Stop lukning af børnehjertekirurgi på Skejby

Kontakt forfatteren af dette andragende

Dette debatemne er skabt automatisk af underskriftindsamlingen Stop lukning af børnehjertekirurgi på Skejby.


Gæst

#226

2016-01-31 12:28

Uden den afdeling havde min datter ikke været i live Idag ..

Gæst

#227

2016-01-31 12:29

Fordi jeg har en niece, hvis lille datter blev født med en defekt ved hjertet. Allerede som baby fik hun en pacemaker. Hun fik som ca. 10-årige et nyt hjerte. Det har selvfølgelig været rigtig hårdt for den lille familie. De bor i Ejstrupholm, og har hele tiden været tilknyttet Skejby, hvor de har fået en fantastisk behandling. Tænk, hvis de skulle køre til Kbh. hver gang, deres lille pige skulle undersøges - en lille afkræftet pige. Nej, vi SKAL beholde Skejby. Skejby, der er dygtige og kompetente. Den lille pige er i dag teenager, har det godt og kan følge en HEL skoledag. Bevar for guds skyld Skejby Sygehus. MVH Mette Jacobsen, Vejen

Gæst

#228

2016-01-31 12:47

Har 2 børnebørn i Kvissel, Vendsyssel, der begge er født med store hjertefejl. De er i dag 16 og 18 år gamle. Den ældste har fået 3 hjerteoperationer i Skejby, og den yngste kunne heldigvis nøjes med én, Til gengæld fik han også en stomi, da han var 19 dage gammel. De er så dygtige og venlige i Skejby, og de har reddet så mange børn. Hvis mine børnebørn skulle have været opereret i København, havde vi helt sikkert mistet den yngste.

Gæst

#229

2016-01-31 12:47

Som mor til et hjertebarn ved jeg hvordan det er! Vi var frem og tilbage mellem Randers og Skejby mange mange gange de første 6 måneder af vores søns liv. Flere gange med hjertet i halsen! Så er København lige så langt væk som månen! Det var muligt for vores familier at bakke os op og hjælpe os i det svære forløb. Det havde været endnu mere uoverskueligt at være væk fra hinanden ( far) oveni alt det andet. Familier med hjertesyge børn slås med rigeligt i forvejen!

Gæst

#230

2016-01-31 12:53

Fordi jeg har et barnebarn der er hjertebarn. og det vil være svært hvis han skal på Rigshospitalet , så kan vi ikke hjælpe den lille familie på samme måde.
Lægerne på Skejby er meget kompetente

Gæst

#231

2016-01-31 13:07

Vi benytter meget afdelingen og denne betyder meget fortsat at have her i Jylland, ellers bliver der utrolig dyrt både for regionen ang. Dækning af udgift til transport, hvilket jeg ikke lige tror de har tænkt på, samt for hele familierne der skal transporteres til et ukendt sted. Husk større er absolut IKKE bedre!!!!!!!

Gæst

#232

2016-01-31 13:28

Jeg har selv haft et Hjertebarn på Skejby Sygehus i 1994.
De var dygtige og hjalp /gjorde alt hvad de kunne.
Desværre døde min datter, af " Lungebetændelse".
Men med Børnehjerteafdelingen i Skejby, så er det mere betryggende, at køre dertil, når man bor i Jylland. End at man skal køre helt over til Rigshospitalet i København.

Gæst

#233

2016-01-31 13:29

Selvfølgelig skal der være hospital for børn i Jylland.

Gæst

#234

2016-01-31 13:30

Det må være muligt hurtigt at få speciallægerne flyttet mellem afdelingerne i stedet for børn og forældre

Gæst

#235

2016-01-31 13:49

Jeg har en veninde som i 2014 havde brug for afdelingen på Skejby. Havde der kun været en afdeling på Rigshospitalet havde hendes mand og tre andre børn ikke haft mulighed for at være sammen med deres mor og nye lillesøster, som blev opereret sidste gang i december. Her døde den spæde lillesøster senere, da hendes meget komplekse hjertefejl ikke var mulig at rette op på. Hele familien havde meget stor glæde og trøst i oplevelserne på Skejby. Og det vil være en stor fejl at tage den mulighed fra andre forældre i en - i forvejen - meget svær periode!! Jeg håber en indsamling kan være med til at ændre holdningen!!

Gæst

#236

2016-01-31 13:51

Det er en stor belastning at have et hjertesygt barn, skal man så bo
På et hospital i den anden ende af landet hvor man bor, bliver det en langt større belastning ?
Der er job og egen bolig at tage hensyn til

Gæst

#237

2016-01-31 13:58

Er selv operere hjertepatient, det er en stor belastning med et hjertebarn

Skal man forlade sit hjem fordi man bor i den anden af landet, vil familien være spiltet da der er andre børn og job at tage hensyn til

Vi skal have råd til 2 steder

Gæst

#238

2016-01-31 13:59

Det er ikke første gang, at Riget på ufin vis snupper noget fra Aarhus. Jeg synes, det skal stoppes. Hvis, der kun er plads til en afdeling i Danmark, bør den være i Skejby. Rigets ufine metoder er en skændsel. :-(
Bjarne

#239 Re:

2016-01-31 14:19

#236: -  

 Alle , men. Er der forlidt børn der skal opereres, kan kirurierne ikke bevarer rutinen

men familiens trivsel er meget vigtig i en presset situation 

 

har også skrevet 236-237


Gæst

#240

2016-01-31 14:26

Mit barnebarn er født med defekt hjerteklap og blev opereret da hun var 5 mdr og går til kontrol i Skejby.
Det vil være alt for langt fra Ringkøbing og til Rigshospitalet.

Gæst

#241

2016-01-31 14:33

Fordi denne beslutning skal handle om mennesker, mennesker i krise, og ikke kun om PENGE

Gæst

#242

2016-01-31 14:49

Fordi jeg af egen erfaring har oplevet Skejby hjerteteam. Jeg er stolt over at vi i Jylland kan drive en sådan form for forskning og drift af et så specielt område, og så så langt fra den "almægtige, alvidende" Hovedstad. Jeg kan ikke se hvorfor al viden skal ligge i hovedstaden, når ekspertisen er i og omkring Skejby universitets hospital. Der har altid været en kamp om hvem der skulle have hjertetransplantationerne og hvem kom først, men jeg er glad for at Skejby er så stor og dygtige inden for dette område. Specialer og ekspertise skal ikke altid ligge i hovedstaden for at det er gyldigt eller bedst. Et shoutout til politikerne i Borgen! Håber de en dag får øjnene op og tager fornuftige beslutninger, som ikke er taget på andet en Excel regneark.

Gæst

#243

2016-01-31 15:01

Der er langt til Hovedstaden!

Gæst

#244

2016-01-31 15:13

Siden 1952, hvor den første thoraxkirugiske afdeling på Århus Kommunehospital blev oprettet,
har der været udført børnehjertekirurgi i Jylland, med stor succes og international anerkendelse af resultaterne. Hvis behovet skulle være reduceret, sådan at der kun er brug for én afdeling med børnehjertekirurgi, bør den da ligge i Århus, som er mere centralt i landet.

Gæst

#245

2016-01-31 15:45

Der er da godnat at flytte det til riget, når man ved de er bedre på Skejby.

Gæst

#246

2016-01-31 15:52

Fordi det er vigtigt af familier ikke skal drage til Rigshospitalet med børn. Det er alt for langt væk fra befolkningen her i Jylland og det givet UTRYGHED for hele familien og pårørende, at man skal køre så langt og være væk fra resten af familien. Hvad bilder Sundhedsstyrelsen sig ind. JEG HAR MISTET ALT RESPEKT FOR SUNDHEDSSTYRELSEN..... Mvh pårørende til hjertebarn

Gæst

#247

2016-01-31 15:53

Danmark er ikke kun København !

Gæst

#248

2016-01-31 15:56

Fordi jeg synes det er grotesk at alt specialkirurgi skal samles i Kbhn.
Hvorfor skal de hårdt ramte familier til syge hjertebørn som bor i Jylland udfordres yderligere, når hjælpen findes i Århus.
Jeg ønsker alle de ramte familier held og lykke fremover.

Gæst

#249

2016-01-31 15:59

Det er alt for værdifuldt at lukke ned.

Gæst

#250

2016-01-31 16:41

Har selv en søn, der blev opereret på Skejby i 2003