Aktiv dødshjælp i dk

Kontakt forfatteren af dette andragende

Dette debatemne er skabt automatisk af underskriftindsamlingen Aktiv dødshjælp i dk.


Gæst

#151

2016-09-30 02:35

Jeg mener, at vi selv skal bestemme, lige som vi har ret til at bestemme så mange andre ting i livet. Retten skal gælde alle, og jeg mener også, at man skal kunne erklære sig på forhånd i stil med nej til livsforlængende behandling.

Etisk Råd er helt galt afmarcheret i dette spørgsmål og burde skamme sig. Men de vælger som sædvanlig den laveste fællesnævner, og dermed bliver deres anbefalinger ofte direkte uetiske.

Gæst

#152

2016-09-30 20:24

Fordi jeg mener, at alle mennesker skal have ret til selv at bestemme, hvornår de vil dø, hvis de får en dødelig sygdom. Det ville give en stor tryghed for alle mennesker at vide, at de har den ret. For døden kommer til os alle.

Gæst

#153 Re:

2016-09-30 20:56

#151: -   Helt enig. Det ville bare være SÅ stor en tryghed for alle mennesker at vide, at de havde ret til eutanasi, hvis de fik brug for det en dag. Ligesom retten til abort eller sterilisation.


Gæst

#154

2016-10-12 22:13

Fordi jeg har set et menneske lide så forfærdeligt sin sidste tid, det var meget voldsomt og umenneskeligt. Hvis vi behandler et dyr på denne måde, så bliver vi jo straffet for det.

Gæst

#155

2016-10-17 19:51

Vi er blevet opdraget med at dræbe dyr når de lider, fordi vi mener det er det bedste for dem. Hvorfor skal vi selv lide?


Gæst

#156

2016-10-22 12:50

Af samme årsag som har ret til at være organdonor. Jeg vil bestemme hvornår jeg kan ende livet og giv livet videre til andre.

Gæst

#157 Re:

2017-03-05 16:35

#151: -  

 Du har så ganske ret. Monstro der er blandet religion ind i dette råds holdninger. Vi lever altså i det 21. Århundrede. Hvorfor er et hold personer, sat til at bestemme over det enkeltes ret. Stop med deres bedrevidenhed. 


Gæst

#158

2017-03-14 23:10

Det er jo allrede indført med alle de skide muslimer der er her 


Gæst

#159 Re: Re:

2017-03-15 23:41

#157: - Re:  

 Det bliver da 100 gange værer når de skide muslimer får indført deres scharia lov og tro mig det kommer 

De yngler jo som rotter og snart har de født os ud af vores eget land

Fødselsrate for Danskere 1-2 børn

Fødselsrate for muslimer 7-17 børn


Gæst

#160 6000 har skrevet under på en anden side

2018-09-26 15:01

Gitte

#161 Re:

2020-01-13 18:52

#1: -  

Der findes allerede gode muligheder. Man kan selv vælge, eller ens pårørende kan vælge, at man ikke ønsker livsforlængende behandling.

Derudover har patienten altid mulighed for at holde op med at spise og drikke. For et svækket menneske vil det være en ganske kortvarig periode førend kroppen siger stop.

Og så vil jeg godt minde om, at det ikke altid opleves på samme måde for patienten, som for de pårørende.

Min egen bror var i en ung alder uhelbredeligt syg af cancer. Jeg gjorde mig umage med at stille de mange glas piller lige foran ham, så han havde mulighed for at gøre en ende på det. Det gjorde han ikke. For selvom det udefra set måtte være bedst for hsm at slippe for mere lidelse, så var der nok inden i ham et lille håb, som ikke skal undervurderes.

Nej, vi skal ikke slå mennesker ihjel. Hvis nogen ønsker at komme herfra, så må og skal det være noget de selv tager på sig.