Nej til spildevandsanlæg på Tuse Næs

Kontakt forfatteren af dette andragende

Dette debatemne er skabt automatisk af underskriftindsamlingen Nej til spildevandsanlæg på Tuse Næs.


Gæst

#1

2016-02-27 14:36

Vi må for enhver pris undgå Spildevandsværket på Tuse Næs

Gæst

#2

2016-02-27 14:36

Det vil være totalt ædelæggende for Tuse Næs - Byg det anlæg i Industrikvarteret i Holbæk hvor der er trafikanlæg til det! ikke langt ude på landet hvor miljøpåvirkningen vil blive kolossal.

Gæst

#3

2016-02-27 15:03

Den flotte natur på tuse næs skal ikke ødelægges:-/

Gæst

#4

2016-02-27 15:11

Man kan ikke lægge sådanne et anlæg, på en halvø, hvor den tunge trafik skal frem og tilbage af samme vej.
Tuse næs vil ikke kunne bære alt den trafik, både overfor naturen og de små byområder samt sommerhusområderne.
Der vil ikke komme nye unge tilflyttere, skole bliver nedlagt, der bliver affolket,
Er det det Holbæk byråd vil?

Gæst

#5

2016-02-27 15:19

Vores søn har sommerhus i Bognæs, og vi synes ikke plaseringen passer ind i den smukke natur

Gæst

#6

2016-02-27 15:29

Tuse Næs er turland der potentielt vil udvikle sig til/ og for friluftsliv og turisme
Holbæk kommune uddeler LAG- midler til at støtte netop dette formål.

Gæst

#7

2016-02-27 15:33

Vi skal værne om vores naturmiljøer i Danmark. Vi har kun 8 % beskyttet natur under Natura 2000. Vi skal ikke ødelægge/reducere det lidt vi har tilbage.
Vi skal ikke lægge industri på vores delvis fredede naturskønne halvøer.
Tuse Næs opfylder alle de basiskvaliteter som (8 naturtyper)som forskningen anbefaler som værende positive for menneskets sundhed. På Tuse Næs findes ro, stilhed, uforstyrret og utilgængeligt.
Her kan mennesker søge ud når de behøver at stresse af fra hverdagens mange krav.
Naturen har betydning for vores evne til fx at håndtere vores kriser/sygdomme. Naturen har en helende virkning.
Derfor skal der ikke placeres industri her.
Det må være i de fleste danskeres interesse at , at vores kyster, små og store øer og vores halvøer værnes om og bevares for eftertiden.

Anonymous

#8

2016-02-27 16:31

Infrastrukturen på Tuse Næs kan slet ikke bære et anlæg med den massive tunge trafik der følger med.


Gæst

#9

2016-02-27 16:42

Fordi, det bliver en alt for stor belastning, og risiko for ulykker på de smale veje her på Næsset
mvh.

Gæst

#10

2016-02-27 17:57

Fordi det naturmæssigt er en tåbelig placering, uanset hvor på Tuse Næs. Placer det ved Noveren på fjorden, hvor der i forvejen er tung trafik og "losseplads".


Gæst

#11

2016-02-27 18:04

Det er da fuldstændigt galamatias , at ødelægge et stort stykke uberørt naturområde. Hold dog den slags hvor der alligevel er tilsvinet med fabrikker og virksomheder. Jeg er sikker på, at der strømmer rigtig mange skattekroner FRA Næsset TIL Holbæk. Hvad får vi igen ? Jeg venter f. eks stadig på den planlagte cykelsti herfra til Holbæk , som jeg fik at vide var undervejs, da jeg købte hus i ...1982 ! Skal vi ha yderlig trafik på den smalle Tuse Næs Vej, må en sådan da være et must! Jeg synes anlægget skal ligge i nærheden af , hvor der bliver lavet mest lort ! Ude ved campingpladsen er der god plads. Bag Netto og Silvan ved Megacenteret. Ved motorvejen nær Morsø, det er alt jo alligevel ødelagt .... Det er noget arrogant københavneri af værste skuffe , at byboerne i Holbæk vil eksportere deres efterladenskaber ud i den skønne danske natur !! Uuh. altså :/

Gæst

#12

2016-02-27 18:14

Fordi min datter skal cykle i skole langs den vej hvor der vil komme tung trafik

Gæst

#13

2016-02-27 19:12

Har gennem mange mange år haft sommerhus på Tuse Næs - ønsket at bevare vores vandmiljø og unikke natur

Gæst

#14

2016-02-27 20:14

Jeg bor selv på tusenæs og vil ikke have ødelagt vores skønne natur på vores dejlige tusenæs.

Gæst

#15

2016-02-27 21:17

Ole Hoelgaard Fyrerevej 6 4571 Grevinge
Kim O Carlsen

#16 Rensningsanlæg på Tuse Næs

2016-02-27 21:23

Hvor er det sørgeligt at se hvordan Holbæk kommune til stadighed ikke ville se Tuse Næs som et aktiv for Holbæk kommune, at kunne se at man er parret til at ødelægge et af kommunens største sommerhusområder midt imellem et frede område og en skov med badebro som bruges af hele isefjorden og som er et aktiv for hele næsset, det viser kun endnu engang at kommune kun vil kigge på næsset herover fjorden, men vil ellers ikke havde noget med halvøen at gøre.
At lægge et rensningsanlæg på Tuse Næs er den kortest vej til isefjorden med hensyn til udledning af rensede vand, men dette lovliggøre ikke retten til at ødelægge det store arbejde næsboerne gør for at vise den lille halvø frem på bedste mulige måde for omverden som turister og tilflytter, men hvis kommune vil affolke Tuse næs, jamen så forsæt med det i gør nu, for der gør de et super godt job,
Tuse Næs vil heller ikke kunne holde til hvis der skal køre lastbil efter lastbil frem og tilbage på tuse næsvejen og bognæs vejen, Tuse Næs er ikke et industriområde, Tuse Næs er landområde som mennesker flytter til for at få fred fra byens larm med biler og lastbiler og industrien,
I skal huske i Holbæk kommune at når i træder et sted på halvøen træder i på hele TUSE NÆS.


Gæst

#17

2016-02-28 06:18

Tuse Næs er et særligt sted med mange muligheder for natur- og kulturoplevelser. Her er også produktion af bæredygtige fødevarer. Alt det skal der tages vare på.
Der er alternative muligheder for udledning af spildevand, som Holbæk Kommune må begynde at undersøge og arbejde for.

Alice Faber - bor på Tuse Næs

Tommy Flugt

#18 Pas godt på Tuse Næs

2016-02-28 07:23

Tuse Næs - vort unikke smykke

Tuse Næs er en geologisk og landskabsmæssig unik egn, med sin egen historie, men samtidig også en skrøbelig egn, hvor forandringer i balancen kan være ødelæggende. Her er smukke skove, morænelandskaber, et rigt dyr- og fugleliv, udsigtspunkter så langt øjet rækker, og en nogenlunde konstant, men let voksende befolkning. Her er et rigt foreningsliv, en skole, passende forretningsliv og ride- og sportshaller. Derudover et rigt kunst og musikliv. Og så det særlige lys som vandet omkring halvøen giver. Sommerhusområdet er udtømt, landbruget bør heller ikke have flere dispensationer, svineholdende er rigelige. Men at lægge et kæmpe rensningsanlæg på sigt for hele kommunen midt i denne smukke natur er helt uacceptabelt. Man må værne om Tuse Næs natur- og kulturoplevelsesmuligheder og de mange små, men bæredygtige fødevareproducenter. Tuse Næs har brug for visionære udviklingsstrategier i tæt samarbejde med lokalbefolkningen. At udvikle Tuse Næs til en halvø med befolkningstilvækst og små virksomheder bør være den politik som kan udmøntes i tæt samvirke. Vi bør udvikle i fællesskab og ikke afvikle med en rensningsanlægsbeslutning, der vil være ødelæggende for den skrøbelige balance, som nu findes og gerne skulle bevares. Derfor siger jeg nej til planerne og opfordrer til at undersøge og arbejde for alternative muligheder. Politiske beslutninger i den størrelsesorden skal træffes i tæt samarbejde med berørte befolkningsgrupper og ikke presses ned ovenfra. 

Tommy Flugt - har boet på Tuse Næs siden 1975.


Gæst

#19

2016-02-28 08:04

Det er fuldstændig vanvittigt at placere dette på Tuse næs. Det er et skønt område hvor vi skal værne om naturen. Danmarks naturfredningsforening må på banen også.

Gæst

#20

2016-02-28 08:55

Der er andre muligheder, blandt andet det gamle Militærområde / skydebanen ved Munkholmvej, og det store åbne område ved Strandmøllevej.

Mogens Christiansson

To-Bjerg


Gæst

#21

2016-02-28 11:30

Fordi det må være muligt at finde et sted der ikke er klods op af rekreative og fredede områder. Samt et sted hvor den tunge traffik ikke generer i den grad det vil gøre her.

Gæst

#22

2016-02-28 13:27

Hvorfor skal et rensningsanlæg eksporteres til en lille halvø? Er det kun for at Holbæk Kommune kan få en kæmpe indtægt ved at sælge det attraktive areal på Holbæk havn. Trafikken vil øges betydeligt med tung trafik, på de i forvejen smalle og belastede veje. Der vil blive samlingsplads for fækalier fra både Roskilde og andre omegnskommuner. Det er ikke rimeligt.

Gæst

#23

2016-02-28 15:52

Fordi jeg syntes at det er synd for naturen der i det område, forstår ikke hvorfor man ikke bygger sådan noget i et industri kvarter hvor det ikke forstyrre nogen!

Gæst

#24

2016-02-28 16:48

fordi det kan ikke være rigtig at dette stille sommerhus område skal ha`sådan et anlæg
mvh l tingager

Gæst

#25

2016-02-28 18:43

Fordi jeg har et sommerhus i Kisserup på Tuse Næs og jeg elsker naturen her på Tuse Næs.