Fjern giftdepotet ved Høfde 42 nu

Kontakt forfatteren af dette andragende

Dette debatemne er skabt automatisk af underskriftindsamlingen Fjern giftdepotet ved Høfde 42 nu.


Gæst

#51

2016-02-02 13:22


Det skal fjernes hurtigst muligt for at undgå den store miljøkatastrofe

Gæst

#52

2016-02-02 17:11

beskytter havets dyr og jordens mennesker hvis!!!
DET FJERNES!!


Gæst

#53

2016-02-02 17:52

Fordi jeg er helt enig i bekymringerne og absolut mener, al den gift skal fjernes hurtigst muligt. Staten må gå foran mht dette!

Gæst

#54

2016-02-02 18:59

Vi skal ryde op og passe på. Natur og land er kun givet os til lån af kommende generationer.

Gæst

#55

2016-02-03 07:40

Ja, nu må det være på tide Cheminova selv punger ud. Det er da fuldstændig vanvittigt skatteborgerne IGEN skal betale for deres svineri og ligegyldighed med miljøet og OS.

Gæst

#56

2016-02-03 09:41

Jeg underskrev fordi det ligger mig på hjerte at Danmarks hav og kystlinjestrækninger må bevares i en god stand til fremtidige borgere. Desuden har forurening ingen grænser, så alt andet liv i omgivelserne
vil som konsekvens af en rensning få bedre betingelser.

Gæst

#57

2016-02-03 13:40

Man kender sig det følt at smerte med livet med havet og med moder natur, GAIA X, aandedrættet, og saa fordi, det tilsyneladende stadig er nødvendigt, at skulle bruge sin tid paa underskriftindsamling, i et forhold der er aabenlyst, der skal selvfølgelig ryddes op, og alt andet er bare spildtid, indtil det uundgåelige, at giften dukker frem og bliver virkelig og saa det handlingslammede, mennesker der gaar i ring og ikke formaar at handle i forholdet ulogisk, et giftdepot ved Vesterhavet, men tilsyneladende heller vil tale om løsningsmodrller, primært den afskyelige økonomi, frem for blot at fjerne den.
Derfor gives min underskrift alene fordi det kun er det men dog samtidig ogsaa som en opfordring til fornuft og logik i forholdet et giftdepot og om det skal være der eller ej..

Gæst

#58

2016-02-03 18:17

Det er ganske forfærdeligt hvad der vil ske, hvis ikke depotet bliver fjernet. Og det er en ting vi må stå sammen om at få bragt i orden. De ansvarlige er jo over alle bjerge


Gæst

#59 Re:

2016-02-03 19:22

#57: -  

 Jeg vil give dig så evig ret - det kan ikke være rimelig at der skal bruges næsten to menneskealdre til at råbe politikerne op om så åbentlys et problem - der er tilsyneladende ingen ansvarlige politiker, som har så meget rygrad, at de vil indrømme hvad det er de er ifærd med.


Gæst

#60

2016-02-04 11:03

Fordi jeg mener vi bliver nød til at gøre noget. Jeg er selv opvokset i nær områder og holder megen af stedet og ikke mindst naturen, og naturen mener jeg vi skal være med til at bevare. Derfor væk med det gift depot før det går galt og slipper ud.
Selvom jeg er opvokset ca 30 km fra Chiminova, kunne vi tiltider lugte ´ Chiminova´, og det var ikke en duft af roser.

Gæst

#61

2016-02-04 20:55

Det er vigtigt at der bliver gjort noget. Naturen og vores efterkommere kan ikke vente.

Gæst

#62

2016-02-06 04:36

Fordi Cheminova har været fuldstændig ligeglade med naturen omkring fabrikken. Jeg har kendt mange, som har arbejdet på Cheminova, og det var ikke småting, som de kunne fortælle om. Selv efter at Cheminova sagde, at nu ledte de ikke mere ud I havet og fjorden, så gjorde de det alligevel når opsamlings tankene var fyldte. Det blev lukket ud om nattet fortalte de folk, som arbejdede der om natten. På et tidspunkt I halvfemserne forsvandt ål, fladfisk; rejer og hummere fra Nissum Bredning fra et år til det næste, hvorfor????. Landbruget fik selvfølgelig skylden for det, men noget man glemte var, udledningen fra landbruget ændrede sig jo ikke fra år til år.
Ingen tvivl om, at Cheminova havde udledt giftigt spildevand I Nissum bredning. Tag nu ansvar Cheminova (Århus universitet), og betal for oprydningen af høfte 42.


Gæst

#63

2016-02-06 08:23

Fordi der er nærliggende fare for en helt uoverskuelig miljøkatastrofe, der vil ramme Vesterhavet og Limfjorden. Jeg ønsker at bidrage til, at der skabes politisk vilje til at tage ansvar, inden det er for sent. Og det er det desværre nok snart.

Gæst

#64

2016-02-07 10:32

Det skal væk !!

Gæst

#65

2016-02-07 19:05

Skidtet skal helt væk fra stranden.

Gæst

#66

2016-02-08 17:22

Bla. For at efterlade vores fantastiske natur rent og urørt til vore efterkommere. Desuden bør de der sviner i landskabet rydde op efter sig selv

Gæst

#67

2016-02-09 11:43

Af miljømæssige årsager

Gæst

#68

2016-02-09 19:39

Hvorfor skrev jeg under?

Fordi jeg ikke er idiot.
Kajakroeren

#69 vanvittigt bureaukrati

2016-02-10 12:14

Det er uforståligt, at man lader stå til pga. bureaukratiet er slået skakmat fordi det var lovligt at foretage dumpingen en gang. Gør det rigtige og ryd op.


Gæst

#70

2016-02-14 18:42

Det har desværre stået på i frygtelig mange år, dette svineri.
I 1973 kørte min mand og jeg forbi Ceminova, jeg må tilstå at bilen fik lov at køre så hurtigt det kunne lade sig gøre for at komme væk fra denne uludelige stank.
Nogenlunde ude af lugthelvedet måtte jeg ud og kaste op, stakkels de mennesker der har måttet leve i dette helvede, hvorfor er der dog ikke gjort noget noget før !!!
RIGTIG GODT INITIATIV - HÅBER INDERLIGT AT DET BLIVER FJERNET....
DR.TV bragte for en del år siden en dokumentar ang. forureningen fra Ceminova.
Man mente at der var et overtal af nyfødte med defekter, og at forureningen faktisk var mere omfattende end antaget....

Gæst

#71

2016-02-15 17:57

Det gælder vores alle sammens livgivende vand<3 - det vil da være fuldstændig vanvittigt bare at sidde med hænderne i skødet og at lade det forgifte!

Gæst

#72

2016-02-16 17:58

Typisk Regeringen at glemme det?????

Gæst

#73

2016-02-17 14:35

Det er på høje tid det livsfarlige gift bliver uskadeliggjort.

Gæst

#74

2016-02-18 12:35

Fordi miljøet er vores allesammens ansvar, og når politikerne glemmer det, må befolkningen minde dem om det.

Gæst

#75

2016-02-22 08:53

Jeg underskriver fordi vi IKKE skal lade giften sive ud i havet og fordi vore børn ikke skal rydde op efter vore dumheder