Nej til 8 etager på Frederiksberg Allé 41

Nej til 8 etager på Frederiksberg Allé 41 / Beskeder / Tak for underskrifter! / Kommentarer

Lone Plaetner Frederiksen

#1 Nej til et 8 etager´s nybygning på Frederiksberg Allé 41.

2017-02-14 22:30

Vorherre bevares ! Et byggeri på Frederiksberg Allé på 8 etager ! Bryder linien på den gamle fine historiske allé.

Sådan en bygning er egnet i forstæderne, som ude ved DR- Byen og Planetaret. Ikke til at begribe, at bygherrene ikke tænker på, at nybyggeri " kvæler " det gl. bestående. Et godt eksemmpel er Arkitekten

Dorte Mandrup´s nybyggede tårne. I og for sig et fint byggeri. Men på en forkert beliggenhed. Synd for

kvarteret, hvor den fine gamle Cirkusbygning bliver " kvalt ", fordi tårnene står et forkert sted. Det samme

vil ske på Frederiksberg, hvis de 8 etager bliver gennemført. Hvorfor i alverden må gamle kvarterer ikke bestå

som de er for eftertiden ???? Netop det, som København er så berømt for ude i verden. At vi er originale og

ikke kvæler vores bygningskultur ligesom andre lande, hvor betonbyggerier skyder op med dårligt indeklima

som mennesker ikke kan holde ud at bo i. VÅGN OP NU .. og STOP DET BYGGERI !

 

 


Gæst

#2

2017-02-15 08:25

Kære Gitte Vejlby
Tak for den gode indsats mod ødelæggelse af Frederiksberg Alles særlige udseende og stemning. Man må spørge, hvem det palnlagte byggeri er til ære for, når borgerne ikke ønsker det?
Venlig hilsen
Birgit Vrang

Gæst

#3

2017-02-15 12:03

Kære Gitte.
Jeg vil stadigt påstå at byggeriet vil være en skændsel for Frederiksberg Alle. Det passer overhovedet ikke ind sammen med de andre smukke bygninger. Og jeg mener det er for dårligt, at man fortsætter med at rose byggeriet til skyerne ( Jan E,. Jørgensen ), hvor det jo faktisk vil ende med at havne. Alt for højt og alt for grimt.
Jeg håber at man vil lytte til protesterne.

De venligste hilsner
Hanne Lorange