Nej til at ændre navn på Kvindemuseet

Nej til at ændre navn på Kvindemuseet / Beskeder / Kvindemuseet har indledt en proces ... / Kommentarer


Gæst

#1

2020-11-12 13:50

Min mand har ikke sin egen email men bruger min da han er digital analfabet. Nu blev det så kun hans underskrift.... Der er mange ældre der fungerer på den måde. Ærgerligt for jer/for oss der gerne vil skrive under. Øv!

Gæst

#2

2020-12-05 20:01

Det er kvindernes Museum - som naturligvis godt kan referere til begge køn, børn, familie, generationer osv - men med kvinder som omdrejningspunkt.
Kvindemuseet er kendt viden om - pog det er helt umuligt at et nyt navn vil kunne slås fast. Ikke mindst fordi det nye museumsnavn er "uspiseligt" og lidt af en hån mod det kendte museums image - og "indhold".
Mvh Lise Barsøe


Gæst

#3

2020-12-07 10:11

Tak Jeanne. Jeg har netop mailet dem.
Maria

#4 Kommentarer

2020-12-11 16:24

Jeg skrev ingen kommentarer på de oprindelige posts vedr. navneskiftet. Jeg er nok en af mange, der sjældent deltager i facebookdebatter, men det betyder bestemt ikke, at jeg ikke har en mening. At de har lagt facebookkommentarer til grund for deres afgørelse virker mildest talt absurd - endnu mere når de har pillet flere fra. 


Gæst

#5

2020-12-20 22:41

Kvinder skal ikke ernære sig tilstrækkeligt ved at være gifte, det fandt man jo ud af i 70'erne. Hvorfor så stigmatisere eneforsørgere og deres børn, og hvorfor kan det være hårdt økonomisk, når vi skulle have gennemført ligelønnen og ligestillingen på arbejdsmarkedet for længst? Hvorfor diskrimineret stadigvæk anerkendte kvindelige kunstnere ofte i forhold til mandlige? Hvorfor er mange nedslidende firsørgerjobs lavet til ulønnet job uden rettigheder for bistandsklienter?

Gæst

#6

2020-12-23 09:49

Køn- Gender Museet kan lige så godt betyde 'smuk gender museet'. Man kan ikke sige alt i en overskrift. Det er umuligt at skære det hele ud i pap på én linje, og Kvindemuseet kan sagtens inkludere i hvert fald en stor del af LGBT+... spektret i praksis. Der er alt for meget Danglish for Turister over det nye navn. Kvindemuseet (Women's Museum) er til at forstå - behold det!



Betalt Annoncering

Vi vil reklamere for denne petition til 3000 mennesker.

Lær mere...