stopfattigdomsydelsernenu

Kontakt forfatteren af dette andragende

Dette debatemne er skabt automatisk af underskriftindsamlingen stopfattigdomsydelsernenu.


Gæst

#1

2016-07-08 17:05

Fordi jeg selv er enlig mor og står i samme situation og er træt af denne regering. De burde prøve og leve for så lidt.

Gæst

#2

2016-07-08 17:25

Vores underskrifter behøver vist ingen forklaring! Føj, for en væmmelig regering!

Gæst

#3

2016-07-08 17:56

selvfølgelig skal der skrives under
Vi taler fattigdom og fremtid for vores kære børn

Gæst

#4

2016-07-08 18:02

Fordi lovgivningen er urimelig

Gæst

#5

2016-07-08 18:08

Fordi jeg slet ikke kan forstå meningen med denne lov og at jeg frygter konsekvensen for, dem den rammer.

Gæst

#6

2016-07-08 18:13

Hvorfor skal syge mennesker være alle andres prygelknabe igen,vi skal betale deres skattelettelser,biler,forbedringer af bolig,de fatter åbenbart ikke at vi bliver mere syge af den heksejagt der foregår,er utroligt skuffet over der ikke er nogen styrte at hente nogetsteds .
Britta B.

#7

2016-07-08 18:53

Fordi det er det mest vanvittige, lave og ydmygende tiltag, denne regering til dato har fortaget over for mennesker på kontanthjælp. Uden at tilbyde løsninger eller hjælp til dem, som kommer i klemme - enten, fordi de slet ikke er i stand til at arbejde de timer, eller fordi det er komplet umuligt at finde et arbejde under de betingelser, regeringen foreskriver.

Hvor lavt kan man synke som regering? Der er åbenbart ingen nedre grænse!


Gæst

#8

2016-07-08 19:46

Det er en lov hvor man træder folk der i forvejen har en hård tilværelse

Gæst

#9

2016-07-08 21:09

I håbet om at vi samlet kan stoppe regerings ødelæggelser af folk der allerede lidt ned !!

Gæst

#10

2016-07-09 00:50

Jeg synes også politikerne er uansvarlige ved ikke at tage hensyn til de svageste grupper i samfundet. Der må jo stadigvæk være for mange der har for meget. Der er nødt til at komme et oprør, der kan standse lovgivning der forringer de svages indtægter
Susanne G

#11 Re:

2016-07-09 07:23

#10: -  

 De, som efter din mening, er også de mennesker, der betaler meget i skat, så der er penge til, at du kan overleve. Forventer du, at du skal have et liv, ligesom dem? Så let røven og kom ud at arbejde, istedetfor altid at give andre skylden. Dette indlæg, falder nok ikke i god jord, men jeg er selv enlig, har et arbejde og et barn. Man kan godt, hvis man gør noget selv.


Gæst

#12

2016-07-09 08:40

Det kan være svært at se konsekvenserne, når man selv får lønninger fra 800.000 kr. årligt og opefter som akademiker.

Jeg synes bestemt, at vi, altså os, der er født i DK, kommer først i rækken af arbejdsløse til arbejde.

Det er grimt, når politikere, der sidder som folkevalgte, ikke prioriterer folket, der vælger dem. Og der er ligesom ingen politiske partier, der prioritere folket, når de sidder i regering. Kun som opposition kommer man med valgfloskler.

Gæst

#13

2016-07-09 08:44

Har skrevet under på denne her og alle dem der kan fremskynde tidspunktet hvor vi for alvor altså alle os der er blevet mere fattige-røvrent på der groveste,ført bag lyset-flydt med den ene mere løgnaktive tale fra alle de dybt kriminelle fra de blåbande,mener tidspunktet er nu lige her og nu for nu må og skal nok være nok.DE SKAL FJERNES NU JA LIGE NU,OM VI SÅ SKAL BRUGE EN FORM FOR MAGTTRO DESVÆRRE DET ER DET ENESTE DEN ONDSKABSFULDE FLOK DER KALDER SIG SIG SELV"VORES REGERING KAN FORSTÅ OG SÅ MÅDET ALTSÅVÆRE SÅDAN.

Gæst

#14 Re:

2016-07-09 09:06

#12: -  

 Det er et direkte racistisk indlæg. Det er netop planen, at de fattige sparker videre nedad. Du opfylder dette til perfektion.


Gæst

#15 Re: Re:

2016-07-09 09:09

#11: Susanne G - Re:  

 Sikke noget populistisk vrøvl! Du er sikkert meget vel klar over, at der er tale om forringelse af en overlevelsesydelse. Det er fint og godt, at du har et arbejde og kæmper for at komme igennem livet. Det er dog ikke i orden, at du dømmer over alle de mennesker, der ikke kan finde et arbejde eller ikke er i stand til at holde på et arbejde af fx helbredsmæssige årsager og andre grunde. Også til dig: lad være med at sparke nedad!


Gæst

#16

2016-07-09 09:14

Jeg kender til de mennesker der er i klemme selv har jeg været heldig at have et godt helbred Jeg har arbejdet hårdt fra jeg var 14 år betalt min skat og nu takken en folkepension man ikke kan leve for derfor er jeg i økmomisk exil i asien
Ole Smed

#17 Re: Re: Re:

2016-07-09 09:19

#15: - Re: Re:  

 Ja hvis man er heldig at have et godt helbred som jeg og det er jeg taknemlig for men ikke alle er så heldige og derfor skal vi som gode kamarater via fællesskabet(Statskassen)give dem som ikke kan klare distancen en hjælpende hånd til en værdig tilværelse


Gæst

#18

2016-07-09 11:15

Bor pt i USA og ser hvad manglende offentlig hjaelp kan foere til... I Virginia, hvor jeg bor, ved hver 10. ikke hvor deres naeste maaltid kommer fra- og jeg kunne blive ved...

Gæst

#19

2016-07-09 11:28

Jeg syntes det er umennskeligt at politikerne kan sidde og bestemmer at mennesker skal leve for 5 - 6. 000 sølle kr om måneden. Når de selv sidder i folketinget og bestemmer deres egen fede løn, med pensioner. De ved jo ikke hvad det vil sige at mangle noget. Ufatteligt at de kan se sig selv i spejlet

Gæst

#20 Re:

2016-07-09 14:08

#1: -  

 Husk at bekræfte underskriften ved, at trykke på linket i din indbakke i din mailbox


Gæst

#21

2016-07-09 15:58

Fordi jeg selv er ramt forbandet hårdt og så galt at jeg ikke kunne betale min husleje og i 7 måneder nu har måttet leve på gaden og til stadighed har måttet finde mig i jobcentrets chikane med tvungne forløb uden vederlag og nægtes hjælp til bolig som er en af mine grundlovssikrede rettigheder i dagens danmark. Stærkt at man kan underskrive sig som en af de ramte. Bare horribelt at man afkræves gebyr for det idet man i forvejen er yderst hårdt ramt økonomisk.

Gæst

#22

2016-07-09 19:14

Det er meget forkert at så mange kommer til at leve under disse bestemmelser.


Gæst

#23

2016-07-09 22:20

Fordi denne regering er gået for vidt! Det er en klapjagt på Danmarks mest udsatte borgere, at blive ved med at skære ned og stramme regler. Det er skadeligt for hele vores samfund, hvis vi graver så dybe grøfter mellem rig og fattig - det skaber had og intolerence. Og forøvrigt; hvem vil producenterne sælge deres vare til, hvis der skabes en stor underklasse af fattige? Mindre handel kræver også færre hænder, hvilket medfører, at mellemklassen mister deres job, hvilket igen skaber mindre købekraft - det er en ond spiral, der kun går en vej; lige lukt i helvede! Så fat det dog...

Gæst

#24

2016-07-10 06:30

Fordi jeg har arbejdet som misbrugsbehandler og har set, hvad der er sket inden for området indtil nu og det her gør det bare endnu sværere for folk. For mig er der ingen logik i den her lovændring og jeg har læst, at regeringen forventer, at 650-700 kommer i arbejde grundet denne lovændring. SÅ mange rammes for sølle 650-700 i arbejde !?!?!?

Gæst

#25

2016-07-10 10:15

Fordi regering ikke tænker med hovedet eller bruger hjertet...