Nej til statens berøvelse af asylansøgernes ejendele!

Kontakt forfatteren af dette andragende

Dette debatemne er skabt automatisk af underskriftindsamlingen Nej til statens berøvelse af asylansøgernes ejendele!.


Gæst

#276

2015-12-18 20:20

Fordi det er totalt uacceptabelt!!
Holger Danske

#277

2015-12-18 20:24

  “Moderate Muslimer” – det er en falsk varebetegnelse   Når imamer og andre muslimer interviewes i radio og fjernsyn, præsenterer de sig oftest som ”moderate muslimer”. Med udtrykket signalerer de, at de som det store flertal af danskere går ind for demokrati, kvindens ligestilling, religionsfrihed, ytringsfrihed og menneskerettigheder. Hvis det virkelig forholdt sig sådan, ville det være dejligt, og så skulle de være så hjerteligt velkomne. Men sådan er det bare ikke! Yusuf Al-Qaradawi Udtrykket ”moderat muslim” er formet af den berømte/berygtede muslimske retslærde Yusuf Al-Qaradawi fra Qatar. Man kan være sikker på, at hvis en muslimsk leder referer til sig selv som ”moderat muslim”, så er efterlevelsen af Quaradawis fatwaer (religiøse afgørelser) religiøs pligt for ham. Qaradawi er en glødende islamist, der ønsker at islams sharia skal være retsgrundlaget i det kommende islamiske kalifat, som også IS og alle andre islamister arbejder for oprettelsen af. Men hvordan har denne ærkekonservative islamiske kleriker haft held til at få markedsført sig selv og sine lige så konservative tilhængere som moderate? Det Muslimske Broderskab Svaret på dette påtrængende spørgsmål er, at Qaradawi påberåber sig en midterposition mellem stridende fløje indenfor islamismen, dvs Det Muslimske Broderskab. Der er en jihad fløj, der går ind for terror og væbnet kamp mod Vesten og muslimske regimer, der er faldet fra islam. Der er Qaradawis wassatiya-fløj, midterfløjen, der går ind for, at Broderskabet skal deltage aktivt i den politiske proces. Der er Broderskabets gamle garde, der afviser enhver form for politisk engagement. Broderskabet er religiøs vækkelsesbevægelse. Flertallet har ingen autoritet, og politisk arbejde stiller krav om kompromis, og det vil de ikke, for Gud går ikke på kompromis. Forklaringen er altså, at fordi Qaradawi og hans tilhængere indtager en midterposition, så må de iflg sagens natur være moderate i forhold til de øvrige, og så benævner de sig moderate muslimer. Og den sprogbrug har vi helt ukritisk overtaget, også selv om der intet som helst moderat er ved disse konservative islamister. Vi burde være meget mere kritiske overfor ”moderate muslimers” idelige gentagelse af, at de er demokrater, og at de er vores allierede i kampen mod terror. Deltagelse i den politiske proces De har ikke vedkendt sig de demokratiske værdier. Deres deltagelse er udelukkende taktisk bestemt, idet de mener, at islamismens målsætning om islams udbredelse og oprettelsen af det islamiske kalifat for indeværende bedst fremmes ved deltagelse i den politiske proces. ”Moderate muslimer” bliver aldrig trætte af at fortælle os, at de er vores allierede i kampen mod terror, men det klinger altid hult, når de skal distancere sig, for de er enige med terroristerne i deres mål. ”Moderate muslimer” disker derfor aldrig op med en ordentlig principiel afstandstagen fra den blinde terrors hæsligheder. De bortforklarer altid. F.eks legitimerer Qaradawi eksplicit såkaldte martyraktioner mod israelske kvinder og børn.   Udtrykket ”moderate muslimer” er efter min opfattelse simpel semantisk uhæderlighed, fordi: ”Moderate muslimer” anerkender ikke de universelle menneskerettigheder som formuleret i FN i 1945, for mennesker har ikke rettigheder i forhold til hinanden, men udelukkende religiøse pligter i forhold til Gud. I Cairodeklarationen distancerede ”moderate muslimer” sig yderligere fra menneskerettighederne, i det det her igen og igen gentages, at menneskerettighederne kun er gyldige i det omfang de er forenelige med sharia. ”Moderate muslimer” anerkender ikke demokratiet, for autoriteten stammer fra Gud og hans åbenbaringer og ikke fra et menneskeligt flertal. ”Moderate muslimer” anerkender ikke kvindens ligestilling, for kvinden er iflg sharia underlagt manden og hans autoritet. ”Moderate muslimer” anerkender ikke religionsfriheden, for selv om andre gerne må konvertere til islam, så er frafald (takfir) fra islam en forbrydelse, der straffes med døden. ”Moderate muslimer” anerkender ikke homoseksualitet, for det er iflg Koran og sharia en hæslig anomali, der straffes med døden. ”Moderate muslimer” anerkender ikke en humanistisk retspleje, for sådan en forestilling kender den islamiske sharia ikke. Her har man fortsat de uhyrlige hudud straffe. ”Moderate muslimer” anerkender ikke ytringsfriheden, for den er uforenelig med Koranen og den islamiske sharia. Og sådan kunne man blive ved! Og det bør i denne trængselstid være holdningen overfor ”moderate muslimer”, at man skal konfrontere dem og afkræve dem deres stillingtagen til den islamiske sharia, så det kan komme for en dag, hvor dybt det ”moderate” stikker.

 

Danmark frit


Gæst

#278

2015-12-18 20:51

fordi det er det mest absurde politiske tiltag nogensinde. Har de spist søm? Tredivernes Tyskland comes to mind...

Gæst

#279

2015-12-18 20:54

Tag egendele fra folk er total uacceptabelt,hold så op med det .Jeg græmmes over total forfærdelige politikere uden empati.lad os så blive menneskelige igen!,Stop det

Gæst

#280

2015-12-18 21:05

Jeg synes det er grusomt af regeringen at de tager fra mennesker i akut nød.

Gæst

#281

2015-12-18 21:05

Fordi det er det eneste anstændige at gøre!

Gæst

#282

2015-12-18 21:09

Jeg skrev under, fordi jeg er meget uenig i regeringens og dens støttepartiers menneskefjendske flygtningepolitik. Ikke alene bliver flygtningene, der allerede har lidt så meget, behandlet på en måde, der ikke er en retsstat, der bygger på demokratiske, humanistiske principper værdig, men Danmarks gode omdømme bliver ødelagt. Af samme grund har jeg meldt mig ud af socialdemokraterne, der desværre støtter denne politik.

Gæst

#283

2015-12-18 21:10

Regeringen udfører omvendte Robin Hood gerninger: tager fra de fattige og giver til de rige.

Gæst

#284

2015-12-18 21:18

It's a coincidence where you are born no one human being should be more valuable than another and no person in power should ever forget to honor the trust of the people who put you there

Gæst

#285

2015-12-18 21:26

Fordi det regeringen gør er skamfuldt og kan sammenlignes med hvad Nazisterne gjorde mod flygtninge før og under Anden Verdenskrig.

Gæst

#286

2015-12-18 21:39

Dette mit DK in Decay.
Vi er gået fra at ville risikere vores liv for at redde jøderne fra Nazi tyskerne.
Til nu.. at vi stjæler fra dem der søger tilflugt i vores ellers en gang så elskede land...

Gæst

#287

2015-12-18 21:59

Fordi jeg er rystet over at politikerne har den holdning over for mennesker der er i nød , jeg skammer mig over den tankegang
S. Albertsson
Underskriftindsamleren

#288 Re:

2015-12-18 22:00

#277: Holger Danske -  

God aften Holger!

Dejligt at høre fra dig igen. Jeg kan se, at du har lagt et blog indlæg ind på forummet fra Den Korte Avis, og det ser da umiddelbart ud som spændende læsning. Jeg er bestemt ikke den store fan af Den Korte Avis tilgang til mennesker, men hvis du virkelig vil, så skal jeg nok læse den og give dig mine tanker om den. Men det gør jeg altså kun, hvis du er frisk på at debattere det med mig sagligt. Hvad siger du til det Holger? Det kunne være hyggeligt. Ellers så sætter du mig jo bare til at læse et eller andet indlæg, som jeg så slet ikke kan drøfte med dig, som medafsender. Det ville jo være kedeligt for mig :-)

Det bliver dog ikke lige nu. Jeg har siddet med min opgave hele dagen og læst om 'lejren' som fænomen, og har bl.a. fundet ud af at en tilværelse i en lejr kan betegnes som risikobetonet og usikker, da den juridiske orden, der knytter sig til beboerne, afgrænses og ekskluderer beboerne fra de rettigheder, som ellers tildeles de øvrige borgere i nationalstaten og at de nye love Danmark implementerer er et udtryk for en fratagelse af politisk status og en reduktion til noget som en italiensk filosof kalder 'det blotte liv'. Det er altsammen ret spændende, og jeg vil selvfølgelig gerne skrive lidt mere om det en anden god gang. Nu står den på et glas rødvin og lidt musik.

Vi snakkes ved Holger.

Danmark Pommes Frites!


Gæst

#289

2015-12-18 22:00

For at alle mennesker skal behandles med respekt, ligemeget hvilken race, religion, politisk parti eller andet de tilhører

Gæst

#290

2015-12-18 22:00

Fordi jeg er SÅÅÅÅ flov over dk' s måde at behandle flygtninge på!!

Gæst

#291

2015-12-18 22:13

kunne ikke andet

Gæst

#292

2015-12-18 22:14

Først stjæler vi fra flygtninge senere smider vi dem ud. Det er som at leve i middelalderen

Gæst

#293

2015-12-18 22:28

Behøver det virkelig en forklaring?

Gæst

#294

2015-12-18 22:31

Selvfølgelig støtter jeg denne underskriftindsamling. Først og fremmest fordi, at regeringen med sin inhumane flygtningepolitik og -retorik har sørget for, at jeg synes, at det er dybt pinligt at være dansker, og fordi at vi er nødt til at forsøge at hjælpe de stakkels mennesker, der har efterladt ejendele, familie og venner for at flygte. Men også fordi, at denne regering kan koste Danmark betydeligt i velstand i deres endeløse stræben efter at vise omverdenen, at vi er en flok barbarer.

Gæst

#295

2015-12-18 22:48

Dette er for groft! lige meget hvad!

Gæst

#296

2015-12-18 22:50

Jeg er ikke nazist.

Gæst

#297

2015-12-18 22:54

Er politisk vældig venstreorienteret, så støtter alle kræfter som kan gå imod regeringen !!!

Gæst

#298

2015-12-18 23:36

Fordi jeg mener det er uretfærdigt overfor flygtningene. Vi gør desuden køb på vores Demokrati, lighed og universelle rettigheder ved at bestjæle flygtninges egendele

Gæst

#299 Re: Landsforæderi

2015-12-18 23:36

#1: Holger Danske - Landsforæderi 

 Fuck off Nazi, og sov videre i din nationalistiske mørke kælder !


Gæst

#300

2015-12-18 23:41

Ikke i Danmark!!!!!