Nej til store vindmøller i Vordingborg Kommune

Kontakt forfatteren af dette andragende

Dette debatemne er skabt automatisk af underskriftindsamlingen Nej til store vindmøller i Vordingborg Kommune.


Gæst

#1

2016-02-10 12:39

Man bør ikke så ensidigt satse på kæmpe vindmøller som vedvarende energi kilde med de problemer det skaber i de områder de opstilles i. Hvis det politiske formål er at gøre DK uafhængig af import af energi skabt ved fossile brændstoffer og reducere CO2, skal der satses meget bredere - ikke mindst fordi DKi perioder har en overproduktion af vindmølleenergi, der eksporteres til foræringspris, mens vi i vindstille perioder må importere energi skabt på fossile brændstoffer og atomkraft.

Gæst

#2

2016-02-10 13:12

Jeg er fuldstændig enig!
Rohde

#3 På på Møn og de kystnære områder

2016-02-10 17:30

Kæmpevindmøller er ikke løsningen på land og da slet ikke i kystlandskaberne, som er kommunens største natur- og rekreative ressource for såvel fastboende, sommerhus ejere- og lejere samt øvrige turister. Ud på havet med kæmpemøllerne. Kommunens CO2 reduktion skal ikke findes af den vej. Her må der tænkes i andre løsninger, der ikke er til gene for det eksisterende vilde dyreliv, øens skatteborgere eller turistindustri. Værn om det der gør Møn særlig: Smukke, øde og stille kystnære områder med rum til mangfoldighed til fods, på cykel eller i løb....


Gæst

#4

2016-02-10 19:52

Fordi jeg selv har udsigt til at få kæmpe Møller i baghaven og det er jeg meget bekymret for

Gæst

#5

2016-02-11 10:20

Jeg mener det ødelæggger den danske natur - og den unikke hele danske kystlinie.

Gæst

#6

2016-02-12 09:43

er imod vindmøller på land
Gæst

#7

2016-02-13 14:49

Vi bor i et område hvor der allerede i flere år har været problemer med lavfrekvent støj - det kan være en vindmølle eller en stor varmepumpe, udluftningsanlæg o.l. Lyden kan høres vidt omkring i det åbne, men vind og trafik kan til dels overdøve lyden udenfor,  men indendørs forstærkes lyden. til en rumlende brummen - nat og dag.

Kommunens folk er imødekommende men formår ikke at at hjælpe, har ikke det der skal til for at kunne måle og identificere lyden. Så hvordan skal man have tillid til at Kommunen kan og vil hjælpe hvis en vindmølle med en kæmpe rotor og kæmpe generator ved fejl eller slitage begynder at udsende lavfrekvent støj??

Hvorfor er vindmølleregulativet udformet så det overskrider regler for al anden teknisk virksomhed, hvad miljøet og støj angår ?Hvordan kan det være at vindmøller må støje meget mere end al anden teknisk virksomhed i weekender og om natten?

Derfor håber jeg inderligt at kæmpevindmøllerne vil blive placeret på havet, som havvindmøller. 

 


Gæst

#8

2016-02-13 15:01

Jeg ønsker at vindmøller opstilles på havet, borgere, om så det kun er få, må ikke generes af vindmøller.

Gæst

#9

2016-02-14 12:44

Fordi det er vanvid at sætte havvindmøller på land i en afstand af kun 4x møllehøjde!

Gæst

#10

2016-02-14 16:19

Fordi så store Møller har en havmøllevindes tilstedeværelse. Sæt dem i vandet hvor havmøller hører til. Mange
hilsner Lene Hansen

Gæst

#11

2016-02-14 17:40

Fordi kæmpevindmøller på 150 m. Hører til på havet og ikke på land. Vordingborg kommune markedsfører sig somnaturskønt, men kæmpevindmøller på land vil øjelægge den smukke natur samt det rige dyre- og fugleliv. Der er gode alternitiver i f.eks. Solpaneler, der ikke skæmmer naturen.

Gæst

#12

2016-02-17 16:58

Store vindmøller placeres langt ude på vandet og ikke på land, hvor de kan være til stor gene for mennesker og natur.

Gæst

#13

2016-02-28 11:23

Havvindmøller høre til ude på havet, hvor det ikke genere os mennesker.
Sus

#14

2016-02-28 13:41

Jeg ønsker at bevare natur og dyreliv som den er nu. Flyttede på landet for at få fred og ro, og nyde naturen og dyrelivet uden forstyrrelser fra menneskeskabte natur dræbere. Sæt vindmøllerne på vandet hvor de hører til, og lad naturen på land få fred. Vi er jo allerede godt i gang med at ødelægge moder jord på alle andre områder, desværre. Nej tak til vindmøller på land!


Gæst

#15

2016-02-29 20:24

Jeg ønsker ikke, at den Mønske natur / landskab skal forstyrres af høje vindmøller, da der findes andre løsninger på energi området, eks. solcellepaneler.

Gæst

#16

2016-02-29 20:44

Jeg har intet imod havvindmøller de skal bare placeres på havet, hvor de hører til og ikke inde på land, hvor de er til gene for borgerne. Og i sidste ende hvorfor skal vi betale for gildet med nedsatte huspriser, imens investorene tjener penge på projektet. For jeg kan ikke forestille mig at de gør det for deres blå øjnes skyld. Hvorfor udnytter man ikke de muligheder der er i anvendelsen af biomasse (Masnedøværket), solenergi.

Gæst

#17

2016-03-01 14:02

Fordi jeg ikke vil have store havvindmøller på land, når vi har så megen vand vi kan opstille dem på, og mener man må tænke på andre former, bl.a solceller vindturbiner o.s.v
Marie

#18 Alle er velkomne

2016-04-11 07:13

Kære alle

Nu denne side lukker  - og tak til Margareta for initiativet! - er alle velkomne ovre på min underskriftsindsamlling. Her kan man sige nej til kæmpevindmøller på land i hele Danmark og ikke kun Vordingborg kommune. 

I er velkomne til at flytte over til http://www.skrivunder.net/1millionnej

Hilsen Marie

Stege - Vordingborg Kommune