kan betale sig, du skulle skamme dig. Det her land har brug for at alle tager skeen i den anden hånd og ikke sidder i hjørnet og klynker over alle de frygtelige ting der kommer udefra og ødelægger vores alles HC andersen liv.

 

Kom nu ind i kampen, det er ikke ok ikke at tage et arbejde, det er jo det der beviser at ydelserne er for høje.. Du er med til at ødelæggge det for de andre der har rigtige problemer.

 

Skrevet til Anita Svekse der skal være far for sine børn?


Gæst

#11

2012-10-30 22:28

Vi må have der Sturmabteilung (AFA) ud i gaderne.
Henrik E

#12 Re:

2012-10-30 22:32

#11: -

Ja, lad os finde en fælles fjende istedet for at løse landets problemer..


Gæst

#13

2012-10-30 23:01

Stå nu fast!
Poul Simonsen

#14 Landsmøde

2012-10-31 10:30

Hvis det er rigtigt, at et flertal i hovedbestyrelsen vakler lige så meget som folketingsgruppen, er det vi har brug for så ikke et ekstraordinært landsmøde, hvor der politisk trækkes en grænse for hvad Enhedslisten kan støtte af centrum-højre politik samt valg af en ny hovedbestyrelse???
Webpermand

#15

2012-11-01 10:54

Godt med denne indsamling. EL må ski' til at tage sig sammen og ikke bøje sig. Det er at spille fallit at bøje sig for regeringens politik. EL mister helt sikkert stemmer hvis ikke de får det igennem de slås for på vælgernes vegne.
schæffer

#16 lyt til medlemerne

2012-11-03 12:48

hvis man ikke kan lytte til sine medlemer bør mand overveje om partiet over hovet skal side i folketinget u an set navnet på partiet
Henrik Nedergaard

#17

2012-11-03 19:39

Jeg fik lige en ny mail fra Landskontoret om at man frafalder kravet "og nu gælder det om at komme ud på gader og stræder og forklare at Enhedslisten ikke har skiftet politik". Nå, synes I vi skal det? Den bliver sgu lidt svær at sælge, kammerater.

Gæst

#18 Re:

2012-11-03 22:08

#17: Henrik Nedergaard -

Ja helt ærligt!!! Den er sgu da næsten umulig at "sælge"....:/

Anita

#19

2012-11-10 17:46

I skriver: Frygten for, at regeringen indgår en aftale med Venstre uden nogen hjælp til dem, der falder ud af dagpengesystemet, får Enhedslisten til at tilbyde regeringen et kompromis:........osv. -

Det er bare som at se SF' i tårnet... kvaje sig - og miste deres stemmer. - Det er ikke Els opgave, at forhindre regeringen i at begå selvmord, hvis det er det, de vil - og skulle de vælge at ville forhandle (dyrt) med V... ja så vil SF+S bagland gøre oprør, fagbevægelsen vil gøre oprør ... men hvis man spiser folk af med kontanthjælp i et halvt år, er alt "glemt" , når perioden udløber.. og regeringen fortsætter deres asociale politik. Det er nu . de skal stoppes! - Vi skal gøre det, vi siger vi gør. Så derfor Nej til finanslov på disse præmisser.
I har i alt dette INTET fået hjem ift. årsmødebeslutninger omkring skat, sygedagpenge, fleksjob-førtidspensionister (pt. 70.000 visiterede), og snart kommer kontanthjælpsreform m.m. - Det er for tyndt, og absolut ikke rimeligt, at sige ja , når alle disse grupper INTET får. - og jo, der er kommet gode ting igennem... men alt det jeg her remser op som i lovede - Det giver I nu køb på:-(