Øremærkede midler tilbage til fødegangen! I Jordemødrenes sko!


Gæst

#101

2015-10-28 20:10

Det er så altafgørende vigtigt at der er kyndig vejledning og guidning i form af jordmødre til stede når kvinder skal føde. Der skal være ro og tid til at føde for at det bliver en god oplevelse.
Og den gode oplevelse er altafgørende for at kvinder har mod på at føde igen. Og det er jo det de vil have os til med alt det der knald for Danmark halløj!

Gæst

#102

2015-10-28 20:22

Da jeg selv ikke er færdig med at få børn og selv ønsker optimal behandling og hjælp.

Gæst

#103

2015-10-28 20:33

Jeg er førstegangsfødende og der skal ikke så meget til før jeg bliver bange. Så det er ekstrem vigtigt for mig at være omgivet af dygtige jordemødre der tager sig tid til mig og min angst

Gæst

#104

2015-10-28 20:34

Fordi jordemødre er livsvigtige, og ikke fortjener at arbejde under så ringe vilkår! Og for at mødrene(og fædrene) kan føle sig trygge, og ikke til besvær!

Gæst

#105

2015-10-28 20:39

Min datter skal føde i februar 2016 og jeg ønsker mit barnebarn skal fødes i så trygge omgivelser som muligt.
Håber vi i samlet flok kan gøre en forskel.....

Gæst

#106

2015-10-28 21:02

Fordi jeg skal starte på jordemoderuddannelsen om 3 måneder og allerede frygter, at jeg må gå på kompromis med min faglighed og omsorg pga. for få ressourcer. Jeg drømmer om at blive en fantastisk jordemoder og give de fødende, deres børn og deres familier den bedst mulige oplevelse, men det kræver at der er tid til og mulighed for at give dem al den opmærksomhed og omsorg, som de har brug for gennem HELE forløbet - før, under og efter.

Gæst

#107

2015-10-28 21:02

Man kan og MÅ IKKE spare på menneskeliv!!

Gæst

#108

2015-10-28 21:13

Det er et område vi ikke har råd til at spare på.

Gæst

#109

2015-10-28 21:15

Jeg har en datter som skal føde i januar på Viborg sygehus og jeg ønsker hun skal have en lige så tryg og skøn oplevelse, som jeg havde da jeg fødte hende og hendes bror. Alle gravide og fødende har krav på kyndige hænder og beroligende stemmer. En jordmoders arbejde er guld værd og det er ikke ORDENLIGHED, at fjerne i forvejen tildelte midler som er hårdt tiltrængte rundt på de danske fødeafdelinger. Kassetænkning.......føj siger jeg bare !!!! Håber Borg-folket kommer på bedre tanker. RESPEKT til de danske jordemødre fra mig !!!

Gæst

#110

2015-10-28 21:24

Jeg skrev under fordi jeg havde en hæslig oplevelse ved fødslen af mit andet barn på Hvidovre Hospital. Blev overladt på en tom stue langt væk fra alt uden mad og drikke og fik først mulighed for at blive udskrevet 9 timer senere da der ikke var ressourcer før. SÅ glad for at det var mit andet barn og jeg havde styr på amning osv, for ellers var jeg gået fuldstændig i panik. Havde desværre ikke overskud til at klage dengang, som jordemødrene opfordrede mig til, men nu må være er godt tidspunkt til at sige, nok er nok! 

Jordmødre, tak! Håber de lytter!


Gæst

#111

2015-10-28 21:25

Fordi det er vigtig at støtte op om dem der tager imod vores børn. Og sikre at der er nogen på job og at de har tid til at tage hånd om en
Grethe

#112

2015-10-28 21:45

Trygge graviditeter, fødsler og efterforløb mindsker risikoen for handicaps opstået som følge af fødselskomplikationer og psykiske lidelser hos de nybagte forældre og giver barnet en god start på livet og forældrene end god start på forældreskabet. Det er Danmarks fremtid, vi snakker om. Det er på sigt billigere at forebygge handicaps og psykiske lidelser end bagefter at skulle bruge kroner og ører på at støtte og behandle - og det skaber bedre liv for alle. Lad os have visioner for det gode liv, drømme og håb - og støtte det i stedet for at skære ned på alting.


Gæst

#113

2015-10-28 21:50

Fordi jeg selv fødte i modtagelsen på Rigshospitalet grundet manglende plads på fødegangen. Fantastisk jordemor, men helt igennem forfærdelig oplevelse.

Gæst

#114

2015-10-28 22:40

Først og fremmest fordi det, til marts 2016, er min tur til at komme på fødegangen, også fordi jeg synes det er forfærdeligt at jordmødrene skal stresses og pines sådan bare pga. regeringens folk ikke vil spare andre steder f.eks. udenlands støtte eller i deres egen kapitale forbrug....

Gæst

#115

2015-10-28 23:28

Ethvert barn har brug for, og ret til, den bedste start i livet. Ethvert forældrepar skal rustes bedst muligt til opgaven, synergieffekten kommer mangefold igen i form af sund trivsel

Gæst

#116

2015-10-28 23:58

Fordi jeg skammer mig over en regering, der vil sætte børns liv på spil fir at spare nogle penge

Gæst

#117

2015-10-29 04:58

Fordi I gør et meget vigtigt arbejde og efter 2 fantastiske fødsler med meget kompetente jordemødre, ved jeg at I er uundværlige :)

Gæst

#118

2015-10-29 05:52

ville ønske, at alle fik lige så gode fødsler som jeg gjorde (yngste barn er 10 år nu). Med nærværende jordemødre, både før, under og efter fødslen!

Gæst

#119

2015-10-29 06:33

Jeg undervise gravide i vand, og har gjort det i mange år. Derfor ved jeg, hvor meget tryghed betyder for en god fødsel og tryghed hænger meget sammen med jordemødrenes arbejdsforhold. Som det er nu, er det katastrofalt.

Gæst

#120

2015-10-29 06:43

Jordemødrerne har bruge for al støtte for det er ikke en rimlig situation at arbejde i som det er nu!

Gæst

#121

2015-10-29 06:44

Jeg håber VIRKELIG at min underskrift kan bidrage til bedre forhold på fødegangene - alt andet ville være uforsvarligt og uværdigt!

Gæst

#122

2015-10-29 06:49

Fordi der er ting i verden man ikke må gå ned på.. En fødsel er noget af det mest intime og usikkert i et menneskes liv.. Barnet der kommer til verden, moderen der går gennem en utrolig smerte som skal føle sig sikker og at hun blir passet på, faderen der ser på og ikke ved hvad han skal gøre.. Alle har de brug for jordemoderen!!! Hvordan kan vi overhoved være i tvivl om de skal have de penge regering???

Gæst

#123

2015-10-29 06:54

At føde er det mest fantastiske, grænseoverskridende, livsbekræftende, skræmmende, hårdeste og smukkeste jeg nogensinde har prøvet. Har heldigvis haft gode oplevelser begge gange trods hårde fødsler og akut kejsersnit. Hatten af for jordemødrene, som tager imod alle fødende kvinder, nervøse bedre halvdele og små mirakler hver dag - i et land som vores skal det være en helt naturlig ting, at vi selvfølgelig skal bruge tid og ressourcer på at bringe de her små mennesker til verden på den bedst mulige måde. Der skal være fokus på plads, tid, erfaring og tryghed - en fødsel tager den tid den tager.

Gæst

#124

2015-10-29 06:58

Den dag jeg fødte min søn på Hvidovre hospital var de så underbemandede at min jordemoder måtte løbe ind og ud af døren for at hjælpe andre. Lige ledes kom der en jordemoder ind og hjalp hos os, da jeg havde haft vand afgang for længe, så der skulle lægges et drop, som jeg skulle have haft flere timer før jeg fik det, af hensyn til infektion, for både mit barn og jeg. Den jordemoder var gået fra en anden fødende kvinde.

Gæst

#125

2015-10-29 07:11

Er sygeplejerske på neonatalafdelingen i Odense og mor til et barn på 13 måneder.
Vi kan til tider sagtens mærke at de skønne jordmødre er noget pressede.