Bevar overbygningen på Ravnsborgafdelingen i Horslunde

Kontakt forfatteren af dette andragende

Dette debatemne er skabt automatisk af underskriftindsamlingen Bevar overbygningen på Ravnsborgafdelingen i Horslunde.


Gæst

#1

2016-08-18 20:27

Jeg har skrevet under fordi jeg vil støtte op om de mindre samfund på Lolland. Det er vigtigt at der er mulighed for at vælge en mindre skole og ikke kun at kunne vælge mellem de to store i Nakskov.

Gæst

#2

2016-08-18 21:22

jeg ønsker ikke at vores lokalsamfund, bliver forringet og jeg mener ikke at unge mennesker i den sværeste tid af deres liv skal tvinges til at tilpasse sig nye omgivelser i alt for store klasser og alt for små lokaler.

Gæst

#3

2016-08-18 21:33

Fordi jeg bor i Horslunde og har en datter på skolen. Fordi byen og oplandet omkring Horslunde har brug for en lokal skole til vores børn. Fordi Horslunde som landsby kun kan bestå hvis børn og børnefamilier finder byen og området attraktiv nok til at bosætte sig og blive boende her. Fordi skolen og dens elever gør at vi kan have en dynamisk og pulserende landsby. Fordi vi skal værne om og beskytte byen fra at uddø og visne hen hvis vores børn og børnefamilier tvinges væk fra lokalområdet. Fordi vores børn lærer at begå sig socialt med respekt for deres medmennesker. Fordi vores børn undervises af engagerede lærere der formår at gøre læring til en leg. Fordi skolen evner at løfte eleverne fagligt og fremme deres lyst til læring.
L

#4

2016-08-19 11:47

Der er også nogle arbejdspladser der skal bevares.. i hele systemet på skolen. Det er vel også en grund til at bevare den som den er nu.


Gæst

#5

2016-08-19 12:38

Fordi jeg selv har været en del af samlægning af skoler i de højere klassetrin på selv samme skole og fordi jeg nu har 2 piger der går der som ikke skal ud i samme fustrationer og omvæltninger som jeg var! 

Flemming Petersen

#6 Forpurring af planer om flere indbyggere og vækst i Horslunde?

2016-08-19 14:26


Lolland Kommune har brug for befolkningstilvækst, især unge mennesker og børnefamilier. Lolland Kommune vil gerne have flere arbejdspladser og brande sig på det grønne område. Samtidig er nogle af byerne i Lolland Kommune præget af fraflytning, som betyder at butikker og servicefunktioner er under pres.

Eco Village vil bygge økologiske landsbyer der kan rumme ca. 500 mennesker, der værdsætter bæredygtighed. Mens en Eco Village bliver bygget skaber det mange arbejdspladser til håndværkere, og på sigt også i forbindelse med vedligeholdelse og servicefunktioner. Eco Village henvender sig bl.a. til børnefamilier og unge, og kan med 500 nye sjæle, forhindre landsbyer og stationsbyer i at dø ud.

Eco Village har udset sig Horslunde i Lolland Kommune som placering til en ny økologisk landsby. Byen der i forvejen har 700 indbyggere, vil få 500 nye og formodentlig opleve en stor opblomstring.

Som kvittering for Eco Villages interesse i Lolland, har Lolland Kommune på sædvanlig depressiv facon, naturligvis valgt at stille et forslag om at lukke overbygningen på Ravnsborgskolen i Horslunde. Forslaget anbefales godkendt af kommunen og er i øjeblikket i høring før endelig godkendelse i byrådet.

Ikke alene har dette gjort det meget uinteressant for folk at vælge, at flytte til Eco Village i Horslunde frem for andre steder, men det sender også et meget uheldigt signal til investorer i vores område, og efter sigende betyder det også, at Eco Village ikke vil være interesseret i en økologisk landsby ved Horslunde, hvis overbygningen på skolen fjernes.

Hvor er logikken og hvorfor vælge at forpurre et projekt der næsten vil fordoble Horslundes indbyggertal? Mange mystiske ting foregår, men dette her er da vist en kandidat til førstepladsen...

Gæst

#7

2016-08-20 17:22

Hvis vi lukker alt ned, sender vi jo de unge væk!

Gæst

#8

2016-08-20 20:06

Fordi, hvis overbygningen ikke havde været der, så havde inklusionen af min dreng med Aspergers aldrig fået en 9. Kl. eksamen, de kunne nemlig rumme ham

Gæst

#9

2016-08-20 20:08

Fordi overbygningen er vigtig for vores by og børn.

Gæst

#10

2016-08-21 08:36

Har selv undervist i overbygningen på Ravnsborgskolen tidligere.

Gæst

#11

2016-08-21 19:25

Fordi den er vigtig☺

Gæst

#12

2016-08-22 18:12

Fordi det er vigtigt at der også er skoler i de små landsbyer så de ikke skal bruge flere timer på transport oveni en lang skoledag. Alle elever trives ikke på store skoler de kan ikke klare de mange skift af voksne.

Gæst

#13

2016-08-23 16:16

Da jeg har en lille kusine som lige er startet på jeres skole og ikke alle børn har godt af alle de skoleskift.
Alien

#14 Stormark og byskolen!?!

2016-08-31 16:52

Hvis Ravnsborg skolen lukker vil der kun Stormark og Byskolen tilbage og hvad medbringer det? overfyldte klasselokaler og larm i timerne det vil blive svært hvis ikke helt umuligt at lære noget i timerne altså seriøst >:(