Skydebane, Nord for Ringe By - Nordskov - JA til færre skydetimer
Kontakt forfatteren af dette andragende
Fordi vi oplever at heste i området går i panik, når der skydes - med ubegrænset skydning kan ingen beboere på landet i flere km. omkreds have heste på græs længere - derfor vil en række mennesker med denne hobby være tvunget til flytte eller afstå fra at have hest på fold (lovpligtigt). Kan man begrænse skydningen og henvise til bestemte tidspunkter - kan dyreejere herunder især hesteholdere indpasse sig til skydningen.
Huspriserne vil falde, bliver der kompenseret for dette?
Tvangsmæssig berøvelse af livskvalitet og ejendom
Godsejer profiterer på almenvellets bekostning
Jeg tåler ikke abrupte (pludselige og høje) lyde (Diagnostiseret)
er lige flytter til ringe for ar få ro.har boet tæt på bullerup skydebane,så nej tak, til mere larm.
Ud fra Link til dagsorden hos kommunen hvor emnet er beskrevet kan man undre sig over så høje støj værdier. Jvf. miljøstyrelsen må nye skydebaner max larme 55 db - hvis der er mulighed for at skyde efter kl 22. Derfor kan det undre at støjmålingen fra dagsordnen siger omkring 65 db hos de nærmeste naboer. Miljøstyrelsen om støj fra skydebaner
Det virker ikke som om kommunen er opmærksom på dette. Da forslaget eller bør afvises pga manglende støj dæmpning.
Tak for et godt initiativ.
Jeg bor selv i nærheden !
er flyttet hertil fordi der var fred og ro til at træne med hestene, men de kan slet ikke tåle den larm, så for det første bliver det umuligt at træne dem, ( træner med henblik på DM ) for det næste er der en stor chance for, at de udvikler mavesår på grund af stres. Og det bliver så umuligt at sælge og flytte, da der ingen er som ønsker at bo op af en skydebane.
Men desværre er der jo nok en del beslutningstagere som er jægere, man kunne jo spørge om det er tilladt, at beslutte noget som man selv har interesse i, eller om der en konflikt med loven
God vinkel til at møde initiativet med dialog, men jeg er meget forundret over placeringen - så tæt på beboelser og byområde. Jeg savner en underskriftsindsamling der helt siger nej tak til en skydebane.
Husk i øvrigt at dette blot er et sted til at give din mening til kende - det er ikke en kanal til officielle indsigelser, som ved et lokalplanforslag.
Re:
Helt ening. Vi er ikke flytttet på landet for at høre på konstant skyderri. Vi har i forvejen jagt næsten hver weekend i jatsæconen på markerne omkring os.
Det er med stor forundring at vi i år for oplysning om etablering af denne skydebane på Nordskovs arealer. For år tilbage søgte samme lodsejer at etablere en motorcrossbane. En sådan må siges at ligge i samme støjkategori som den påtængte skyddbane. Heldigvis blev det ikke til noget dengang. Lad os håbe det samme sker med det nye påfund. Der må da kunne findes andre mere velegnede lokaliteter. Feks. nedlagde grusgrave eller lignende. Jeg synes kommunen skyder sig selv i foden ved at gå positiv ind i denne sag. Hvem ønsker en byggegrund eller et hus i nærheden af en skydebane. For folk med forskudte arbejdstider kan dette jo blive invaliderende for familielivet.
Re:
Jeg er fuldstændig enig. Hvorfor begrænse skydetimer. Man burde skrive under på "Nej til skydebane ved Nordskov".
| This discussion has been closed. |