NEJ til ALLE besparelser på Børn & Unge området i Silkeborg kommune


Gæst

#26

2016-04-21 09:27

Et godt og vigtigt initiativ. Intet sker, hvis ikke der reageres på de vedvarende nedskæringer, der sker på området og som går ud over fremtidens børn i Danmark.

Gæst

#27

2016-04-27 08:57

Vi kan simpelthen ikke være bekendt at spare mere på børneområdet. Børn er vores fremtid og institutionerne spiller en vigtig rolle i samarbejde med forældrene, når det handler om at børnene skal udvikle sig til at være sunde og harmoniske små mennesker. Mange børn tilbringer rigtig mange timer i børnehave og vuggestue og det er helt skævt som det er ved at udvikle sig til at være opbevaring fremfor leg, læring, udvikling og tryghed. Og stakkels pædagoger der må gå på kompromis med hvad de ved er det bedste for børnene, fordi de simpelthen ikke har bemanding til at udføre deres job. Der er en naturlig grænse for hvad de kan nå, og det går udover det vigtigste vi har - børnene!

Gæst

#28

2016-04-29 17:25

Vores børn har bare ikke fortjent at være opbevaringsobjekter, de skal have noget ud af deres tid i institutionen og det skal give mening for os som forældre at aflevere dem der. Det har for store konsekvenser at spare på omsorgen til vores børn. De er fremtidens voksne!

Gæst

#29

2016-04-29 17:41

Der er skåret mere end rigeligt i de sidste 10 år

Gæst

#30

2016-04-30 07:31

Jeg et født og opvokset i Silkeborg. Jeg flyttede fra byen for lidt over 3 år siden, men overvejer kraftigt at vende tilbage, når mit studie er færdig om knap et år.
Da jeg har børn er daginstitutionsområdet noget, der er vigtigt for mig at se på ift. en eventuel flytning tilbage til Silkeborg Kommune.

Gæst

#31

2016-04-30 16:06

Fordi det påvirker vores børn,s fremtid.
Og det kan vi ikke være bekendt.
Så må man lader med at sende penge ud af landet, så vores egene børn kan få en bedre fremtid!!!!

Anonymous

#32

2016-05-02 03:53

Fordi mine børn går i denne vugge/børnehave

Gæst

#33

2016-05-03 05:09

Der er gennem årene blevet skåret alt for meget ned på børne unge områden at det er umuligt at varetage alle de nødvendige pædagogiske opgaver og børnene er blevet nedprioteret alt for lang tid, de er vores fremtid og skulle gerne blive vores guld. Hvis der ikke bremses op og lægges kræfter i vores børn og unge vil der kynisk set tabes mange i det lange løb som bringer regnskabet i - frem for + og det kan de så give videre til deres børn osv..osv.. Hvad gør vi når børn og ældre er i overtal og der er færre til at betale kagen? Hvad gør vi når mindretallet af befolkningen som burde være i arbejde er kommet på et forkert spor fra starten i vuggestue, børnehave, skole mm.. Så de ikke kommer i arbejde og dermed ikke bliver en indbringende faktor for staten men omvendt?

Gæst

#34

2016-05-12 08:16

Børn har brug for en god start i livet uden for hjemmet og de har brug for hjælp samt trykhed. Det får de ikke under disse vilkår. Hvis vi forældre, skal være i stand til at være på arbejdsmarket, er den vigtigst faktor at vi kan aflever vores børn institution med en god mavefornemmelse. Vi har også brug for de dygtige pædagoger kan gøre deres arbejde, med god samvittighed og ikke går ned med stress. Det er vores fremtid der står på spild og jo mere i spare på dette område, jo ringer bliver børns udvikling, indlæring og opførelse. Ja forældre har det største ansvar for opdragelse og læring, med det er ikke nemt at nå, når man kun har weekender og ferier.
Men alternativet kan blive at men selv må stoppe på arbejdsmarket, få så at kan give sine børn det de har brug for. Mon kommunen har råd til det???

Gæst

#35

2016-05-25 07:29

Fordi der ikke skal spares mere på børneområdet! Der er allerede blevet sparet alt for meget. Så må man lade være med at bygge en P-kælder på torvet, når der skal spares på andre områder. Det skal ikke gå ud over vores børn!

Gæst

#36

2016-05-25 10:35

Der behøver ingen kommentarer på denne underskrift - det er kort og godt skræmmende med de besparelser!!!