Lovliggør dobbeltdonation - stop diskrimination af barnløse!


Gæst

#1

2012-03-17 19:59

Godt initiativ til at stoppe diskrimination i et vigtigt område i vores sundhedssystem. Det giver god mening, at barnløse, det være sig par eller enlige, der har brug for donation af både æg og sæd, bør have muligheden for at få behandling herhjemme.
Marie Ladefoged Jørgensen
dittelind

#2 tvivl.

2012-07-30 16:13

Hvem vil I have skal betale?... og for hvad helt præcist?
Hvad koster det egentlig at have sæd og æg opbevaret og hvem betaler det?
Koster selve sæden eller ægget noget?
Hvad koster det at blive insemineret?
Hvad indebærer dobbeltdonation?


dittelind

#3

2012-07-30 16:15

Synes I også på at barnløse, som ikke er fertile, skal have penge af staten til at adoptere?
Vil gerne lige undersøge ordentligt inden jeg skriver under på noget :)
dittelind

#4 ...

2012-07-30 16:21

http://www.danfert.dk/prisliste.aspx?gclid=CI6qgvS4wbECFYXP3wodKjgAZA

Altså hvis disse svimlende priser er korrekte, synes jeg ikke alle andre skal betale for det. Når det er sagt føler jeg virkelig med dem der ikke kan få børn, men jeg kan bare ikke se hvor pengene skal komme fra :/ Det her er noget af et dilemma.
Er der nogen der har et forslag til hvor pengene skal komme fra?

Marie

#5

2012-11-15 12:54

Godt initiativ. Jeg håber, politikerne får øjnene op og får læst denne opgave. Så længe dobbentdonation ikke er tilladt i Danmark, diskrimineres mange fertilitetspatienter.
Elisabeth

#6

2012-11-17 09:35

Jeg undres til stadighed over, at folk hænger fast i det økonomiske aspekt. Infertilitet ER i følge WHO en sygdom!! Så hvorfor er det til diskussion, om folk selv skal betale?? Alle andre sygdomme betales af det offentlige. Hvor er det dog bare asocialt!! Tænk hvis alle barnløse mente, at de ikke skulle betale det samme i skat, fordi de ikke ville bidrage til jeres børns børnehaver, skolegang, tandlæge mm!

Gæst

#7

2016-09-23 11:54

Det er ikke en menneskeret at få børn. Så I selvfølgelig skal staten ikke betale. 


Gæst

#8 Re: ...

2016-09-23 11:56

#4: dittelind - ... 

 De skal selv betale. Mange Danskere tror, at det offentlige skal betale for alt.