afskaf pension til folketingsmedlemmer

Kontakt forfatteren af dette andragende

Dette debatemne er skabt automatisk af underskriftindsamlingen afskaf pension til folketingsmedlemmer.


Gæst

#76

2013-03-07 10:54

Det er paa tide at der sker noget..

Gæst

#77

2013-03-09 12:21

Det kan ikke være rigtig at de skal havde så meget for så lidt, det er jo at gøre nar af almindelige mennesker
svenning

#78

2013-03-10 00:15

ja de kalder os for dovne og at vi naser på samfundet ! medens de selv sider og sover i folketinget ! og skovler de verse pensioner og eftervederlag eks. 3 vk ministre fik 2,4 mil. ved en af deres fortolkninger af deres regler ! for gamle ministerperioder som de havde fået for tidligere !

Gæst

#79

2013-03-11 10:33

De kunne havde styret sig lidt! Men næ nej! Den skulle havde helle armen! Og det der for alvor for bægeret til at flyde over for mig er, at børnene også skal begunstiges!
Bjørn

#80 Lad dem føle deres egen medicin.

2013-03-12 10:03

Selvfølgelig skal de ikke forgyldes på denne måde. Giv en eks-minister 50% det første år, og 25 % det andet år efter deres fratræden. Som en slags dækning for den ulejlighed som bl.a. pressen udsætter dem for. Derefter må de sgu klare sig selv, ligesom alle os andre.

Gæst

#81

2013-03-12 21:07

Ledige, syg og andre sårbare grupper skal som altid betale i spare tider og de velstillede få skattelettelser.Nu er det vidst på tide at i selvfede mennesker også bidrager. FØJ hvor er det klamt at tidligere ministre selv om de er i job og ikke er gået på pension mm. skal modtage så svimlende pensionsbeløb. I kan få et mindre beløb den dag i går 100 % på pension.....præcis som alle os andre. I burde sgu i den grad skamme jer !!!!!

Gæst

#82

2013-03-12 22:39

På tide at de høje herre får besparelser . Svineri at bruge vores skatte kroner på at forsøde jeres eget liv

Gæst

#83

2013-03-14 19:00

Tænker tilbage på Anker Jørnsen, politik bli'r aldrig det samme.. hele bundet skulle sendes afsted og opleve alm. menneskeres hverdag, ikke mindst skulle de osse sendes ud hvor vores 2 sømænd er og opleve hvordan de har det, jeg er harm og skuffet og rasende på vores regering... tilliden er total brudt...

Gæst

#84

2013-03-17 17:00

det er fuldstændigt urimeligt at vores Folketingsmedlemmer skal sidde og forringe borgernes pensionsvilkår medens de selv sidder "på flæsket" og føler sig trygge ved at kunne gå på pension når de er fyldt 60 år.Der findes alt for mange fordelagtige vilkår for folketingsmedlemmerne, de bliver forgyldt ud over alle grænser. Det skal stoppes. Hellere idag end i morgen

Gæst

#85

2013-03-18 15:15

Jeg kan ikke få øje på logikken i at man kan sende regningen på sin pension videre til dem (os), som man bruger så meget energi på at forklare at de (vi) selv skal spare op til alderdommen. Men dem der laver reglerne de må gerne snylte.

Gæst

#86

2013-03-19 14:19

en meget god ide´, så kan De lære det...

Gæst

#87

2013-03-20 15:57

Politikkere laver en helvede masse lort i det. Det skal de da ikke belønnes for.

Gæst

#88

2013-03-20 17:24

de love, som de laver for os, skal de vel også selv leve under - de gør det vel for landet og dets befolkning

Gæst

#89

2013-03-22 21:28

Der noget der er forkert at folketingsmedlemmer skal have pesion og ikke andre mennesker.
vi er lige meget alle sammen ....
Niels M

#90 Re: Re: Re:

2013-03-23 00:49

#23: Brian R - Re: Re:

Kunne du så ikke starte med at fortælle, hvordan den virkelige verden ser ud?

Brianl. R

#91 Re: Re: Re: Re:

2013-03-24 23:29

#90: Niels M - Re: Re: Re:

@ Niels M.   Nu ved jeg jo ikke om du har været ude i den polvariserende verden, men jeg mener at være gammel nok til at have prøvet lidt af hvert.
Den virkelige verden ser for mig ud til at være meget egoistisk. Det meste handler kun om mig og mig og så mig selv igen.
Det er vi nogen der syntes helt galt, derfor denne gruppe.


Gæst

#92

2013-03-29 12:55

Folketingsmedlemmer skal ned i løn og have pension på lige fod med det arbejdende folk
Brian Røgind.

#93 Re: Re: Re: Re: Re: Niels M.

2013-03-30 04:44

#91: Brianl. R - Re: Re: Re: Re:

Niels M. den virkelige verden foregår uden for Christiansborgs fire vægge.
Der hvor tingene sker, og ikke der hvor, man giver sig selv ublu lønforhøjelser og lukrative pensioner.
Der hvor man ikke rejser verden rundt, med diæter og anden forplejning på befolkningens regning.
Der hvor de mennesker arbejder, som regeringsmedlemmerne gør livet surt for, ved at blive ved med at nedskære på personalet, så der ikke er tid til at gøre arbejdet ordentligt.
Der hvor de ældre ligger i deres eget skidt, fordi personalet ikke kan løbe hurtigt nok.
Der hvor de handicappede har fået nedskåret på hjælpen, så de må sidde i en stol der hjemme, fordi de ikke kan komme ud, med mindre de har familie der kan tage sig af dem.
Der hvor de syge ikke har råd til medicin, fordi den gensidige forsørgerpligt gør det umuligt at købe det, fordi det er dyrt og der simpelthen ikke er råd, hvis også der skal mad på bordet.
Der hvor folk ikke har råd til tag over hovedet, fordi afgifter, husleje og fødevare er blevet så dyre, at folk ikke har råd. 
Det bliver jo aldrig noget problem for politikerene, fordi så giver man bare sig selv lønforhøjelser så det passer sammen, allerdommen bliver heller ikke noget problem, for man har sørget for at pensionen er mere end en hårdt arbejdene smed værdig, og har man oven i købet været minister så er pensionen så en lille  direktørløn kan være med.
Det er noget af det der for mig ser ud til at være den virkelige verden.


Gæst

#94

2013-03-31 10:07

Jeg tror, at folk mangler oplysning om denne mulighed for med underskrift at give udtryk utilfredshed med forskellige love og regler i dette land. Der burde være en valgknap tilknyttet den computer, som man er tvunget til at anskaffe sig for kommunikation med det offentlige.

Gæst

#95

2013-04-02 20:17

Folketingets medlemmer bliver yngre og yngre, og det er helt urimeligt, at de skal have udbetalt pension resten af deres liv. De skal have udbetalt løn i en given periode svarende til erhvervslivets opsigelsesvarsling og bør derefter være underlagt dagpenge- og kontanthjælpsreglerne som alle os andre.

Det samme bør iøvrigt gælde ministre.

Gæst

#96

2013-04-08 14:36

De skal kun have en pension -svarende til det vi andre optjener den tid vi er ansat et sted, og taksten skal være den samme som for andre offentlige ansatte.

Gæst

#97

2013-04-09 19:20

Bare fordi man har været folketingspolitiker, minister eller hvad ved jeg, skal man da ikke have en evig megapension og bare høste penge i læssevis. Hele ideen er ren lobbyisme og klam. Næ tak, tilbage til arbejdsmarkedet med jer, og så en helt almindelig pension som os andre, tak.
M.v.h. Jacques.
Brian Røgind.

#98 Re: Gæst

2013-04-11 09:06

#94: -

En ting er at befolkningen mangler oplysning.


Men det gør det ikke bedre at Facebook teamet pludselig mignerede denne gruppe, så der pludselig forsvandt godt 40- 50.000 medlemmer, som kunne have været med til at sprede budskabet, om at få afskaffet ministerpensionen, man kunne foranlediges til at tro at der havde været politikere med i spillet !

For hvorfor skulle Facebook ellers eliminere alle medlemmerne, jeg har selv en gruppeprofil og der skete der ikke noget med medlemmerne. Den blev godt nok migneret men medlemmerne var der stadig, det svare jo til at alle ens venner blev slettet fra ens profil, hver gang Facebook har migneret vores profiler. Derfor kunne man godt tro at der havde været nogle politikerre indblandet.

Og nu har de jo også med den nye offentlighedslov jo klart tilkendegivet, at de ikke ønsker at befolkningen får noget af vide om deres gøren og laden, men de må gerne kigge danskerene i kortne, både privat og økonomisk.


Gæst

#99

2013-04-11 14:52

Og så siger de at vi skal spare. De må da snart se i øjnene at hvis de selv starter med at skære ned i pensionerne, så de får det samme som os almindelige danskere, ville vi være kommet et langt stykke af vejen........satans levebrødspolitikere!!!

Gæst

#100

2013-04-13 14:14

Underskrevet af Alex D. Madsen