Alle kvinder har ret til kvindesvømning – også muslimske kvinder!
Kontakt forfatteren af dette andragende
Fordi at kvindesvømning i Gellerupbadet har været et populært tilbud gennem mere end 13 år - og det er helt forkert, hvis byrådet nu beslutter sig for, at det ikke længere skal være et tilbud.
This comment has been removed by the author of the petition.
Re:
Jeg kan godt have brug for kvindesvømning. Jeg har det skrækkeligt med at vise mig overfor mænd. Det behøver man ikke være muslim for - jeg er medlem af den danske folkekirke.
Holdning til muslimer og flygtninge, der hersker
Her i landet.
Nu må vi tænke os om, lære af historien, alle mennesker
Er lige meget værd.
Jeg skriver som kristen under, fordi ...
... dette IKKE skader nogen, at der tages hensyn til muslimske kvinders behov.
Alle kan/bør forstå problemet, hvis der havde været tale om - Gud forbyde det - traumatiserede voldtægtsofre!
Med venlig hilsen
Mogens Kall
Se evt. også:
Andre underskrift-indsamlinger ...
https://sites.google.com/site/skrivunder/
Ved at udelukke de muslimske kvinder fra svømning, tvinges de til atider opholde sig i begrænsede rum.
Vi bryder os ikke om tvangsægteskab og undertrykkelse, så hvorfor ikke give de muslimske kvinder friheden til at svømme indenfor deres egne acceptable vilkår?
De ville da være bedt krænkende, hvis det pludselig blev forbudt for kristne at bade iført badetøj, hvorfor så forbyde muslimske kvinder at bade i burkini ?
Det er kun chikane!
Lad dem svømme og opleve friheden og glæden, uden at de behøver at bekymre sig om verden udenfor.
Re: Re:
Har du en definition på danske normer? For jeg kender den ikkke helt.
Re: Re: Re:
Normer? At vi alle er lige. Vi går i samme klasse, med begge køn, klasser tager sammen i svømmehaller, vi leger sammen, vi er ikke adskildte i i hverdagens oplevelser. Drenge og piger, kan omgås hinanden på naturlig måde. Beklager hvis du ikke er enig i, at det bør være den måde et samfund bør være.
Så længe, vi holder os inden for landes love, skal vi derfor også kunne arrangere os, som det passer os.
Vi skal lytte til andres meninger og bruge det, vi kan, når det passer ind i vort univers, men vi skal ikke lade os styre af andres meninger.
Denne bade-diskussion er helt ved siden af.
Vi har da altid spillet boldspil kønsopdelt. Fordi vi tager mere tøj af, bør den mulighed da ikke fratages
Re: Re: Re: Re:
Dvs du vil også have mandesvømning forbudt i de svømmehaller som har det??
Vh Lizzi Bøggild
| This discussion has been closed. |