BEVAR-ORI

Kontakt forfatteren af dette andragende

Dette debatemne er skabt automatisk af underskriftindsamlingen BEVAR-ORI.


Gæst

#1

2015-10-26 14:55

Når man sidder og hygger på grenen, er det dumt at save den over det forkerte sted.

Støt op om frivilligt forenings arbejde, alt kan ikke købes for penge!

Gæst

#2

2015-10-26 15:57

Fuldstændig godnat at politikerne ikke kan tænke klart!!!

Dette indlæg er blevet fjernet af underskriftindsamleren (Vis detaljer)

2015-10-26 16:12



Gæst

#4

2015-10-26 16:45

Har spiller i ORI siden jeg var 6 år gammel !! Som nu er 20 år siden .. Og spiller der for sammenholdet ! Og det forsvinder ved at rykke det sammen med FIK langt væk fra vores vante rammer !

Gæst

#5

2015-10-26 16:51

Fordi jeg spiller I ORI og nyder det gode sammenhold der er dernede, og mener at det ikke vil blive det samme hvis man fjerner det

Gæst

#6

2015-10-27 03:06

jeg har kommet i klubben i hele min barndom og har opbygget en hel del venskaber der.
det er en familie at komme til der, selv mange år efter!!

Gæst

#7

2015-10-27 07:47

Er efterhånden ved at være flov over hvem jeg stemmer på, Enhedslisten er dybt godnatte - men de eneste man burde stemme på i den her sammenhæng..

Husk at spørg din lokalpolitiker om han eller hun har stemt for det her forslag.

Gæst

#8

2015-10-27 08:51

Frivilligheden dør!

Gæst

#9

2015-10-27 08:53

Fordi vi skal bevarer Ori

Gæst

#10

2015-10-27 09:17

Fordi kommunens ide om at samle Frederikssund's fodboldklubber til engang rødgrød på en pløjemark i Sydbyen er langt ude i skoven.

Gæst

#11

2015-10-27 10:06

Jeg kender ORI, igennem 40 år, som pårørende og har oplevet kammeratskab og hjælpsomhed på højeste plan.

Gæst

#12

2015-10-27 10:15

Fordi det gode kammeratskab i ORI skal bevares
gæst

#13

2015-10-27 14:31

Hvor står det i vedtagelse at klubben ikke kan bestå i dens nuværende form og med egne lokaler?


Gæst

#14

2015-10-27 15:12

Det er en fuldstændig vanvittigt handling , man har gang i der .
Det er forkasteligt , at man i det hele taget kan finde på sådan noget . Som gammel ori spiller og ungsomstræner, har man været en del af klubben i mange år og selv om jeg ikke har min daglige gang i klubben mere pga af flytning til jylland , så er den aldrig glemt .
Ori står for mig som en fantastisk del af min opvækst og dette vil jeg gerne, at andre også får glæde af igennem mange år frem i tiden ...
Håber det ori vi kender , får lov til at bestå i mange år frem...
Henrik Christensen

ORI medlem

#15

2015-10-28 08:47

Hvorfor bygge nyt, når man i forvejen har et klubhus der virker i dagligdagen ?! Det der mangler er, 1 kunstbane + et par græsbaner, så vil klubben være hjulpet mange år frem i tiden..Og det koster IKKE 110 millioner kr. !  

Når kommunen står overfor besparelser, er det mig komplet uforståeligt at man vil flytte en velfungerende Fodboldklub, og bygge nyt til 110 millioner kr. -  110millioner kr.  som jo ikke vil række til noget som helst, med de tanker som kommunen har lagt for dagen !  

Jeg frygter at det projekt der hedder 110 millioner kr., ikke række til noget som helst udover en Svømmehal og dertil hørende faciliteter !

Politikere fra andre partier, har jo også udtrykt bekymring for at, de 110 millioner var for dyrt for sådan et projekt  

Og så skal der sikkert spares igen, når projektet står halvt færdigt.  

ORI bliver bombet tilbage til, hvor de startede.. 1 Hønsehus til omklædning/klubhus (ikke en joke, sådan var opstarten i ORI) og en’  boldbane (som dengang var en mark )      

Når de ”store” projekter om udvidelse af ORI baneforhold er kommet på bordet, er det altid endt med at ORI blev nedprioriteret, husker selv det ”Store” Pedersholm projekt !  Der var flere fodboldbaner på tegnebrættet, og der skulle have været bygget Hal … Hvad blev der til !?

Kommunen skulle igen spare, og så blev alt skrinlangt på nær det anlæg vi har i dag. Og siden er der ikke sket en skid, og det til trods for at man fra kommunens side ville ha ORI skulle udarbejde projekter, med deres ønsker for fremtiden´og enda lovet en kunststorfbane !!  Med den beslutning der nu er taget,  tja --- igen er ORI blevet taget godt og grundigt et hvis sted !! 

Lad os nu bliver i klubhuset på Bjergvejen, i de rammer vi SELV har skabt, og er med til at skabe, og holder ved lige i det daglige, ung som gammel..  

Man kan jo kun glædes ved, at næsten alle ungdomshold, til trods for et FFB samarbejde, altid vælger at bruge ORI´s faciliteter, blandt andet på grund af beliggenheden, og den atmosfære der er i klubhuset på den nuværende adr.

At skabe en sådan atmosfære et nyt sted, er noget der tager mange mange år at opbygge, lidt lige som en god vin modnes.  Dette er også tilfældet med ORI klubhus… Lad nu ”vinen” blive ved med at modnes, det er sjældent en god ”vinsort” overlever en flytning.  

Stordrift har aldrig været sundt, heller ikke for mennesker !!!!  

Medlem i ORI siden 1969/70      

Dette indlæg er blevet fjernet af underskriftindsamleren (Vis detaljer)

2015-10-29 10:21


Dette indlæg er blevet fjernet af dens forfatter (Vis detaljer)

2015-10-30 06:21



Gæst

#18

2015-11-11 06:25

Fordi jeg er modstander af "regnearksstyring" og politikeres trang til at bygge monumenter i stedet for at lave løsninger der gavner på lang sigt og som bunder i opbakning fra borgerne. Kommunalbestyrelsen er nødt til at forstå, at de med deres nuværende kurs er med til ødelægge foreningslivet og idrætten i kommunen. Foreninger og klubber opstår og udvikler sig "nedefra" med frivillige mennesker. IKKE fordi en flok politikere og embedsmænd/økonomer mener de kan få fordele ud af stordrift og centralisering.