Bevarelse af IFK98 i det centrale København

Kontakt forfatteren af dette andragende

Dette debatemne er skabt automatisk af underskriftindsamlingen Bevarelse af IFK98 i det centrale København.


Gæst

#1

2016-04-17 20:55

Jeg har som pårørende set, hvad dette sted har gjort for min søn og for alle de andre, der igennem årene er kommet i kæmperne. Jeg synes det er så forfærdeligt at man vil ødelægge resultatet af mange års utrættelige og meget ofte frivillige arbejde, der er lagt her. Som pårørende er det også et sted, der er dejligt at komme. Jeg ønsker inderligt, at Kæmperne må få lov at blive. De har kæmpet hårdt for stedet

Gæst

#2

2016-04-17 22:33

Hej - håber mine holdninger kan bruges i høringsprocessen:

Det er helt sikkert, at der er velfærd og økonomi i at bevare IFK98´s velfungerende tilbud. Jeg er ikke inde i baggrunden, men udefra set virker det moralsk og politisk skuffende, at der synes så lidt lydhørhed fra kommunens side overfor at fastholde det der nu engang virker, som IFK98 bestemt gør. Det kan godt være, at det giver mening i en kortsigtet budgetteringslogik, men mine egne erfaringer som bruger i psykiatrien er, at det især er de private tilbud, der rykker for personer med psykiske lidelser. Her er fokus ikke på snævre psykologiske behandlingsmetoder, psykofarmaka og institutionslogik, men det almindelige arbejde med sport, socialt samvær og ligeværdighed.

Synes kommunen skulle komme ind i kampen og det 21. århundrede, og få øjnene op for hvor meget foreningen bidrager med potentiale for mere.

I økonomisk perspektiv er det helt sikkert, at IFK98 aflaster en masser andre tilbud, også kommunale. På en masse personlige plan er det et sted, hvor folk vokser, mødes på kryds og tværs og deler erfaringer og bakker hinanden op og har mulighed for at opbygge selvstændighed og føle sig inkluderet i samfundet. Så fint kan det formuleres - men det er almindelig sund fornuft! ;)


Gæst

#3

2016-04-18 04:51

Jeg ved hvor vigtigt det er for udsatte borgere at der er tilbud som dette

Gæst

#4

2016-04-18 06:22

Som Formand for IF Limone ved jeg hvad det betyder for Psykisk sårbare at træne under ordnet forhold og det ved jeg kæmperne har stået for om nogen og derfor er der på ingen måde nogen grund til at ændre på deres koncept da det kun vi skabe fornyet frygt for nogle til at møde op i nye rammer

Gæst

#5

2016-04-18 07:53

Fordi det er et vigtigt arbejde dette sted udfører.

Gæst

#6

2016-04-18 10:56

Da jeg har kendskab til en der har haft god gavn af huset.

Gæst

#7

2016-04-18 19:23

IFK98 er en skøn forening, som forener fokus på bevægelse, sport og idræt med et rummeligt og dejligt socialt fællesskab. Den har stor betydning for mange menneskers livskvalitet, sundhed og samvær med andre.

Gæst

#8

2016-04-19 18:14

Fordi jeg ikke vil have at ifk98's klub og sekretariats lokaler flytter fra Hørsholsmsgade

Gæst

#9

2016-04-20 10:55

Fordi jeg selv har meget glæde af de hold IFK98 kan tilbyde

Gæst

#10

2016-04-21 12:40

Fordi det er det forkerte sted at sparer. Ved der er mange der har glæde af tilbudet.

Gæst

#11

2016-04-23 13:02

Jeg mener ikke der er basis for at de nuværende tilbud kan beskæres. De lokale tilbud er en forsætningen for sindslidende borgeres trivsel.

Gæst

#12

2016-04-23 15:09

Det var Mia som sagde at jeg skulle.

Gæst

#13

2016-04-24 19:49

Fordi jeg mener Københavns Kommune har forsømt at inddrage brugerne i omlægningen. Og igen har nogle økonomer siddet og regnet på nogle ting, uden at se på de praktiske konsekvenser. Man kan ikke bare flytte velfungerende centrale steder, der basere sig på korte transportafstande til fjernere liggende områder og tror, at de vil blive opretholdt. Men det kan selvfølgelig bunde i et ønske om at få dem nedlagt.

Gæst

#14

2016-04-24 21:34

Hellere motion end medicin.

Gæst

#15

2016-04-26 16:59

KÆMPERNE er en gave! Kæmperne kan mere end mange andre behandlingstilbud. At få hjælp, støtte, smil, varme og omsorg til at mærke sin krop. Giver ALT - og tit mere end det alle samtalerne kan. Det er KATASTROFALT hvis Kæmperne ikke kan fortsætte eller må drosle ned. Og så bliver det DYRT. Kbh sparer penge - lige nu. Men !!! Den besparelse kommer til at koste KASSEN på sigt. Så helt straight: La' nu vær' med at være idioter.... Bevar Kæmperne.