Nej til lukning - børne og unge psykiatri, Esbjerg

Kontakt forfatteren af dette andragende

Dette debatemne er skabt automatisk af underskriftindsamlingen Nej til lukning - børne og unge psykiatri, Esbjerg.


Gæst

#26

2015-12-05 15:46

Spar på nye fliser og andet pynt, det er mere vigtig at have en rask og sund ungdom der skal bære landet i fremtiden.

Gæst

#27

2015-12-09 00:56

Fordi jeg i den grad synes det er vigtigt at børn og unge kan behandles i nærområdet især på det psykiatriske område.

Gæst

#28

2016-01-09 12:36

Fordi jeg selv har haft brug for samtaler i børne og ungdoms psykiatrien. Med et stigende pres fra alle kanter og en stigende forventning til at unge mennesker når lagt i deres liv, så syntes jeg det er vigtig at der også er mulighed for at vi kan tage hånd om de unge når de har brug for det. Jeg var selv rigtig glad for den hjælp jeg fik og er ikke i tvivl om at det gav mig et skub i den rigtig retning på et tidspunkt hvor livet gjorde ondt og det at blive voksne var en udfordring....

Gæst

#29

2016-01-09 13:24

De unge mennesker som er indlagt, har brug for deres familie og netværk, når de har det svært og derfor er det vigtigt, at afstanden ikke er for stor. hvilke den vil blive, hvis den nedlægges og nærmeste sted vil være Åbenrå..
Afdelingen er kendt for, at være det sted hvor der er færrest/ingen tvangsfikseringer, fordi at personalet på afdelingen er veluddannede og kompetente og har en masse erfaringer.

Gæst

#30

2016-01-09 13:50

Jeg ved som pårørende til en datter med psykisk sygdom, at afdelingen i Esbjerg gør et fantastisk arbejde og ved at de er kendt for at være en af de bedste afdelinger i landet. De har et meget kompetent personale, som med stor faglighed og empati tager vare på den unge og de pårørende. Det er så vigtigt at afdelingen i Esbjerg bliver bevaret.

Gæst

#31

2016-01-09 14:17

Som en ung pige fra Esbjerg der selv har været indlagt flere gange både i døgn- og dagafdelingen, synes jeg det er synd og skam og det kan simpelthen ikke passe at en så god afd. skal nedlægges. Jeg har én gang været indlagt i Odense - og det var ikke en god oplevelse. Bl.a fordi det lå så langt væk fra hjemmet - jeg var så langt væk fra alting jeg kendte og profiterede ikke lige så meget af behandlingen som jeg ville have gjort hvis jeg var indlagt tættere på familien, hjemmet og kendte omgivelser.
Jeg var indlagt i Esbjerg i et år og det ville jo være sværere at træne at komme hjem i weekenden - eller bare få besøg en gang i mellem - hvis der var halvanden times kørsel hver vej.
Jeg håber virkelig at afdelingen bevares.

Gæst

#32

2016-01-09 16:30

Hvis lukningen gennemføres vil det ramme så mange af vores mest sårbare medborgere. Hvis der skal spares bør det være på ministerlønningerne.

Gæst

#33

2016-01-09 17:18

Jeg skrev under fordi at besparelser på detter område vil medføre store lidelser for børn og unge der i forvejen er udsatte. Desuden vil besparelserne medføre større udgifter for det offentlige på længere sigt.

Gæst

#34

2016-01-09 21:11

Fordi jeg ved hvor svært de unge har det,og at flytte dem bliver meget værer for dem. Nye psykologer at forholde sig til,og fortælle om sit liv til. Og max 2 år,så finder man ud af at der ikke er sparet noget,så flytter man det hele tilbage til Esbjerg. Så igen nye psykologer,og der med starte forfra igen.

Gæst

#35

2016-01-09 22:46

Rystende at nogen overhovedet kan finde på at lufte tanken om lukning

Gæst

#36

2016-01-10 05:25

Sim en pige der selv får meget støtte af at gå der inde kan jeg sige det ville være forfærdeligt vis de lukket det jeg ved selv at vis jeg ikke havde haft dem i Esbjerg så Bille jeg ikke ku sige hvor jeg var idag de har gjort så meget for mig at vis de lukke vil jeg bryde sammen 


Gæst

#37

2016-01-10 10:22

Frygt for børn og unge med vansklicheder vilkår

Gæst

#38

2016-01-10 11:04

Fordi det ville tåbeligt at lukke det!

Gæst

#39

2016-01-10 16:40

Det Jo fulstændigt forrykt, stop de nedskæringer nu, i ødelægger det for de syge, frem for at hjælpe, blot transporten er alt for stredsende, godt vi har Herning psykiatri tæt på og ligger lige i mellem.

Gæst

#40

2016-01-10 20:26

Fordi at jeg synes at det er vigtigt at bibeholde så vigtig en del af psykiatrien i Esbjerg

Gæst

#41

2016-01-11 17:36

Fordi det ville være en katastrofe hvis det blev lukket!!

Gæst

#42

2016-01-11 17:57

jeg har selv været i systemet og har fået uvurderlig hjælp HER I RIBE for mange år siden, og jeg ved derfor hvor vigtigt det er at kunne blive i næsten-nærområdet!!

Gæst

#43

2016-01-11 18:38

kort og godt ! Fordi min datter ikke ville være her i dag hvis der ikke var noget der hed B&U i Esbjerg. Er alvorlig bange for at det vil koste liv, hvis de skrøbelige unge mennesker skal så langt væk ! Som Odense eller Åbenrå.

Gæst

#44

2016-01-11 19:50

Fordi jeg selv har et barn som har haft stor gavn af den hjælp der er kommet derfra.

Gæst

#45

2016-01-12 23:57

fordi der er behov for at tage hånd om vort psykiatri for børn og unge da der er en del i denne kategori der har brugfor hjælp

Gæst

#46

2016-01-13 20:24

Frygteligt system vi efterhånden har

Gæst

#47

2016-01-14 13:34

Der er så stort behov for afdelingen. Desværre. Det er urimeligt, at folk skal køre så langt for, at komme i behandling og de unge har også brug for deres netværk lige omkring dem, i så svære sygdomsperioder.

Gæst

#48

2016-01-15 18:44

Er vel egentlig ikke nødvendig ? Eneste kommentar/spørgsmål er vel ? Hvem fanden har besluttet noget så tåbeligt? :-)

Gæst

#49

2016-01-15 18:54

Det vil være en katastrofe, hvis det bliver lukket. Når jeg tænker tilbage på vores forløb - en indlæggelse på 7,5 mdr, jeg ville græde snot i stænger (undskyld mit sprog), hvis jeg havde været nødt til at køre til Odense ell Åbenrå hver dag / gang, min datter havde brug for et kram; nogle søde ord; en opmuntring; en gåtur eller bare havde brug for mig LIGE NU. Kære politikere - kom nu til fornuft, Esbjerg erDanmarks 5. største by og selvfølgelig skal vi have et børne- og ungdomspsykiatrisk afsnit i byen!!!

Gæst

#50

2016-01-16 18:38

man er som pårørende i forvejen under et kæmpe pres, hvilket absolut ikke vil blive bedre hvis man skulle bruge 3 timer på transport for at besøge sit barn. Samtidig har ens barn ikke mulighed for at se sine venner, hvilket jeg tror er enormt vigtigt under en indlæggelse.