stem for frie hunde i Bernstorffsparken

Kontakt forfatteren af dette andragende

Dette debatemne er skabt automatisk af underskriftindsamlingen stem for frie hunde i Bernstorffsparken.


Gæst

#126

2016-05-11 06:26

Fordi Bernstoffsparken altid har været et fristed for hunde og mennesker og nu må SLKS stoppe deres magtliderlighed

Gæst

#127

2016-05-11 06:58

Den giver mening

Gæst

#128

2016-05-11 11:16

Siden jeg var lille er jeg kommet i Bernstorffparken, og en ting har altid været kendetegnende for stedet: At der er pisse hyggeligt, gode muligheder for samvær med venner og familie, og fyldt med løse hunde. Dette har været en af parkens primære kendetegn siden i hvert fald starten af 90'erne - og jeg tvivler på, at det ikke også gjorde sig gældende inden da. Det har altid fungeret, og det vil altid fungere. Der er ingen grund til, at parken skal stækkes på den måde netop nu, og det vil være skadeligt for parkens liv.

Gæst

#129

2016-05-11 11:51

Fordi jeg meget gerne vil fortsætte mine daglige gåture med mine søde hunde i smukke omgivelser uden at skulle forurene med at køre langt væk

Gæst

#130

2016-05-11 13:08

BERNSTORFFSPARKEN har altid været åben for hundeluftning - hunde i fri leg og uden snor, hvis man ønsker det.
Sådan skal det fortsat være !

Gæst

#131

2016-05-11 14:19

Jeg har skrevet under, fordi jeg meget tit benytter Bernstorfsparken, når jeg går tur med min meget velopdragne fritstående Labrador. Jeg møder ikke alle de uopdragne og aggressive hunde! Der er dog fornuft i at kræve hund i snor omkring Dronning Louises tehus samt i frugt- og skolehaverne og undgå fårefolden. Kirsten Olrik

Gæst

#132

2016-05-11 15:28

Bernstorrfparken har i hvert fald i de 38 år jeg har boet i Gentofte været en park, hvor hunde havde mulighed for at gå løs. De må vel nærmest kunne vinde hævd på den rettighed?
Jeg har bemærket at de områder der jo rent faktisk er indhegnet og dermed hundefri, stort set også er mennesketomme - og det er vel ikke ideen med en park. Bevar de allerede indhegnede områder, indhegn skolehaven og indhegn områder ved slottet ved de særlige begivenheder, der kan kræve dette, og så lad parken iøvrigt være tilgængelig for mennesker og løse hunde

Gæst

#133

2016-05-11 16:25

Jeg er kommet 13 år i Bernstorffsparken med min hund, og det har været fantastisk både for mig og min hund.

Gæst

#134

2016-05-11 20:59

Fordi jeg aldrig har været generet af hunde i de 38 år, hvor jeg har været nabo til parken og færdedes i parken

Gæst

#135

2016-05-11 21:55

Vi har ikke selv mulighed for at have hund, da vi har rigeligt i børn og arbejde. Men vi og børnene elsker at komme i Bernstorffparken og snakke og lege med de mange skønne hunde. Det er takket være Bernstorffparken, at vores børn idag har et godt og sundt forhold til hunde.

Gæst

#136

2016-05-11 23:48

Jeg er født og opvokset i kommunen,og bor her fortsat.Det er en stor glæde for både hund og ejer, at komme i Bernstorffsparken,Vi benytter den meget ofte.Det er for det meste hundeejere, som benytter parken.Man har vikke set ret mange"i de aflukkede områder" efter at de blev etableret.Så det er storm i et glas vand, med de tiltag. man vil føre igennem.Hold dog den park åben for dyr og mennesker.
Venligst. Birgit Vig Rasmussen

Gæst

#137

2016-05-12 05:12

Fordi der er så få steder, man kan gå med sin hund løs.

Gæst

#138

2016-05-12 07:34

Kommer dagligt i parken. Jeg oplever at Parken er blevet til en projektpark for de ansatte fremfor at have fokus på brugerne - alle brugerne. Der bruges timer på at gå nusse med forskellige områder og kønne projekter, men der bliver ikke gruset om vinteren og det er småt med bænke til at sidde på. Da jeg startede med at bruge parken for mange år siden var der masser af uberørte områder. Idag er parken næsten helt friseret.
Det nye oplæg er endnu et eksempel på hvordan de ansatte kan bruge masser af tid på at lave projekter, som er til gavn for sig selv - fremfor dem der bruger parken.

Gæst

#139

2016-05-12 08:28

Jeg er enig i det opslåede indlæg. Der har altid været glade, løse hunde med deres dyrevenlige ejere i Bernstorffsparken, det skal der fortsat være.

Gæst

#140

2016-05-12 08:40

Intolerancen kender snart ingen grænser her i Danmark. Det handler i bund og grund om, at vi alle skal tage hensyn til hinanden og kunne trives side om side. Jeg forstår slet ikke, hvorfor løse hunde skulle være et problem? Der er så uendeligt få steder, hvor man kan slippe hunden løs, og Bernstorffsparken er jo netop kendt for at være ét af disse få steder - og med stor succes. Der findes ufatteligt mange andre muligheder for de mennesker, som ikke synes om at passere en løsgående hund. Når vi nu ved, hvor mange hundeejere, der dagligt/ugentligt/månedligt besøger parken og har stor glæde af det, så virker det meget snæversynet at indskrænke eller helt fratage dem den glæde. Mennesker og dyr er ikke hinandens modsætninger, dyr er og bør være en naturlig del af menneskers liv. Men naturligvis skal hundeejerne udvise ansvarlighed og have styr på deres hund - det ligger i sagens natur.

Gæst

#141

2016-05-12 09:24

Fordi Parken var doneret til hundeejerer langt tilbage i tiden.
Og sådan bør det blive ved at bærevæske

Gæst

#142

2016-05-12 12:40

fordi det er livsvigtig at bevare de få steder hvor hunde kan være hunde og gå frit rundt med deres ejer og nyde naturen i fred og idyl !!!

Gæst

#143

2016-05-12 13:36

Hundene kom før Harald Nyborg, så man har vist hvad de gik ind til

Gæst

#144

2016-05-12 13:58

Jeg synes at Berstorffsparken er et fantastisk sted, hvor min kone og jeg og vores hund nyder den frihed for hunde, der ellers er meget beskåret andre steder. Typisk er hundeskove jo også overbefolkede med mountainbike ryttere.

Gæst

#145 Re:

2016-05-12 14:20

#126: -  

 Sarah levysohn


Gæst

#146

2016-05-12 20:18

Fordi det er en fantastisk park for både mennesker og dyr som frit kan løbe rundt

Gæst

#147

2016-05-12 20:30

Fordi jeg fra min tidligste barn/ ungdom ( krigens tid) mindes glade løse hunde i parken, der er nok af skov og sø til dem i snor

Gæst

#148

2016-05-13 06:35

Jeg og min familie og mine hunde har haft stor glæde af
parken. Mine hunde blev grebet af begejstring, når vi var i nærheden af parken. Jeg har haft børn, hunde og madkurv med dertil,og vi har haft gode dage der. Vi blev aldrig generet af de andre hunde. Hundene finder en modus vivendi der, når de alle er frie og på lige fod.

Gæst

#149

2016-05-13 06:44

Bruger parken hver dag med vores hunde og børn

Gæst

#150

2016-05-13 06:48

Er der hver dag efter skole sammen men mine hunde