Alle kvinder har ret til kvindesvømning – også muslimske kvinder!


Gæst

#51

2016-11-03 20:53

Fordi der er religionsfrihed i danmark... og kvinde svømning er en konsekvens af dette.......

Gæst

#52

2016-11-03 21:17

Et misforstået indgreb i kvinde frihedens navn..
Frihed til at dyrke motion, frihed til at bestemme over egen krop i trygge ramme, må gælde for alle.
De tre timer om ugen Gellerup badet kun er åbent for kvinde og børn, kan umuligt skade århusianske politikker eller integration; men i byrådet er det måske flest mænd der bestemmer?
At være med og opleve glæden i de tre timer er noget disse politikker desværre ikke kan forestille sig.

Gæst

#53

2016-11-03 21:20

Fordi jeg er 100% enig i hvad jeg skrev under på!

Gæst

#54

2016-11-03 21:33

Mange kvinder har ar og strækmærker og store maver, de ikke bryder sig om at vise frem, hvor der er mænd.
Svømning er god motion og det er sjovere uden at være eksponeret for mænd

Gæst

#55 Frederiksberg Svømmehal

2016-11-03 21:37

På Frederiksberg kommunalbestyrelse, der består af kun én kvinde blev de enige om at kvinder skulle have lov at bade topløse efter at have set en aktion med unge kvinder, der aldrig har født børn.

Det er altså ikke vejen frem mod ligeberetigelse, men henimod udelukkelse af uperfekte kvinder


Gæst

#56 Re:

2016-11-03 21:43

#7: -  

 Jeg er dansk kvinde og træt af at mange dansker tror, at det kun er muslimske kvinder, der ønsker at bade uden mænd. Blufærdige mennesket både kristne og muslimer bliver ikke hørt i Danmark. Danmark er kun for mennesker uden personlige grænser. Dansk kultur er smid tøjet, gerne så begge køn kan studere din krop eller skrid. Ville ønske Danmark ville tage hensyn til de blufærdig og ikke kun til dem der kalder sig selv frisindet. Hvad kan det gøre dig STORE dansker, at en svømmehal i tre timer om ugen kun vil være for kvinder? Blufærdig mennesker betaler også skat i Danmark. 


Gæst

#57

2016-11-03 21:49

Fordi kvinder skal have lov til at svømme uden mænd
Der findes kvinder som er voldtaget eller flov over sin krop
Eller overvægtige som ønsker, at tabe sig uden, at mænd nedgør dem.

Dette indlæg er blevet fjernet af underskriftindsamleren (Vis detaljer)

2016-11-03 21:51



Gæst

#59

2016-11-03 22:00

Ønsker frihed til at bestemme, hvordan vi kvinder skal klæde os også når vi dyrker sport. Derfor støtter jeg kvindesvømning for kvinder.

Gæst

#60 Re:

2016-11-04 06:29

#7: -  

 Hvad har afklædthed og kristendom med hinanden at gære??


Gæst

#61 Re: Re: Re: Re:

2016-11-04 06:48

#19: Susan - Re: Re: Re:  

 Skal det være forbudt at holde pige fødselsdag kun for piger? Eller forbudt at holde drenge fødselsdag? Hvornår skal det være forbudt med drenge fodbold? Vi skal måske til at have damer på vores fodboldlandshold ?


Gæst

#62

2016-11-04 09:30

Fordi vi allesammen skal være her.

Gæst

#63

2016-11-04 09:31

Vi havde også kvinde svømning her i Hillerød men den blev også lukket, det blev jeg meget trist over og det er ikke fordi jeg er muslim, men fordi jeg er meget generet for at vise mig i badetøj i offentlig steder

Gæst

#64 Re:

2016-11-04 09:45

#41: -  

 Problemet i Danmark er,at man tror, man får ligestilling ved at tvinge kvinder og mænd til at være ens. Blufærdighed bør respekteres. Kvinder bliver ikke til mænd og får rettigheder fordi de viser deres krop. Rødstrømpernes største fejl var at tro på, at kvinders bryster kan ligestilles med mænds. 


Gæst

#65

2016-11-04 10:42

Hvis man ikke møder muslimske kvinder, hvor de er, er det umuligt at hjælpe dem med at integrere.

Gæst

#66

2016-11-04 12:39

Denne hetz mod kvindesvömningen er jo ren racisme.

Gæst

#67

2016-11-04 14:21

Der er hold for gravide, børn, elite svømmere osv - kvinde hold findes i mange sammenhænge - der er ikke mange sportsgrene hvor mænd og kvinder er der samtidig

Gæst

#68

2016-11-04 15:14

Jeg tror at der kommer muslimske kvinder i svømmehaller det nær der skabes et frirum.Det handler også om respekt fra våres side .En måde o respektere en anden kultur,

Gæst

#69

2016-11-04 15:51

jeg har som etnisk dansker flittigt brugt kvindesvømning tilbudet hver lørdag. Jeg har aldrig skænket det en tanke at de 3 timer hver lørdag- kun for kvinder- var af religiøse grunde. tværtimod så jeg det som et fedt tilbud i mit lokal område, på samme vilkår som kvindeløb, kvinde fitness hold osv. Jeg er så glad for at have tiden kun med kvinder, bla fordi det giver en hel anden træning. Jeg er dybt uenig i at det handler om religion.

Gæst

#70

2016-11-04 16:06

Jeg synes det er så synd at fratage kvinderne det skønne i at svømme.
Resultatet af forbudet bliver bare at kvinderne bliver hjemme, det ville være en skam.

Gæst

#71

2016-11-04 16:26

Demokratisk ret til at vælge frit. Jeg har gået i mødregrupper uden mænd. Joga for kvinder og blev som barn taget med i kvinde gruppe sammen med min mor og specielt her var det et behov for tidens kvinder at vende mange kvinde relaterende emner. Så jeg er sikker på at svømning kun for kvinder får os til at stå sammen og bevægelse giver glæde specielt frit blandt kvinder. Hvad eer bange for. Glæden. friheden og snakken.

Gæst

#72

2016-11-04 19:39

Jeg har givet min underskrift fordi jeg mener at det er det dummeste Århus kommune længe har brugt tid og resourcer på. Lad dog kvinder og børn råde over en svømmehal 3 timer om ugen. Jeg kan absolut ikke se hvad skade det gør, tværtimod så gavner det integrationen og familierelationerne i det hele taget, og det er jo ikke kun for muslimske kvinder. Jeg har selv deltaget af og til og kan ikke forstå hvorfor det skal være problematisk at vi kvinder indimellem kan lide et rum for os selv. Træning for kvinder findes også og benyttes flittigt af etniske danske kvinder. Tag jer nu sammen Århus Kommune og tag jer så af der hvor der ligger nogle virkelige problemer som feks retten til et arbejde og en bolig til overkommelige priser. Det er sørme en århus historie det her..... pinligt Århus.

Anonymous

#73

2016-11-05 06:53

Jeg stiller lige et spørgsmål, men det bliver jo nok slettet, da det nok ikke falder i god jord, her på siden. Når man går i svømmehal, så er der et hygiejne krav. Du skal vaske dig over hele kroppen, ekstra grundigt i skridtet og numsen. Hvordan kan det blive overholdt, når muslimer ikke må være nøgne, sammen med andre? Afvaskningen af kroppen skal forgå i omklædnings rummet. 


Gæst

#74 Re: badedragt til alle

2016-11-05 08:00

Jeg ved at på nogle folkeskoler, tvinger de alle i bad efter idræt,  undtaget lærene. De børn der ikke ønsker fællesbad får besked på, at de kan have en badedragt eller badebukser på. I Danmark er man bange for bakterie, men når de samme dansker rejser syd på hopper de selv i svømmepol uden afvaskning. I nogle svømmehaller får man udleveret et klæde, så man kan vaske sig. Nogle svømmehaller har også baderum til en. Men man kan jo ikke vide om der er nogen der har en beskidt badedragt på hjemmefra hverken dansker eller muslim. 


Anonymous

#75 Re: Re: badedragt til alle

2016-11-05 08:03

#74: - Re: badedragt til alle 

 Tak for dit svar.