Kujataani Angallassilernissamut isumaqatigiissummut Akerliuneq


Gæst

#26

2016-09-17 12:42

Sooq atsiussanngilanga?
Ajorseriaateqartoqarnissaa qularnanngilluinnarmat atsiorpunga.

Gæst

#27

2016-09-17 20:37

Fordi jeg bor i Qaqortoq og kan ikke acceptere så dårlige betingelser indenfor trafikken her i syd.

Gæst

#28 Qarasaasiamik internettimilluunniit atuineq ajortummi???

2016-09-17 22:44

Innuttaasut taamaallaat qarasaasiamik ilisimasallit atsiorsinnaatitaappat? Allat qarasaasiamik internettimilluunniit atuineq ajortut sumut atsiorfissaqassappat?


Gæst

#29

2016-09-18 11:16

Fordi at man som Naalakkersuisoq på vegne af befolkningen, på ingen måde kan og SKAL ej lave en forringelse af en befordring i en landsdel med i forvejen meget ringe vilkår. OGSÅ fordi at det er NU kommet frem at en af tilbudsgiverne med meget mere tiltalende bududlæg heller ej er blevet hørt, her drejer det sig om Aluu Airlines som i helhed har aldeles bedre bud en alle 3 tildelte tilsammen og dette burde OG ønskes undersøgt til bunds OG at man genforhandler Servicekontrakten hurtigst. Det er meget nemt for en Finansudvalgsmedlem som Jens Emanuelsen at sige at det er op til operatørerne at finde frem til de udvalgte selskaber at finde en fornuftigt ruteplan- og samarbejde imellem sig. Det er alt for lavt en melding som en landspolitiker og sige.

OG hold nu op med at melde, kære politikere, "at jamen jeg kommer selv fra disse kanter med ringe befordringsforhold". Find hellere en solid løsning for fremtiden engang for alle, pengene er der jo i forvejen til deling.

Med venlig hilsen

Kristian Stach Olsen
Narsaq


Gæst

#30

2016-09-19 00:29

Fordi jeg ikke er enig med deres beslutning.

Gæst

#31

2016-09-19 14:36

Fordi jeg mener det er baseret på en misforståelse... Når folk hernede har ønsket mere sejlads, så mener de mellem byerne og bygderne hernede og ikke en erstatning for flyvning til Narsarsuaq...

Gæst

#32

2016-09-20 00:41

Da vi også har det samme problem i diskobugten.

Gæst

#33

2016-09-20 13:38

Det er et stort problem for Sydgrønland, at vi ikke har en velfungerende infrastruktur. Den infrastruktur vil, med de nye serviceaftaler, blive om muligt endnu dårligere. Vi er en region med mange udfordringer og mange potentialer. Vi har brug for investeringer i erhverv og jobs i Sydgrønland, men de investeringer vil i høj grad udeblive - hvis infrastrukturen bliver forringet. Det vil ligeledes gå ud over turisme erhvervet - samt (og os selv) de lokale, da det vil betyde at rejseomkostningerne vil blive endnu dyre. Det skyldtes primært, at flybilletten ikke længere vil inkludere overnatning i tilfælde af forsinkelser eller dårligt vejr. Det er uholdbart og bidrager til afviklingen af Sydgrønlands byer og bygder. Endvidere vil sådanne forringelse medføre en yderligere skævvridning af Grønland og er samtidig med til at sætte vort land i stå.

Gæst

#34

2016-09-20 21:13

Atsioqataarusukkussi