Nej til lukning - børne og unge psykiatri, Esbjerg

Kontakt forfatteren af dette andragende

Dette debatemne er skabt automatisk af underskriftindsamlingen Nej til lukning - børne og unge psykiatri, Esbjerg.


Gæst

#76

2016-02-08 21:39

Forbi det er vigtigt den er i Esbjerg

Gæst

#77

2016-02-08 21:44

Bygningerne er alt for gode og flotte til at indvandrer skal have lov til at bo der.. Vi har også brug for at have noget tæt på fremfor at vi skal køre langt for at få hjælp.

Gæst

#78

2016-02-09 06:44

Fordi børn har brug for børne og unge psykiatri i Esbjerg

Gæst

#79

2016-02-09 09:55

Det er for galt at 5 største by ,ikke har en børne og unge psykiatri.
Tænk dog på de stakkelsls mennesker ,og når politikerne udtaler sig ,er det helt uakseltsbel

Gæst

#80

2016-02-09 13:56

Fordi det er et sted vi ikke må sparer der er mange børn og unge med store psykiske udfordringer som har behov for hjælp og det er i forvejen svært at få hjælp i psykiatrien.

Gæst

#81

2016-02-09 22:34

Det er vigtigt at en rigtig god og velfungerende psykiatri IKKE lukkes ned. Kender flere unge og voksne der er blevet hjulpet og nogle er tilbagevendende patienter. Vigtigt at man kan have en psykiatribehandlingssted i nærområdet og ikke skal køre det halve land igennem, både for patienten men også i høj grad for familien.
Ano

#82 Lukning,,nej tak

2016-02-10 10:07

tja,, når man bygger en stor ny børne-unge psykiatriafdeling i Aabenraa, som så står halvtom, så bliver man vel nød til at redde sin egen røv, og lukke noget som fungerer optimalt, så man kan få det fyldt op og klappe sig selv på skulderen. Kan bare ikke lade være med at tænke tanken, da det ellers på INGEN måder giver mening at lukke en afdeling i Danmarks femte største by som er/ har været foregangfolk mht at nedbringe tvang og vist de bedste resultater i regionen. Det mest bemærkelsesværdige er efter min mening, at man skal finde/spare penge, for at få tilført flere til netop dette formål,,,,At nedbringe tvang


Gæst

#83

2016-02-10 12:17

Jeg har selv haft en datter som har været tilknyttet børne og unge afd. Og været indlagt. Det ville have været meget svært for alle hvis vi skulle have været til Odense f.eks.

Gæst

#84

2016-02-10 13:01

Der er i forvejen ikke ret mange steder, der kan hjælpe unge og ikke mindst børn med alle de skrammer man ikke kan sætte er plaster på.
Derfor syntes jeg det er værd at bevare afdelingen i Esbjerg.

Gæst

#85

2016-02-11 13:42

Jeg er født og opvokset i Esbjerg. Jeg flyttede derfra som 19-årig. I den tid, jeg har boet i Esbjerg kender jeg indtil flere, der har fået hjælp fra Børne & Ungdomspsykiatrien. Jeg er nu 23 og ser trist til fra Norge, mens sparekniven endnu engang rammer fejl sted. Flere og flere lider psykisk, så jeg kan ikke se logikken i lukningen.

Gæst

#86

2016-02-11 15:01

Underskrevet fordi psykiatrien i forvejen er en falliterklæring. Den bliver ikke mere velfungerende af yderlige besparelser.

Gæst

#87

2016-02-12 08:04

Jeg ved ikke hvad jeg skulle ha gjort uden!!! Og hvis politikerne ikke kan se vigtigheden af, at bevare psykiatrien, så får de konsekvenserne at føle når/ hvis vores børn tar' livet af sig.. Vil I virkeligt risikere at have det på samvittigheden??? Ta' pengene der' hvor der er nogen, uden at det tar' livet af folk!! <3

Gæst

#88

2016-02-12 10:48

Jeg ser dagligt det massive behov der er for pladser i psykiatrien for børn og unge i region Syddanmark - det er ganske enkelt umuligt for mig at forstå at de overhoved kan overveje at lukke bup i Esbjerg - tingene kan dårligt nok hænge sammen i børne unge Psyk i forvejen ! Pladserne er nødvendige ! For ikke at snakke om behovet for at være tæt på sit netværk for disse unge mennesker - hvis de skal indlægges i Odense er der gok nok lang vej for de pårørende !
Mvh en sygeplejerske fra bup Odense

Gæst

#89

2016-02-12 12:07

VANVID at lukke B & U - har store konsekvenser for de unge samt deres familie... LYT nu for pokker til jeres vælgere "kære" politikere ...

Gæst

#90

2016-02-12 13:15

Børne og unge psykiatri, Esbjerg skal og må IKKE lukkes !!!!!

Gæst

#91

2016-02-12 16:51

Fordi jeg har haft 2 børn der har kommet på Spangsbjerg, og det havde ikke været rart at skulle køre så langt, det er nød til at være i lokalområdet. Tror at der er flere indbygger i Esbjerg, så der vil være flere der kommer til at køre langt hvis det bliver flyttet.

Gæst

#92

2016-02-12 19:01

Fordi jeg har en datter, som har fundet vej tilbage tilbage til livet med stor hjælp fra denne afdeling. De har været en kæmpe støtte hele vejen igennem sygdommen, især for hende, men også for os forældre. De gør et kæmpe stykke arbejde for unge mennesker, som har brug for hjælp til at se lyset i fremtiden på trods af psykiste udfordringer. De redder liv.....
Lil

#93 Re:

2016-02-13 11:15

#1: -  

 Det er ikke rimeligt at flytte for at spare find på noget andet !


Gæst

#94 Re:

2016-02-13 11:16

#77: -  

 Flot skrevet og rigtig! 


Gæst

#95

2016-02-16 10:06

Fordi min søster har været indlagt hos dem!

Gæst

#96

2016-02-17 15:35

Fordi jeg som tidligere psykiatrisk patient ved, hvor vigtigt det er med hurtig hjælp.

Gæst

#97

2016-02-17 15:56

Det er fuldstændig uacceptabelt hvis unge psykisk syge mennesker ikke kan få den hjælp de har brug for.
Tænk hvad denne eventuelle lukning måske kan komme til at betyde, unge mennesker der føler sig ladt i stikken og forældre der har svært ved at hjælpe eller endnu værre ting.
Jeg mener der skulle meget større fokus på dette område og at det skulle være meget nemmere at få hjælp, det er nemlig svært nok i forvejen.
Debbie

#98

2016-02-17 18:19

Børn og unge Psyk Esbjerg gør et kæmpe arbejde for de unge psykisk syge og deres familie. Dygtig personale ❤️


Gæst

#99

2016-02-17 19:34

Børnene er vores/samfundets guld - uanset hvordan de fungerer....
De skal have det bedst mulige, værdige & positivt udviklende liv...
Via mit arbejde som AKt medarbejder på en Esbjerg Skole oplever jeg, hvorledes børn med svære vanskeligheder får assistance/behandling til øget livslyst & trivsel..
Ydermere bliver vi fagfolk samt forældre klogere på, hvorledes vi kan støtte deres udvikling..

Gæst

#100

2016-02-17 20:52

Fordi ,det er unge sårbare unge ,det rammer ,Og en dag ender det galt ,Når en går amok ,og for slået en eller anden ihjel