Sheikh Nimr Al Nimr DK

Kontakt forfatteren af dette andragende

Dette debatemne er skabt automatisk af underskriftindsamlingen Sheikh Nimr Al Nimr DK.


Gæst

#1

2016-01-04 23:20

Jeg underskrev fordi Sheikh Nimr havde en retlfærdfig stemme nu er jeg for alvor blevet træt er de saudiske lege og drab.

Anonymous

#2 Toppen af isbjerget

2016-01-05 00:46

Skal danske folketingspolitikere forblive diskrete og tavse over for tortur, stokkeslag og offentlig halshugning, når det sker i Saudi Arabien og kun protestere indigneret, når det foregår under Islamisk Stats kontrol?

I 2014 henrettede Saudi Arabien 87, og i 2015 nærmer landet sig det dobbelte antal. Et sværd, et hug, og så ruller endnu et hoved. Tidligere i år offentliggjorde Middle East Eye en sammenlignende liste over brutale straffe i såvel Saudi Arabien som Islamisk Stat og påpegede, at de var så godt som sammenfaldende.

Har mon FN menneskerettigheder eller vores politiker aldrig hørt om 'Chop Chop Square'?

'Chop Chop Square' har meget naturligt fået sit kaldenavn efter de mange halshugninger, men pladsen hedder egentlig Deera Square og er et stærkt symbol på det autoritære regime.

Blodigt barbari udført af et totalitært saudisk regime møder desværre ikke tilnærmelsesvis samme forargelse som de selvsamme misgerninger udført af Islamisk Stat.

Tag f.eks. De Konservatives Naser Khader. En folketingspolitiker, der har erstattet stort set alt andet politisk engagement med sin kamp mod islamistisk ekstremisme – så længe det da ikke bliver for politisk ubekvemt.
Khader har således IKKE villet støtte Dansk PEN og Amnesty International, der har appelleret til samtlige danske folketingsmedlemmer om at underskrive et protestbrev til Saudi-Arabiens konge.

Men hvor Naser Khader tordner mod ISIS' blodige brutalitet, freder han altså det magtfulde og velkonsoliderede totalitære, halshuggende, kvindeundertrykkende, faderen til ISIS, torturivrige og generelt menneskerettighedskrænkende regime i Saudi Arabien.

Og Khader står ikke alene med sin dobbeltmoral.

Så længe EU- lande får del i kongehusets olierigdomme, så tier de stille.

Og disse uhyggelige enkeltsager er endda kun toppen af toppen af toppen af isbjerget.

Husk at sætte kryds i kalenderen på lørdag kl. 13.00


Gæst

#3

2016-01-05 02:04

Så vigtigt at bekæmpe undertrykkelse, uanset hvilket land det drejer sig om. Jeg kæmper for rettigheder, at folk må ytre uden at risikere at blive henrettet for at bruge deres tunge. #JesuisNimr
Monner

#4 Jeg fristes næsten til at skrive under, men ...

2016-01-05 08:54

Der er et forbehold:

Så vidt jeg er underrettet, sagde denne shiitiske præst også, at hvis ikke
Saudi Arabien efterkommer hans krav, så ville han opfordre til, at det
shiitiske mindretal i Saudi Arabien løsriver sig!

Og så er det jo lige pludselig ***statsundergravende*** virksomhed!

Vær IKKE naive:

Det shiitiske præstestyre i Iran (som heller ej er demokratisk og som OGSÅ
har forfulgt anderledes tænkende og myrdet dem) UDNYTTER denne
utilfredshed i S.A. og måske ligefrem puster til ilden!

Og ved at underskrive, støtter man så ikke dem (og dermed også al deres
uretfærdighed) ?


Med venlig hilsen
Mogens Kall

Se evt. også:
Andre underskrift-indsamlinger ...
https://sites.google.com/site/skrivunder/


Gæst

#5

2016-01-05 08:58

Saudi Arabien en kilde af terror i hele verden.ISIS er et resultat af den totalitære regering,Samarbejdet med denne regering skal stoppes.
Monner

#6 Re:

2016-01-05 09:04

#5: -  

 Jeg "fristes" over evne til næsten at give dig ret i alle dine ytringer desangående ... ;-)

Monner

#7 Re: Jeg fristes næsten til at skrive under, men ...

2016-01-05 09:07

#4: Monner - Jeg fristes næsten til at skrive under, men ... 

 Se tillige ...

Newsgroups: dk.politik
Sent: Tuesday, January 05, 2016, CET 09:57, GMT 08:57
Subject: Underskriv 'Sheikh Nimr Al Nimr DK' ? - Jeg fristes næsten til at underskrive, men ...
18856 ...
https://groups.google.com/d/msg/dk.politik/tjASql_Pf94/2lu1oXtxBAAJ


Gæst

#8

2016-01-06 16:00

Man har ret til at udtrykke sig det er ens mindst rettighed. At blive slået ihjel pga. Af det er noget som ingen mennesker vil forstår, udover den terrorisme producerene kongelige familie al-soud.
Monner

#9 Re: Jeg fristes næsten til at skrive under, men ...

2016-01-06 17:57

#4: Monner - Jeg fristes næsten til at skrive under, men ... 

Her et eksempel på hvad jeg taler om:


DR S175 ons 06 jan 14:30:16
6.januar dr.dk/nyheder 14:15

BAHRAIN: IRANSK GRUPPE FOR TERROR
Myndighederne i Bahrain siger, at det
har anholdt en gruppe med forbindelser
til Iran, som var ved at planlægge
angreb i kongeriget. Det rapporterer
den saudiarabiske tv-station Al
Arabiya.

- Medlemmer fra en terrorcelle med
forbindelser til Irans Revolutionsgarde
er anholdt, oplyser tv-stationen.

Gruppen har ifølge oplysningerne både
relationer til Revolutionsgarden i
Teheran og til Hizbollah.

Bahrain afbrød de diplomatiske
forbindelser til Iran mandag som
konsekvens af henrettelsen af en
shiamuslimsk præst i Saudi-Arabien.

Iransk gruppe med terrorplan anholdt i Bahrain
kl. 14:15
http://www.dr.dk/nyheder/udland/iransk-gruppe-med-terrorplan-anholdt-i-bahrain