Øremærkede midler tilbage til fødegangen! I Jordemødrenes sko!


Gæst

#126

2015-10-29 07:11

fordi jeg selv er jordemoder men sagde op for 10 aar siden fordi det var blevet for farligt at passe kvinderne fordi arbejds presset var blevet alt for stort- jeg kunne simpelthen ikke selv overleve hvis jeg mistede en mor eller et barn paa min vagt. Desuden var jeg klar over at skulle tragedien ske for mig ville jeg blive haengt ud i alle aviser som en daarlig jordemoder og der ville ikke vaere nogen opbakning fra ledelsen. Jeg forlangte mere personale eller ogsaa ville jeg efter 25 aars vidunderligt arbejde sige op- der blev kun sagt "naa". Det er soergeligt! Saa Danske jordemoedre staa sammen, og kaemp for alt hvad i har kaert, sammen kan i opnaa det vi alle saa gerne vil, gode sikre foedsler af sunde boern. jeg oensker jer al held og lykke. joanna nightingale, dansk fhv.jordemoder i England

Gæst

#127

2015-10-29 07:13

Var selv ude for min svigerdatter blev svigtet, hun var ved at føde på toilettet på hospitallet, blev i susende fart kørt på fødegangen. En meget dårlig oplevelse!..

Gæst

#128

2015-10-29 08:07

Fordi jeg selv har født 2 børn og ved hvor vigtigt det er at jordemoderen har god tid til en, så man føler sig tryg og får en god oplevelse

Gæst

#129

2015-10-29 08:33

Dårlig oplevelse!.

Gæst

#130

2015-10-29 09:02

Grænsen er nået - er gået fra at være tryg til utryg i et før så velfungerende land. Ikke iorden, med skattelettelser og prestigebyggerier - rige der undlader og støttes i manglende skattebetaling - de virksomheder der betaler, må da også føle sig snydt!!!!!!
Tilbage til trygheden og velfærden

Gæst

#131

2015-10-29 09:23

Jeg har født fire børn, 3 af dem derhjemme, og for mig er det vigtigt at få den ro og tryghed under fødslen, som der er brug for, og det får vi kun hvis jordemødrene har nogle ordentlige arbejdsforhold, og tid til det som jobbet handler om: at hjælpe børn til verden på bedst mulig vis. Hurra for jordemødrene.

Gæst

#132

2015-10-29 09:25

Jeg er selv blevet mor for 6 mdr siden, og det er tydeligt at de er presset, der manglede vigtige oplysninger i min fødsels journal, min søn skulle have været tilset af læge men blev det først efter 3 døgn da vi selv nævnte det på barsels gangen, de anede intet.. Det er vigtigt vi kan være i trygge hænder når næste generation kommer til verden.

Gæst

#133

2015-10-29 10:02

Skal føde til maj - gerne hjemmefødsel, da det er gået hurtigt ved min sidste 3 fødsler og vi har en times kørsel til nærmeste fødegang - er bange for at det ikke er muligt at sende en jordemoder, og hun ikke når frem før jeg har født.

Gæst

#134

2015-10-29 10:47

Fordi det er sku for dårligt ikke at skrive under..
Vi danskere kan samle 150 millioner ind til cancer men tænk lige over hvordan det står til herhjemme også.

Gæst

#135

2015-10-29 11:08

Fordi jeg selv har 3 børn og blive sendt hjem 2 gange fra igangsættelse pga manglende personale, da jeg ventede mine tvillinger i dec 2014

Gæst

#136

2015-10-29 11:21

Min svigerinde er jordemor.

Gæst

#137

2015-10-29 12:32

Det er billigere, på længere sigt, at have jordemødre med gode arbejdsforhold, der kan sikre den fødende den ro og støtte, hun har brug for. Fejl pga træthed og travlhed koster kassen!
Og hvad med fødselstallet? Har vi ikke netop brug for at være et land, hvor kvinder TØR føde - og får en så god oplevelse at de tør IGEN?

Gæst

#138

2015-10-29 12:50

For trygheden, og sikkerheden.

Gæst

#139

2015-10-29 12:56

Jeg kan simpelthen ikke forstå hvorfor det skal være et spørgsmål om de fødende skal have den hjælp de har brug for, og helst ikke i sidste øjeblik. Samt at man er nød til at spille roulette med den fødendes og barns liv..
Jeg er så skuffet over vores regering og deres nedskæringer i ualmindelige store mængder i det offentlige, altså de små, syge og svage.. Det er sørgeligt..

Gæst

#140

2015-10-29 12:59

Selvom jeg selv er færdig med at føde børn, så er det ønskværdigt at kommende børnebørn og deres forældre får en dejlig oplevelse, idet det for de fleste er en minderig oplevelse, som bliver taget med resten af livet


Gæst

#141

2015-10-29 14:29

Fordi jeg har selv haft 3 super fødsler for mange år siden. Hvor der var tid til at tage sig godt af mor og barn. Hvor jordemødrene havde hel andre arbejdsforhold end i dag. De penge der var lovet skal tilføres dette område, jo før jo bedre!

Gæst

#142

2015-10-29 14:31

Fordi jeg i 90-93 og 96 havde tre suveræne fødsler på Køge sygehus .trods at være fleregangs og hurtigfødende var der overskud til mig og grin og hygge..det ville jeg gerne unde de stakkels jordmødrer og fødende idag..mvh.anja jensen

PS. Mit andet barn en stor dreng på 5 kg sad fast da skuldrene skulle ud og ingen panik eller noget..trods han var lidt blå fik jeg ham op og han vrælede  lystigt efter et par minutter...tænk hvis det var sket idag..


Gæst

#143

2015-10-29 14:56

Fordi et godt graviditetsforløb med en god og rolig jordemoder er meget afgørende for en god og tryg graviditet og fødsel. Ikke mindst er roen og overskuddet hos en jordemoder hos en fødende kvinde afgørende for kvindens oplevelse af fødslen og for at hindre at den fødende frygter en ny fødsel pga dårlige oplevelser på en føde og barselsafdeling.

Gæst

#144

2015-10-29 17:11

Det er en menneskeret at føde med så stor omsorg og trygge omgivelser som overhovedet muligt, vi skal passe godt på vores "guld"

Gæst

#145

2015-10-29 17:22

Fordi jeg synes det er et helt forkert sted at spare. Fødende har brug for omsorg og nærvær.

Gæst

#146

2015-10-29 18:22

Da jeg fødte min datter på Hvidovre hospital for 6 år siden oplevede jeg, at personalet allerede her var voldsomt pressede, og at der var pladsmangel, hvilket ikke bare kan føles ubehageligt og utrygt, men i værste fald være medvirkende til, at der sker fatale fejl. Det er vigtigt at personalet kan arbejde under fosvarlige hvilkår, hvor de kun bevare en høj faglighed, og at den gravide kvinde kan føde på en fødestue i tryghed.

Gæst

#147

2015-10-29 18:43

Fordi der ikke er rimelige vilkår for den fødende eller jordemoderen, og DET kan vi som land ikke være tjent med!

Gæst

#148

2015-10-29 18:54

Så vigtigt at alle får en god oplevelse ved en fødsel og at jordemøderne kan hjælpe hver enkelt fødende bedst muligt, og at den lille ny får den bedste start på livet..!! Giv dem midlerne. Hvis politikerne vil have flere børn i DK, må de også sørge for de fødende og jordemøderne har de bedste vilkår!

Gæst

#149

2015-10-29 18:59

Fordi jordemoderens indsats er helt uvurderlig. Forholdene må bare være i orden.

Gæst

#150

2015-10-29 19:08

Hvorfor jeg underskriver giver sig selv. Håber og ønsker det snart vender for det danske sundhedsvæsen. Det er til gavn for os alle.