BEVAR-ORI

Underskriftindsamling - for bevarelse af ORI

Frederikssund Kommune vil bruge 120 mio. kr. på at dræbe dette frivillige private initiativ!

Lad ORI, blive hvor de har hjemme!

Bogmesteren og resten af partierne i Frederikssund Kommune, har stemt for at ORIs gamle klublokaler skal nedlægges og flyttes til et stort idrætscenter ved Ådalens skole.

Men hvorfor? Er der økonomisk gevinst - Nej

I ORI forgår alt frivilligt og ulønnet. Sneskovling, elektriske installationer, VVS arbejde og generelt vedligeholdes af bygninger forgår endvidere også frivilligt.

Men hvorfor? Giver det bedre sammenhold - Nej

I klubber som Frederikssund IK og Slangerup OIF, efterlyser de dette, da kantine og klublokalerne drives af forpagtere. (Slangerup OIF, er netop ved at etablere et klubhus - Da de manglede klublivet i idrætshallen)

Men hvorfor? Er ORi en for lille spiller - Nej

ORI er Frederikssunds kommunes største. Hvorfor har de andre klubber ikke flere medlemmer, når de kan tilbyde fodbold på langt bedre niveauer?

Men hvorfor? Er det umuligt at købe grund - Nej

Vores gennem tiden, samarbejdsvillig nabo vil gerne sælge sine marker. Endda til en billig kvadratmeter pris.

Men hvorfor? Vil ORI flyttes sammen med Frederikssund IK - Nej

Det er som at sætte en pokerspiller og en bridgespiller i samme klublokale, det eneste de har til fælles er at de spiller med kort.

Men hvorfor? Har ORI dårlig økonomi - Nej

Selv i Nordea Fonden kunne de se hvilken breddeklub ORI er, og tilgav ORI i omegnen af 800.000kr til en multibane. Desværre kunne Frederikssund Kommune, ikke finde en løsning af etablering af denne. ORI havde et ønske om kunstbane til en værdi af 2,1million, ORI fremskaffede selv 650.000kr. Så udgiften for kommunen ville ende på 1,5million.

Men hvorfor? Vil ORIs sponsor forblive - Nej

De sponsor som ORI har idag, har valgt at støtte det fællesskab der er i klubben. Den del af disse sponsor, er skeptiske overfor de nye tiltag fra Frederikssund kommune.

Hvorfor tvangsflytte ORI, når det er meget billigere at lade dem blive?

Hvorfor skal storhedsvandvid i en provinsby, endnu engang ødelægge sammenholdet?

Borgmestre kommer og går - ORI består