stem for frie hunde i Bernstorffsparken

Kontakt forfatteren af dette andragende

Dette debatemne er skabt automatisk af underskriftindsamlingen stem for frie hunde i Bernstorffsparken.


Gæst

#176

2016-05-17 19:36

Vi er kommet to gange i parken om dagen med vores hund i over fem år. Dvs over 3000 gange. Og vi har ALDRIG oplevet nogen problemer med hunde i forhold til andre mennesker eller andre fritløbende hunde. Der hersker en unik retfærdighedssans og håndhævelse af et fælles område for alle i Bernstorffsparken. En kultur og en fælles ansvarsfølelse er fremavlet gennem mange års brug som fællesareal for hundeejere, motionister, familier mm. Det kan simpelthen ikke være rigtigt, at hensynet til en privat virksomheds fejlinvestering skal veje tungere end alle de tusinder af brugere, der kommer i parken hver eneste uge med og uden hunde. Bernstorffsparken er en unik hundepark. Sæt pris på det. Frem for at ødelægge det med så vag og unuanceret en argumentation.

Gæst

#177

2016-05-18 06:10

Fordi de foreslåede begrænsninger er af kommerciel art og ikke af hensyn til Parkens brugere.Der er rigelig med indhegnede steder hvor børnehaver, skoler og andre der ønsker af være hvor der ikke er løse hunde kan nyde parken.

Gæst

#178

2016-05-18 06:28

Fordi jeg gennem snart 40 år har besøgt parken med mine - meget velopdragne - hunde, og det ønsker jeg fortsat at kunne.

Gæst

#179

2016-05-18 12:28

Jeg har familie, som bor nær Berstoffsparken, og når vi er på besøg er vi altid, flere gange i parken, for at gå tur med vores hund. Vi og hunden elsker at komme der, vi møder altid nogle andre hunde, som vores kan lege med, og der er meget at snuse til. Desuden nyder vi at gå i park og skov. Det er så dejligt at have et sted, hvor både vi og hunden er velkommen

Gæst

#180

2016-05-19 04:52

Som tidligere daglig bruger af Bernstorffparken og hundeejer /-elsker smerter det at høre om disse tiltag, der vil ødelægge den eneste sikre indhegnede store hundepark nær København for fremtidens hunde og deres ejere. Dengang som nu er det mit indtryk at hovedparten af hundeejere udviser den fornødne respekt og hensyntagen til Parkens andre besøgende.

Gæst

#181

2016-05-19 08:00

Fordi Bernstorffparken er ét af de få steder i hovedstadsområdet med massere af plads til at lufte to artige og lydige border collier.

Gæst

#182

2016-05-19 09:41

Fordi der skal være plads til de fantastiske hunde og deres søde ejere. Selvfølgelig skal der samles op efter hundene, men så må der komme flere skraldeposer og skraldespande. Så hjælper det ihvertfald det problem. Men det ville være så ærgerligt hvis hundene ikke længere måtte få adgang til parken.

Gæst

#183

2016-05-19 10:10

Jeg har underskrevet fordi jeg i knap 40 år med enkelte års undtagelse jævnligt har luftet mine hunde i Bernstorffparken og jeg kan simpelthen ikke genkende de problemer der er fremsat som de løse hunde skulle være skyld i.

Hundeejere kommer der jo dagligt hele året rundt i al slags vejr, hvorimod mange af de nævnte aktiviteter kun foregår sporadisk i sommerperioden. Vores hunde har vel også ret til at kunne løbe frit og hilse på/lege med andre hunde så de bliver nemme og sociale hunde og ikke aggresive.
I

Gæst

#184

2016-05-19 12:59

Jeg synes at det er synd for hundene. Hvis der ikke er en god park, så ender det bare med at ejerne ikke vil ud at gå med den, og så sidder de bare derhjemme

Gæst

#185

2016-05-19 13:27

Det er vigtigt med hunde-venlige-parker/områder nær beboelse. Tænk hvor mange ejere der benytter disse hver dag. Er glade for muligheden og passer på faciliteten!

Gæst

#186

2016-05-19 14:01

For hunde har brug for at kunne løbe frit omkring ;-)


Gæst

#187

2016-05-19 15:26

Der er så få steder at hunde kan være fri

Gæst

#188

2016-05-19 15:39

For hundenes skyld

Gæst

#189

2016-05-19 16:09

For hundenes skyld

Gæst

#190

2016-05-19 17:47

Hundene skal også have et fristed, vi lever snart allesammen i et fængsel, overvåget af myndiheder så slap lige lidt af og giv os noget frihed for vores hunde

Gæst

#191

2016-05-19 18:23

Der så få steder i Danmark, at glade hundeejere kan mødes med deres glade og vel stimulerede hunde. Bernstorffsparken er et af de få steder, der er tilbage.
Hver dag mødes hundredevis af hundeejere og lader deres hunde lege med hinanden. Denne tradition er mere end 70 år gammel, og denne tradition skal fortsætte.
Der findes ingen legal begrundelse for at forbyde løse hunde i parken.

Gæst

#192

2016-05-19 19:24

Vi går meget ofte tur med vores hund i Bernstoffparken. Det er et af de få steder, der er tilbage, hvor vi hundeejere kan mødes. Hvorfor skal det eneste helt frie sted fjernes. Det findes der ingen saglig begrundelse for.
Parken bliver hver dag besøgt af rigtig mange hundeejere, der går tur med deres glade hunde, og får en god snak med andre hundeejere.
Det skal bevares

Gæst

#193

2016-05-20 04:17

Jeg skrev under da jeg syntes der snart ikke er plads til vores højt elsket ven hunden .De skal da også have lov til og nyde livet og ikke altid være i en snor ,stor dyre elsker hilse L.A

Gæst

#194

2016-05-20 18:36

Bernstorffsparken er til hundene. Der er rigelig parker hvor hundene skal være i snor, så lad os beholdet den en park hvor vores hunde må løber frit. Tak.

Gæst

#195

2016-05-23 14:22

Fordi jeg en ivrig bruger af parken sammen med mine to hunde og at tilgangen med at begrænse adgang for hunde virker helt arbitrær og uden propertion ift påståede problemer

Gæst

#196

2016-05-23 14:59

Ejer en hund og nyder at den kan leje med andre store som små

Gæst

#197

2016-05-23 15:30

Fordi jeg selv lufter min hund i parken og er meget glad for at komme der.

Gæst

#198

2016-05-23 15:30

Jeg bor i Vanløse men kører jævnligt til Bernstoffparken for at lufte hund, ofte i selskab med andre. Det er en fantastisk park til formålet.

Gæst

#199

2016-05-24 09:57

Fordi Bernstorffsparken i sit udspring er en borgernes og hundenes park. Det er en utilstedelig politik at en privatejet koncern, der ligesåvel kunne have sit sæde på Kalvebod Brygge skal have indsigelsesret mod borgeres færden på friarealer - alt i alt ligner det den problematik Danmark i øvrigt har nemlig at frihed er blevet en handelsvare, og det burde kulturstyrelsen vide alt om og være med til at modvirke.

Gæst

#200

2016-05-25 05:15

Jeg er kommet i parken i 33 år - med og uden hund- og har aldrig oplevet et problem eller for den sags skyld aldrig trådt i en hundelort. Så lad denne park være hundepark, som hr Bernstorff ønskede det og som er til stor glæde for så mange hundeejere både inde- og ude fra kommunen og som bliver brugt 365 dage om året af så mange hundeejere. Der har været områder spærret af for hunden snart mange år, hvor folk servile ønskede at være sammen med hunde kunne være - og tænk en gang, jeg har ALDRIG set et menneske der. Så stop den chikane, Slots og Ejendomsstyrelsen, og lad de folk, som bruger parken hver dag være i fred og de få, som ville komme et par gange om året og ikke ønske hunde, gå til de allerede designerede områder