Nej til at ændre navn på Kvindemuseet

Nej til at ændre navn på Kvindemuseet / Beskeder / Meget vigtig information! / Kommentarer


Gæst

#1

2021-01-09 14:09

Sehr merkwyrdig!

Gæst

#2

2021-01-09 15:13

Så vigtige oplysninger at inddrage - håber inderligt som borger i Aarhus, at det tages alvorligt. Jeg er kvinde, mor, datter, søster, lærer og sexolog, og jeg føler det her skræmmende nødvendigt at tilføje, jeg er gift på 18. år med en fantastisk mand. Nødvendigt for at understrege, jeg ikke er hverken mandefjendsk eller -nedgørende. Alene en formodning om at blive beskyldt for det, når jeg stiller mig kritisk over for nuværende navneændring viser mig, at noget er gået galt. Jeg forstår simpelthen ikke, at Kvindemuseet ikke længere skal hedde Kvindemuseet - vi har brug for at anerkende historien om at være kvinde. Uden den får vi sværere ved at tage de vigtige og svære snakke fremover - også om køn. At formidle historien har aldrig spærret for anerkendelse af eller fortællinger om andre køn - heller ikke på Kvindemuseet. Tværtimod. At devaluere det at være kvinde og devaluere de kvinder, der startede museet oprindeligt og alle os andre, som ønsker navnet Kvindemuseet, giver ingen mening.. Med venlige hilsner Karina

Gæst

#3

2021-01-09 15:40

Hvor er I bare grundige og vedholdende. Tak for alt det I gør på vegne af alle os der finder det væsentligt at alle detaljer kommer frem. Susanne ❤️🙏

Gæst

#4

2021-01-09 18:45

Tak ❤️ Jeg er helt rystet i min grundvold over Århus kommunes forvaltning af sagen. Kvindemuseet skal bevares , som det er med navn. Kan man overhovedet ikke stole på nogle instanser mere, jeg er rystet. Tak for, at i kæmper 🙏 Kh Jeanet

Gæst

#5

2021-01-09 18:46

TAK for indsatsen og for grundig orientering her. Sikken en (u)redelighed! Lad os håbe at indsigelsen virker! Alt godt til jer🌱🙏💚

Gæst

#6

2021-01-10 15:02

Det har virkelig undret mig, at en af begrundelserne for, at Kvindemuseet havde fået brug for at skifte navn er, at der angiveligt er mænd, der har stillet spørgsmål ved, hvorvidt mænd er velkomne på museet. Forestiller man sig, at de vil dukke op i hobetal efter navneskiftet og udbryde: Hvor var det godt I skiftede navn. Jeg føler mig meget mere velkommen nu. MVH Hanne Johannsen

Gæst

#7

2021-01-20 12:54

Jeres begrundelser er så gode at det er overflødigt at tilføje flere. Bevar KVINDEMUSEET



Betalt Annoncering

Vi vil reklamere for denne petition til 3000 mennesker.

Lær mere...