AFSKAF-Integrationsloven-NU

Kontakt forfatteren af dette andragende

Dette debatemne er skabt automatisk af underskriftindsamlingen AFSKAF-Integrationsloven-NU.


Gæst

#101

2016-07-14 05:39

Fordi vores regering er nyfacister "arbeit macht frei" og folk er blinde for det der foregår. Forhåbentlig kan en dom få folk til at vågne lidt op og se at det ikke er fornuftigt at behandle folk på denne måde.

Gæst

#102

2016-07-14 08:39

Frdi denne lov er endnu en lov i rækken af love, som har til hensigt at stramme overfor ganske almindeligemennesker. En reformiver har strøget over æandet de seneste 4-5år.Alle med stramninger. Stramnonger overfor syge,handicappede, indvandrere, flygtninge m.fl. og altså nu overfor demennesker, som følger både EU-reglerne og de selvsamme regeringers ønsker om, at folk tog arbejde i udlandet under krisen og studerede ved udenlandske uddannelsesinstitutioner.

Demokratiet har haft meget svære kår i hele dette kompleks af lovreformer. Nu senest med indførelsen af en skærpet offentlighedslov.

Det hele har jo ikke med denne sag at gøre, men skal alligevel anskues i en bredere sammenhæng ... også.

Gæst

#103

2016-07-14 17:14

Fordi regeringen er gået over stregen! De bør også afskaffe job aktiveringen, ds flere firmaer bruger dette som gratis arbejdskraft og derfor ikke behøver ansætte nogen - de kan jo få arbejdskraften gratis!

Gæst

#104

2016-07-14 22:52

For, at I andre får øjnene op og ser, at det er tid til "Politisk Fornyelse" underskrifter er ikke nok der er masser af svage dansker, som også trænger til hjælp

Gæst

#105

2016-07-15 04:35

En veninde gjorde mig opmærksom på underskriftindsamlingen.
Jeg havde fortalt hende om en ven af min søn,der er i knibe pga.
integrationsloven.
Jeg er glad for,at man kan give sin stemme og sige NEJ.

Gæst

#106

2016-07-15 04:37

Fordi DK bevæger sig væk fra de humane værdier, og regeringens retning på området ødelægger DK`s omdømme og respekt udadtil.

Gæst

#107 Re:

2016-07-15 16:38

#100: futte1500 -  

ADMIN:

Hej Futte,

For at folk kan dele artiklen, må de have et link? På forhånd tak.


Gæst

#108 Re: Re:

2016-07-17 11:39

#107: - Re:  

 Hej  set på dr.dk :)


Gæst

#109 Re:

2016-07-17 11:42

#91: -  

 Så rigtig skrevet.......


Gæst

#110

2016-07-17 15:25

Fordi det er forkert at regeringen rammer de uheldig folk der allerede kæmper, de er berettige til at få ordenlig hjælp!

Gæst

#111

2016-07-24 11:48

Mennesker i nød skal hjælpes ikke straffes.. Gælder kun, når man har medmenneskelighed, som værdi.

Gæst

#112

2016-07-27 15:34

fordi der ganske enkelt ikke er nok billige boliger til folk på så lav en ydelse og man kan ikke byde teenagebørn at bo med deres forældre i en to værelses. husleje koster og det gør forsikringer osv. og groteskt at man knap kan læse i et rejsekatalog uden at komme på integrationsydelse. og skal soldater der har været udsent så også på integrationsydelse... syg ide at lave sådan en ydelse.
futte1500

#113 hej Alle fat lige der her notat fra beskæftigelse ministeriet

2016-08-09 07:56

Vandrende arbejdstageres rettigheder under Be- J.nr. 2013-8816
skæftigelsesministeriets ressort
Beskæftigelsesministeriet har som opfølgning på møde i Folketingets Europaudvalg
den 22. november 2013 udarbejdet et notat vedrørende vandrende arbejdstageres
rettigheder i forhold til ydelser, der hører under Beskæftigelsesministeriets ressort.

Notatet indeholder en gennemgang af regler, omfang og omkostninger for
vandrende arbejdstagere i Danmark i perioden 2008-2012, og hvor muligt for 2013.
I det følgende redegøres i afsnit 1 for det relevante EU-regelsæt for vandrende arbejdstagere
og EU/EØS-borgeres adgang til ydelser. Herefter gennemgås i afsnit 2
regelgrundlaget for de enkelte ydelser sammen med opgørelser over antallet af
modtagere og omkostninger herved for de enkelte ydelser under Beskæftigelsesministeriets
ressort. Det bemærkes, at EU/EØS-borgere har samme rettigheder og
pligter, som andre ydelsesmodtagere i forhold til at stå til rådighed og til deltagelse
i aktivering.
1. Grundlæggende EU-regler
Danmark har med sit medlemskab af EU tilsluttet sig tre grundlæggende retsakter,
der har betydning for vandrende arbejdstageres ret til ydelser:
 Forordningen om arbejdskraftens frie bevægelighed i EU (forordning
492/11), der bl.a. fastslår, at vandrende EU/EØS-arbejdstagere har ret til
samme sociale fordele som danske arbejdstagere, jf. afsnit 1.1.
 Forordningen om koordination af EU-landenes sociale sikringsordninger
(forordning 883/04), der har betydning for muligheden for at eksportere
ydelser og muligheden for at medregne beskæftigelsesperioder mv. fra andre
EU-lande, jf. afsnit 1.2.
 Opholdsdirektivet, som ligger under Justitsministeriets ressort, fastlægger
betingelserne for, hvornår EU-borgere kan færdes og opholde sig lovligt i
andre medlemslande.
Opholdsdirektivet har indirekte betydning for, hvor længe personer kan have ret til
kontanthjælp, da opholdsdirektivet indeholder bestemmelser om bevarelse af arbejdstagerstatus
og dermed ret til de fordele, der følger af arbejdstagerstatus, jf. nedenfor.
Bortset fra dette aspekt af opholdsdirektivet, berøres direktivet ikke i dette
notat.
2
De samme regler og principper, som regulerer disse forhold, gælder også for EØSlandene
(Island, Lichtenstein, Norge) og for borgere fra Schweiz.
1.1. Arbejdskraftens frie bevægelighed
Arbejdskraftens frie bevægelighed (forordning 492/11) giver vandrende EU/EØSarbejdstagere
ret til samme sociale og skattemæssige fordele som indenlandske
(fastboende) arbejdstagere.
Heraf følger bl.a. adgang til sociale ydelser. Baggrunden for dette er primært et ønske
om at sikre borgere i EU/EØS-landene reelle muligheder i forhold til at bevæge
sig mellem landene uden at risikere at miste ret til sociale fordele, herunder sociale
ydelser.
Arbejdstagerstatus afhænger af en konkret vurdering. Det er afgørende, om der er
tale om udøvelse af faktisk og reel beskæftigelse. Ved vurderingen af, om der er tale
om faktisk og reel beskæftigelse, lægges der vægt på, at den pågældende præsterer
ydelser mod vederlag for en anden og efter dennes anvisninger. Det anses normalt
som en betingelse, at der har været tale om beskæftigelse i minimum 10-12
timer ugentligt. I sidste ende er det dog op til en konkret vurdering.
1.2. Koordination af sociale sikringsydelser
Forordning om koordination af sociale sikringsydelser (forordning 883/04) koordinerer
EU-landenes regler om social sikring for personer, der udnytter retten til fri
bevægelighed. Der er ikke tale om en harmonisering af reglerne. Der er ikke krav i
EU-retten om, at de enkelte ydelser skal indrettes eller finansieres på en bestemt
måde.
Det er til gengæld et grundlæggende krav, at man som borger i EU/EØS ikke må
miste ret til ydelser ved at bevæge sig mellem EU/EØS-landene, og krav om ligebehandling.

En kontantydelse kan i EU-rettens forstand have karakter af en social fordel eller
det mere snævre begreb en social sikringsydelse. Alle ydelserne er sociale fordele,
men kun sociale sikringsydelser er omfattet af de detaljerede koordineringsregler i
forordning 883/04.
1.2.1. Sociale fordele
Kontanthjælp er en social fordel. Efter EU-Domstolens praksis skal en social fordel
fortolkes bredt, og det omfatter udover kontanthjælp fx SU og ret til pasning af
børn. Sociale fordele har alle vandrende arbejdstagere (og selvstændige) og deres
familiemedlemmer ret til.
Spørgsmål om krav om bopæl, mulighed for eksport m.v., afgøres efter EU-rettens
almindelige principper (som sagligt formål og proportionalitet).
Retten til en social fordel opstår, når der er indtrådt arbejdstagerstatus, jf. afsnit 1.1

futte1500

#114

2016-09-08 11:04

Kære Alle

VIl lige dele en rigtig god nyhed med jer, selv om jeg har boet  Sverige fra 2004 og til 2010, men har pendlet til København hver dag, og så mistete min A-kasse 1 August, er jeg belevet bevilget alm kontanthjælp :)     jeg kan ikke sige hvor lettet jeg er ......

MVH Futte

 


Gæst

#115

2016-09-13 05:41

Den er urimelig overfor gode danske borgere, der er kommet i klemme

Gæst

#116 Re:

2016-09-25 20:21

#114: futte1500 -  

TILLYKKE, TILLYKKE, TILLYKKE, Futte! Sikke dejlige nyheder :)

Håber stadig, du og alle I andre, vil støtte de ramtes kamp ved at deltage i demonstrationen d. 4. oktober 2016

OG downloade min single, der går till søgsmålet!

MVH. Charlotte


Gæst

#117

2016-09-27 13:32

Fordi jeg er enig. Kortere kan det vist ikke siges