Sikker skolevej Brabrand

Kontakt forfatteren af dette andragende

Dette debatemne er skabt automatisk af underskriftindsamlingen Sikker skolevej Brabrand.

SanneW

#1 U-sikker skolevej x2

2012-09-07 21:04

Borgerne må stå sammen, aktionere og handle for at skabe opmærksomhed om de problemstillinger, som skal prioriteres politisk.
Skolevejsproblemet på Langdalsvej hænger tæt sammen med den parallele situation i Stavtrup/ Søholmvej. Her køre de selv samme biler igennem på vores - usikre - skolevej!!!
Pilegaard

#2 Fartbump

2012-09-12 22:59

Der er ikke fartbump og fodgængerovergang mellem engdalsskolen og SFO på tros af at de ligger lige over for hinanden i et langt sving med dårlig sigt, heller ikke foran skolen erder fodgængerovergang og fartbump, jeg undres.
+charlotte

#3 Ørvadsvej

2012-09-13 22:39

Der mangler en vej, at komme på listen over usikre veje, nemlig ØRVADSVEJ mellem Byleddet og Aarslevgården/Silkeborgvej.
Det er en meget smal vej, med kun en side fortorv og ingen cykel sti. Den ene side er der huse, der har direkte udgang til vejen, og i næsten alle de huse findes der skolebørn.

Folk har fundet ud af, at den kan bruges den som en smutvej, ud til Logistikparken og motorvejen, det er blivet specielt slemt efter at Dansk Supermarked har fået kontor og lager derude.

Der står et skilt med 40 km ved Bylledet, men den bliver bestemt ikke overholdt, desværre!
Charlotte
susannejensen

#4 Hajtænder betyder da fuldt stop, ikke??

2012-09-15 17:29

En mellemvoksen dame i hvid bil, ispind og mobiltelefon udnævnte i sidste uge Langdalsvej - helt ned til kirken - til hovedfærdselsåre, og overså aldeles hajtænder og fuldt stop ved Hovedgaden. Uheldigvis var min søn på 8 midt i krydset og undgik kun bilisten ved at svinge væk. Damen stod modstræbende ud, og beklagede bebrejdende, at "det jo ikke var med vilje - jeg så ham overhovedet ikke!!"

Hvordan hjælper vi hinanden til at huske, at "hensyn" er den vigtigste færdselsregel, at biler er store maskiner, der kan skade andre - De er ikke vores forlængede krop, som vi kan vælte uopmærksomt rundt i verden med.

I Nørre Snede har de gjort det mest befærdede kryds til Byens Plads - 30 km/t shared space (ala gågade med hensynsfuld biladgang) - Måske skulle vi gøre det samme på Hovedgaden/Krydset i Brabrand.
Susanne

Gæst

#5

2012-09-15 22:18

Ovenstående indlæg fortæller kun, at vejene til Engdalskolen er endnu farligere end vi havde regnet med.
Torben

#6 Vanvidsbillist også på Hovedgaden i Brabrand

2012-10-10 21:23

Onsdag d. 10 oktober lige efter at have afleveret den mindste på Engdalskolen kører jeg fra Søparkvej ud på Hovedgaden. Her blive jeg overhalet og overrumplet af en hvid Audi med over 100 km/t, ræsende over fodgængerovergang og forbi skoleområdet i en støvsky. Fodgængere og cyklister stod måbende og chokerede tilbage. Heldigvis var det to minutter efter skolestart, men det var jo blot et tilfælde.

Bilisten, der sikkert brugte Hovedgaden som genvej indenom køen på Silkeborgvej, nåede kun til den vestlige ende af Hovedgaden, hvor der jo også var kø.
Da jeg stiger ud for at give den yngre mandlige bilist et tiltrængt møgfald, bliver jeg blot mødt af en låst dør og en provokerende fuckfinger. Herefter kom det ikke som den store overraskelse at manden kører uden om køen og forsvinder med skrigende dæk på Silkeborgvej.
Et barn på Hovedgaden ville denne morgen være i livsfare.

Med den voksende trafikmængde på Silkeborgvej, også fremover når Edwin Rahrs vej trafikdæmpes, vil betyde øget trafik der smutter indenom Hovedgaden. Som Susanne nævner bør Hovedgaden generelt og krydset ved Langdalsvej i særdeleshed trafikdæmpes med bump eller tilsvarende. Vejen er for lokaltraffik og er en af Engdalskolens primære skoleveje. Gennemgående og uvedkommende traffik skal begrænses, fartbegrænsninger hjælper intet når bilister vil ofre liv på at spare et ar minutter.

Torben