Støt op om Gjethuset

Kontakt forfatteren af dette andragende

Dette debatemne er skabt automatisk af underskriftindsamlingen Støt op om Gjethuset.


Gæst

#51

2016-06-13 13:00

Fordi det er vigtigt at bevare et funktionsdygtigt kulturhus.
Det kræver forskellige aktiviter, og nogle støjer.
Lad os få lidt mere liv i byen.

Gæst

#52 Re: Re:

2016-06-13 14:20

#11: - Re:  

 Så sandt så sandt

 


Gæst

#53

2016-06-13 14:50

Fordi uden Gjethuset vil Frederiksværk være en spøgelsesby og har simpelthen ikke råd til at være foruden, hverken økonomisk eller kulturelt

Gæst

#54

2016-06-13 15:28

Hvad glæde har man af et musik og kulturhus, hvis man ikke må spille musik?
- måske var det noget andet, hvis der blev spillet Hansi Hinterseer?

Gæst

#55

2016-06-13 15:46

Jeg synes vi har et dejligt koncerthus i Fr værk,og folk der bor lige op ad det,vidste godt hvad der lå der i forvejen,så kan de flytte ud på landet,men der klager de nok over at der lugter af lort,de skal nok finde på noget at genere andre med,i stedet for at få sig et liv.

Gæst

#56

2016-06-13 15:48

Gjethuset er et fyrtårn i Halsnæs kommune, og skal bruges som et sådan, jeg vil tro at hovedparten af beboerne bag huset var klar over, da de flyttede ind, at der blev spillet elektrisk forstærket musik visse dage. mvh. Knud

Gæst

#57

2016-06-13 15:52

Jeg synes selvfølgelig, det er fint, at borgernes kritik bliver taget alvorligt, men samtidig håber jeg, at de ansvarlige kan se det fuldstændig tåbelige og ødelæggende i dette forslag.
Kulturen blomstrer i den grad i Frederiksværk og vi er med Gjethuset kommet på landkortet, som ikke bare kommer turisterne, der oplever vores dejlige lille landsdel, til gode, men også alle os "fastliggere", som nyder godt af deres købevillighed, hvis man skal se rent forretningsmæssigt på det.
Og helt bortset fra det, vil det da være en væsentlige mere søvnig, småtrist og udviklingshæmmet by, vi vil opleve, skulle dette træde i kraft.
Så vær nu rar at tænke jer om!!


Gæst

#58

2016-06-13 16:22

Vi SKAL bevare Gjethuset med de nuværende arrangementer. Det er vigtigt for hele Frederiksværk. Vi er endelig blevet kendt udover vores bygrænse. Lad ikke få beborer ødelægge det!!!


Gæst

#59

2016-06-13 16:31

Fordi at Gjethuset er et fantastisk sted og ville ønske at der var flere der havde så gode arrangementer i nærheden. kommunen kan bare få fingeren ud af gaskanalen og bygge den multihal så kunne nogle af arrangementernedenstående blive afholdt der

Gæst

#60

2016-06-13 17:37

Underskriv vores gode gjerthuset så de ikke går ned

Gæst

#61

2016-06-13 17:42

Det gode gjerthuset må ikke lukke

Gæst

#62

2016-06-13 18:18

Det er SÅ vigtigt med et levende kulturliv i en lille by som Frederiksværk og Gjethuset er den perfekte ramme for koncerter og musicals.

Gæst

#63

2016-06-13 19:37

Fordi jeg syntes det er synd at de forskellige kategorier af musik ikke kan være repræsenteret i gjerhhset

Gæst

#64

2016-06-14 09:00

Fordi Gjethuset er MEGET vigtig for kulturlivet i Halsnæs. For alle aldre.
Jeg ser to ting som er vigtige ifht at finde flere tilflyttere som er "ressourcestærke" (kommunens målsætning) De vil have kultur og god infrastruktur!
PS jeg har boet i København i mange år. Jeg blev træt af støj. Skulle jeg bede de omkringliggende institutioner og at skrue ned? HVis man ikke som jeg valgte at flytte kan jeg anbefale mindfulness :-) Lyd er hvad vi selv gør det til

Gæst

#65

2016-06-14 09:05

Det er et godt aktiv for vores by.

Gæst

#66

2016-06-14 10:33

Fordi vi har et helt fantastisk kulturhus, er selv nabo, bor på Godthåbsvej, føler os heldige, med alt det liv og glæde sådan et hus bidrager til, skønt med alle de musikalske arrangementer, der er et fundament for driften af Gjethuset....Det bedste der er sket for byen...det er til stor gavn for byen, mon et par fribilletter kunne hjælpe på de utilfredse Andelsbeboer??..

Gæst

#67

2016-06-14 10:35

fordi gjethuset og deres koncerter osv er en vigtig ting i vores by, bor selv på torvet og bliver bestemt ikke generet af larm, det er hyggeligt når der sker noget

Gæst

#68

2016-06-14 10:50

Fat pennen og bevar Gjethusets aktiviteter

Gæst

#69

2016-06-14 12:34

Gjethuset er med sit høje og seriøse niveau er vigtigt spillested, som ikke kan undværes

Gæst

#70

2016-06-14 13:07

Fordi vi har et velfungerende kulturhus i Fr.værk, med mange forskellige tilbud der i blandt udendørs koncerter, og der er INTET jeg vil undvære, og de få udendørs koncerter der er hver sommer kan ALLE leve med

Gæst

#71

2016-06-14 13:47

Gjethuset er et fedt sted og de har nogle rigtig gode arrangenenter og koncerter.
Dette skal der ikke laves om på.

Gæst

#72

2016-06-14 15:57

Problemet er et kommunalt politisk. I tidernes morgen har man i byrådet besluttet at der skulle være boliger extremt tæt på Gjethuset boliger omtalt som pensionist boliger .
samtidig med glæden over akustikken ved klassiske koncerter

Gæst

#73

2016-06-14 16:06

Fordi Gjethuset er med til at holde liv i Frederiksværk.
Krudtuglen er blevet sluset væk og hvad bliver det næste?
Påskeballet er væk, fordi man ikke formår at finde et andet orkester, som er folkeligt nok.
Frederiksværks natteliv var engang fantastisk, men igennem årene er det stort set blevet usynligt.
Med Gjethuset og dets arrangementer, er der en chance for liv i byen, og det kan trække nogle koncertgængere udefra andre byer, som ligger nogle kroner i kassen.
Hvis der ikke er liv i Gjethuset, ender det jo bare med at lukke, og komme til at ligne det gamle Frederiksværk Stadion!!
Sørgeligt.

Gæst

#74

2016-06-14 17:33

Har familie der bor tæt på Gjethuset og de gange der er koncert nydes musikken i haven ( gratis koncert)

Gæst

#75

2016-06-14 19:38

Det vil da være synd og skam for hele frederiksværk / halsnæs, såfremt gjethuset fremover bliver begrænset i koncerter. Gjethuset har efterhånden lagt der en del år, det kan vel ikke komme bag på beboerne i gjethusparken, hverken nye eller gamle beboere, at der kan komme støj derfra. Gjethuset er og bliver nok det største trækplaster næstefter stranden, som folk langvejs kommer for at besøge.