Aktiv dødshjælp i dk
Kontakt forfatteren af dette andragende
Fordi selvbestemmelse er lig med værdighed.
For selvbestemmelsen skyld og værdighed i at bestemme selv, når der ikke er mere at gøre tilbage
Dog skal der vurderes af fagpersonale om det er personens eget valg
Jeg har skrevet under og givet mit ja da jeg syntes man skulle havde lov til at vælge om man vil havde en værdig død når man når så langt at der kun er pinsler tilbage både for den ramte og de pårørende
ved aktiv dødshjælp kan man sige fra til et liv i smerter og andre pinsler på sine sidste dag dog er det under faglig personale der dokumentere om personen er ved deres fulde fem når de siger ja til tilbudet.
Synd for de pårørende.. der altid vil have det sidste billede i hjertet og ikke personen, som vedkommende var.
Enhver har ret til at bestemme selv, når alle muligheder er udtømt og på et oplyst grundlag ikke mindst for de der lider med kroniske smerter døgnet rundt.
Og så sidder der få personer i et såkaldt 'råd', som har fået magten til at beslutte at mange af deres medmennesker skal gå igennem så mange lidelser. Mit navn for dem er "U-etisk råd"!
Er virkelig glad for at nogle gode mennesker har sat debatten igang!
Vi kan jo kun HÅBE at de, af befolkningen valgte politikere, for en gangs skyld vil lytte!
TAK for intiativet!,,
mvh Mikka
Livet kan blive så problemfyldt, at det er bedre at forlade det, medens man har sin forstand, frem for at ligge/sidde og ikke fatte, hvad der foregår omkring én.
Re:
Det har jeg også, og jeg vil ikke genoplives. Skulle jeg blive kørt ned, og dø, så er det første de gør, at forsøge at genoplive. Spurgte en læge om dette, jamen det skal man efter loven, så spørger jeg bare, hvad er det testamente værd?
'Endnu en dag truer...' (vistnok cit. Radiserne i midt-60'erne.). - Lider af voldsom depression igennem flere år, - de sidste 2 måneder forstærket af vedholdende tinnitus. - Har ikke modet til at 'komme over på den anden side'. - - En værdig død omgivet af familie og nærmeste venner, burde være en menneskeret.
| This discussion has been closed. |
Nogle kan ikke smertelindres, fordi de ikke tåler medicinen eller den ingen effekt har.
De er fanget. Vi kan ikke være det bekendt.